Każdy gracz otrzymuje 6 kart. Dodatkowych sześć odkrytych kart kładzie się na stole.
Pierwszy ruch należy do gracza siedzącego po lewej stronie rozdającego. Ruch polega na pobraniu jednej lub kilku kart ze stołu. W tym celu gracz po ujawnieniu pozostałym jednej ze swoich kart ma prawo zabrać ze stołu równowartość tej karty. Zabrać można również kilka kart lub kombinacji równej wartości odpowiadającej wartości karty gracza. Na przykład, na stole leżą: 5, 7, 8, 10. Gracz jednym swoim czerwonym Jokerem może zabrać wszystkie te karty, ponieważ: 7 + 8 = 15 i 10 + 5 = 15, czyli tyle ile wart czerwony Joker.
Dodatkowo gracz w czasie swojego ruchu może dołożyć do leżącej na stole karcie swoją kartę, ogłaszając utworzoną liczbę. Na przykład, dokładając do piątki czwórkę gracz zabiera te dwie karty dziewiątką. Istnieje również możliwość zabrania kilku kart, dokładając do jednej z nich swoją. Na przykład, na stole: 4, 5, 6, 7, 9. Gracz swoją dziewiątką zabiera: 4 + 5, 9 oraz 7, dokładając do niej dwójkę. Po zakończeniu gry gracze podliczają uzbierane oczka. Wartość wszystkich kart talii – to 20 oczek. Oczka podlicza się w następujący sposób:
- ten, kto uzbiera najwięcej kart – otrzymuje 2 oczka;
- kto uzbiera najwięcej pików – 2 oczka;
- posiadacz 10 karo – 2 oczka;
- posiadacz 2 pik – 2 oczka;
- za każdego pobranego A – 1 oczko;
- posiadacz czarnego Jokera – 3 oczka;
- posiadacz czerwonego Jokera otrzymuje 5 oczek.
Wygrywa ten gracz, który uzbiera najwięcej oczek.
Źródło: Wydawnictwo KARUZELA