Od zarania dziejów kobieta i mężczyzna wspólnie dzielą swój los. Czasami konkurują ze sobą, czasami współpracują, innym razem walczą albo kochają - mimo że, co częste, nie zawsze się rozumieją.
Kobieta-mężczyzna. Psychologiczne gry w miłości i biznesie to książka, która opisuje relacje między kobietą a mężczyzną w sferze prywatnej, osobistej i zawodowej. Inne zasady savoir vivre'u obowiązują bowiem w stosunkach zawodowych, inne w prywatnych. W firmie spotykają się kobieta i mężczyzna, pozostający na co dzień w roli znajomych, przyjaciół, kochanków, małżonków, rodzeństwa itd. Autorka omawia sytuacje, które z tego powodu mogą być trudne i niezręczne, podaje sposoby skutecznego na nie reagowania. Porusza również kwestie dotyczące kokieterii, romansowania i flirtowania. Wiele miejsca zajmuje też w książce problematyka miłości między kobietą i mężczyzną, a zwłaszcza próba odpowiedzi na pytanie, jakie są składniki miłości, dlaczego miłość się zmienia, czy możemy tym zmianom zapobiec i co zrobić, by nasza miłość była wieczna.
W trakcie lektury czytelnik może m. in. przetestować swoje umiejętności komunikacyjne, nauczyć się rozpoznawać gry stosowane przez obie płcie w określonych celach. Książka zawiera bowiem elementarną wiedzę z zakresu psychologii ogólnej i psychologii społecznej, uzupełnioną o testy, porady, wskazówki i ćwiczenia, które dla wytrwałych mogą stanowić cenną pomoc w budowaniu zdrowych relacji między kobietą a mężczyzną, relacji niosących spokój, harmonię, zadowolenie i radość ze wspólnej wędrówki przez życie.
Grażyna Białopiotrowicz - trener biznesu, rozwoju osobistego i umiejętności interpersonalnych, specjalista w zakresie marketingu politycznego oraz kreowania wizerunku medialnego. Autorka i realizatorka wielu programów biznesowych, dotyczących profesjonalnej obsługi klienta, skutecznej komunikacji interpersonalnej, psychologii sprzedaży oraz strategii wywierania wpływu na ludzi. Doradca osób publicznych w zakresie rozwoju własnego i kreowania pozytywnego wizerunku. Konsultant wydawnictwa Wiedza i Praktyka w zakresie publikacji na temat zarządzania zasobami ludzkimi.
Wydawnictwo Poltext.