Reklama

Pamiętasz, jak miałaś kilka lat i marzyłaś tylko o tym, żeby być dokładnie taka, jak mama? A potem, kiedy twoim niedoścignionym wzorem stała się pani w przedszkolu albo wychowawczyni w szkole? W dorosłym życiu niewiele się zmienia: nadal dla znacznej większości kobiet inspiracją są kobiety, które… znamy z najbliższego otoczenia.

Mama. Kuzynka. Przyjaciółka albo koleżanka z pracy. To ich uroda, styl życia, wartości są dla nas najważniejszym odniesieniem i to z nich chcemy brać przykład.

Skąd to wiemy? Z szeroko zakrojonych badań, które przeprowadziła marka Max Factor. Aby lepiej poznać współczesne kobiece potrzeby, przepytała aż 26 tysięcy kobiet z 9 krajów świata! Wśród wielu pytań, zamieszczonych w badaniu, było również pytanie o to, skąd współczesne kobiety czerpią inspiracje, także te urodowe.

Piękno dziś wiąże się z głębią, a nie tylko z wyglądem

Badania Max Factor pokazały, że aż 81 procent kobiet najwięcej inspiracji znajduje wśród kobiet z bliskiego otoczenia – rodziny, sąsiedztwa albo z pracy. Nawet jeśli nie mają urody modelki, są dla nas ciekawsze i paradoksalnie postrzegamy je jako piękniejsze! Brzmi nieprawdopodobnie? A jednak! Badania wykazały, że dla większości z badanych kobiet prawdziwe piękno to coś więcej niż tylko ładna buzia: to wypadkowa wyglądu, charyzmy i osobowości. Okazuje się, że zdaniem większości badanych kobiet koniecznym warunkiem autentycznego piękna jest… doświadczenie życiowe: nasze wzloty, porażki, zakręty, które udało się nam pokonać.

Zobacz zaskakujące wyniki globalnego badania Max Factor:

  • Badane kobiety wierzą, że inspirujące piękno można odnaleźć w różnym wieku, doświadczeniach czy stylu życia
  • 64% kobiet twierdzi, że odnajduje inspirujące piękno w kobietach w różnym wieku
  • 73% respondentek wierzy, że doświadczenie czyni je pięknymi
  • tylko 8% badanych inspiruje się pięknem młodszych kobiet.

(Źródło: Max Factor Generation Study, kobiety w wieku 30-55)

To, że najwięcej inspiracji czerpiemy z najbliższego otoczenia, zupełnie nie dziwi Anny Białek, badaczki z Kantar Millward Brown, która miała okazję rozmawiać z Polkami z pokolenia kobiet spełnionych, doświadczonych życiowo.

- Anna Białek, badaczka

You x Max Factor - nowa kampania marki Max Factor

Globalne badania Max Factor zaowocowały nową międzynarodową kampanią, której ambasadorkami nie są modelki czy aktorki – ale kobiety takie jak my. W Polsce ambasadorek jest dwie: Joanna Sobolewska (38 lat) z Warszawy i Katarzyna Lackner (46 lat) z Wrocławia. Obie są mamami, obie pracują: Joanna w wielkiej korporacji, Katarzyna w służbie zdrowia, obie też czują się spełnione w życiu. I na koniec – obie są piękne, ale właśnie w ten autentyczny, niebanalny sposób.

Co o sobie mówi Katarzyna Lackner, ambasadorka nowej kampanii Max Factor?

Video placeholder

Nowa kampania Max Factor pokazuje, że piękno jest w każdej z nas i aby je wydobyć, nie musimy „przemalowywać” się i udawać kogoś innego. Zresztą – co też pokazały badania marki – wcale tego nawet nie chcemy robić…


Posłuchaj historii Joanny Sobolewskiej, drugiej ambasadorki Max Factor:

Video placeholder

Jesteś spełnioną kobietą? A może chcesz nią być? Więcej inspirujących tekstów o pięknie, samorealizacji, radości z życia i kobiecości znajdziecie w Urodzie Życia nr 04.2018 r.

Materiał powstał we współpracy z firmą Max Factor.

Reklama
Reklama
Reklama