„Notre-Dame de Cointreau” to dość nietypowe pudełko – stanowi zamkniętą bryłę, a jednocześnie z każdej strony jest otwarte i ażurowe. Zostało wykonane ze szklanych, barwnych korali. Oprócz tego wyjątkowego opakowania w galerii zaprezentowano także kilka innych, artystycznych projektów, które pokazywały inspiracje i drogę, którą podążała wyobraźnia projektanta. Były to m. in. czarne, skórzane miękkie bryły-głazy inspirowane naturą, minimalistyczne czarne i białe pudełka inspirowane modą oraz kartonik z efektownym wycięciem symbolizującym tajemnicę, która drzemie oczywiście w Cointreau.
Mariusz Przybylski o projekcie Notre-Dame de Cointreau: „Myślą przewodnią tego projektu było połączenie mocnych i zdecydowanych rozwiązań z dekoracyjnością, lekkością i kobiecością. Silnej konstrukcji w postaci czarnych ścian z wykrojoną formą butelki, lekkości i blasku dodaje delikatna pajęczyna szklanych, barwnych korali. Chciałem by działała niczym witraż w gotyckiej katedrze – stąd, w połączeniu z francuskim pochodzeniem marki - nazwa projektu. Opakowanie Cointreau to próba oryginalnego połączenia skrajności - czyli mocnych, prostych form charakterystycznych dla moich projektów modowych - z subtelnością i frywolnością detali.”
Przed Mariuszem Przybylskim z marką współpracowały: w Paryżu - znana projektantka mody i biżuterii - Irina Volkonskii, która zaprojektowała dla marki pełną przepychu butelkę pokrytą złotem oraz specjalny wisiorek zawierający drobinki złota niezbędne do przygotowania drinka Cointreaupolitan Star; w Nowym Jorku - Catherine Malandrino, projektantka francuskiego pochodzenia znana z ubierania takich gwiazd jak: Angelina Jolie, Madonna, Demi Moore czy Sarah Jessica Parker, stworzyła „kreację”-opakowanie dla specjalnej międzynarodowej limitowanej edycji likieru.
Warto także wspomnieć, że w 2007, twarzą Cointreau została Dita von Teese, najsłynniejsza na świecie tancerka erotyczna, ikona współczesnej popkultury, muza największych stylistów, słynąca z wyjątkowej elegancji, wyczucia stylu i zmysłowości, porównywana często do niezwykle czarujących tancerek burleski z lat 30-tych i 40-tych. Współpraca zaowocowała powstaniem wyjątkowego koktajlu o fioletowym kolorze. Po przepis zajrzyj do naszego działu „Napoje i trunki”.
Na prezentacji limitowanej edycji Cointreau sygnowanej przez Mariusza Przybylskiego i połączonej z degustacją drinków (w składzie oczywiście z francuskim likierem) pojawiły się znane osobistości i gwiazdy, m. in. aktorka Sylwia Gliwa, projektantka Gosia Baczyńska, modowy duet Paprocki&Brzozowski, projektant Michał Starost oraz stylista fryzur i model Robert Kupisz.
Informacja o Mariuszu Przybylskim:
Mariusz Przybylski to jeden z najzdolniejszych i najciekawszych polskich projektantów mody męskiej. Absolwent Akademii Sztuk Pięknych (wydział Tkaniny i Ubioru) oraz Wyższej Szkoły Studiów Międzynarodowych (wydział Marketingu Międzynarodowego).
Bardzo szybko i wyraźnie zaznaczył swoją obecność na rynku mody, zdobywając uznanie i popularność wśród ludzi świata mediów, kultury i szołbiznesu. Od kilku lat prezentuje swoje autorskie kolekcje umiejętnie łączące charakterystyczną dla niego klasyczną elegancję z bardzo nowoczesnymi rozwiązaniami w projektowaniu męskiej mody. Amanci francuskiego kina, współcześni wojownicy, eleganccy dekadenci Berlina lat 30-tych – to bohaterowie jego pokazów.
Ubrania Mariusza Przybylskiego noszą m.in.: Bogusław Linda, Piotr Adamczyk, Marcin Bosak, Jan Peszek, Sebastian Karpiel-Bułecka, Krzysztof Ibisz, Maciej Kurzajewski, Olivier Janiak oraz także kobiety: Kayah, Reni Jusis, Maria Peszek, Kasia Stankiewicz, Katarzyna Figura.
O przepisach na znane drinki z Cointreau w składzie przeczytacie tutaj.
WU
Źródło: materiały prasowe
Fot. materiały prasowe, mwmedia
Źródło: materiały prasowe
Fot. materiały prasowe, mwmedia