Reklama

20% pracy to 80% efektów - pracując krócej, zrobisz więcej. Zastanów się, kiedy praca idzie Ci najlepiej, o jakiej porze masz najbardziej jasny umysł. Swój dzień podziel na części trwające po 2 godziny. Pomyśl, w której z nich jesteś najbardziej kreatywny i aktywny. Gdy określisz swoje "złote godziny" zadbaj, aby ich nie marnować. Poświęć ten czas na najważniejsze zadanie dnia.Skończ, zamiast doskonalić - nie marnuj czasu na poprawianie tego, co już zrobiłeś. Przed rozpoczęciem pracy ustal termin jej zakończenia. Gdy będziesz chciał coś udoskonalić zadaj sobie pytanie: czy ta praca jest wystarczająco dobrze wykonana? czy czegoś jej jeszcze brakuje? Pamiętaj! Nawet genialny projekt jest niewiele wart, póki nie będzie zakończony.Planuj - w swoim harmonogramie uwzględnij też marginesy na nieprzewidziane czynności. Każdego dnia wybieraj kilka najistotniejszych spraw i zapisz je. Zastanów się nad ich ważnością i wzajemnymi relacjami - która wymaga zakończenia, aby rozpocząć kolejną oraz która jest szczególnie ważna. Jeśli wystarczy Ci czasu będziesz mógł zająć się tym, co mniej istotne lub odpocząć.Nie rób kilku rzeczy na raz - wykonuj czynności kolejno i każdej poświęcaj 100% uwagi. Zawsze miej przy sobie plan dnia i co jakiś czas określaj, na jakim etapie pracy jesteś. Gdy okaże się, ze musisz coś zrobić natychmiast zadaj sobie pytanie: co się stanie, jeśli zajmę się tym teraz? czy wykonanie tej czynności przybliży mnie do celu postawionego dzisiaj? Pamiętaj! Mniej (rzeczy robionych naraz) znaczy więcej (efektów).Zrób to od razu albo zapomnij - zrezygnuj z tego, czego nie jesteś w stanie zrobić. Każde duże zadanie podziel na kilka etapów. Gdy przystępujesz do pierwszego, nie myśl o kolejnym. Koncentruj się na małym wycinku. Za zrobienie rzeczy, których nie lubisz wyznaczaj sobie nagrody. Wyobrażaj sobie uczucie ulgi, które pojawi się, gdy uporasz się z tym, co robisz.Zawsze zaczynaj od celu - jest punktem odniesienia dla wszystkich czynności, które wykonujesz każdego dnia. Zastanów się nad celami zawodowymi oraz prywatnymi i spisz je. Gdy będziesz planować kolejne czynności spoglądaj na kartkę i zadaj sobie pytanie: czy w ten sposób zbliżę się do osiągnięcia któregoś z moich celów? Co tydzień zastanów się nad tym, w jakim jesteś miejscu drogi, która do nich prowadzi.

Reklama
Reklama
Reklama