Jedynym rozwiązaniem jest dziecięcy fotelik samochodowy! Od 1 stycznia 1999 r. zgodnie z Ustawą o ruchu drogowym, dziecko do lat 12 i do 150 cm wzrostu trzeba przewozić w specjalnym foteliku.
Jednak zakup musi być dokonany z rozwagą. Sprawdź więc, czy fotelik, który wybierasz, jest dostosowany do wagi i wzrostu dziecka. Ale przede wszystkim sprawdź, czy wybrany przez Ciebie fotelik spełnia wymogi bezpieczeństwa! Podstawowym wymogiem jest Europejski Certyfikat Bezpieczeństwa wg normy ECER44/03 oraz dodatkowo dania niemieckiej organizacji ADAC, a także polskiego Przemysłowego Instytutu Motoryzacji.
Rada najważniejsza: nie kupuj na bazarze, w komisie ani "z drugiej ręki"! Taki fotelik może będzie tani, ale może być niebezpieczny, nie znasz jego "przeszłości" - może jest powypadkowy i choć bez widocznych uszkodzeń, ma już osłabioną konstrukcję! I nie zapewni bezpieczeństwa Twojemu dziecku!
Uważaj! Zwykle są one produkowane nie zgodnie z wymogami atestu bezpieczeństwa i zagrażają życiu Twojego dziecka!
Czy wobec tego pozostają tylko drogie foteliki? Niekoniecznie!
Foteliki firmy RAMATTI, będącej od ponad dwóch lat na naszym rynku, posiadają nie tylko europejski certyfikatECE R44/03, ale także pozytywnie przeszły próby zderzeniowe w prestiżowej niemieckiejorganizacji konsumenckiej ADAC. Wykonane są ze szczególnie wytrzymałego tworzywa,a zastosowany materiał należy do trudnopalnych.
Specjalnie wyprofilowane i pogrubione górne boki fotelików są wzmocnione dodatkowymi wkładkami zwiększającymi ochronę boczną dziecka. Foteliki posiadają system szelkowych pasów bezpieczeństwa, pozwalający jednym ruchem dostosować szelki do rozmiarów dziecka. Trzypunktowe pasy bezpieczeństwa zapinane są szwedzkim zamkiem, jednym z najbezpieczniejszych na świecie. Foteliki mają nowe rewelacyjne zapięcie samochodowego pasa bezpieczeństwa opatentowane przez firmę - Lock System. Pięciostopniowa regulacja pochylenia pozwala podróżować dziecku w najwygodniejszej pozycji, zdejmowana tapicerka - na bezproblemowe utrzymanie fotelików w czystości, a miękka wykładzina z gąbki pod tapicerką zwiększa wygodę małego pasażera.
Artykuł przygotowany przy konsultacji z mgr. inż. Tadeuszem Diupero z Państwowego Instytutu Motoryzacji.