Kalendarz Lavazza 2010

Optymistyczna. Pełna ciepłych barw. Surrealistyczna. Tak pokrótce można by określić 18. edycję znanego kalendarza, sygnowanego przez włoską markę kawy, Lavazza. Projekt zatytułowany "The Italian Espresso Experience – Allegro con brio” miał z końcem października swoją oficjalną światową premierę.
/ 12.11.2009 11:36
Optymistyczna. Pełna ciepłych barw. Surrealistyczna. Tak pokrótce można by określić 18. edycję znanego kalendarza, sygnowanego przez włoską markę kawy, Lavazza. Projekt zatytułowany "The Italian Espresso Experience – Allegro con brio” miał z końcem października swoją oficjalną światową premierę. 

Ujęcia powstały w kameralnej, teatralnej atmosferze studia filmowego Cinecittà w Rzymie – miejsca, gdzie wciąż unosi się duch wybitnego włoskiego reżysera, Federico Felliniego. Za obiektywem aparatu stanął brytyjski fotograf mody, Miles Aldridge, i to właśnie jemu zawdzięczamy ciekawe połączenie obrazu oraz… muzyki!

Kalendarz Lavazza 2010

Kalendarz Lavazza 2010

„Va' Pensiero”, „Guarda Che Luna”, „'O Sole Mio”, „Con Te Partirò”, „Baciami Piccina” oraz „Nessun Dorma”, piosenki-ikony, znane na całym świecie, stały się motywem przewodnim zdjęć. Skąd taka decyzja? Właśnie muzyka jest nieoficjalnym ambasadorem Włoch - i to ona pokazuje najlepiej śródziemnomorski optymizm oraz styl życia.

Kalendarz Lavazza 2010

Kalendarz Lavazza 2010

Zdjęcie „Nessun Dorma” opowiada o kobiecie, która nie może zasnąć. „Baciami Piccina” to historia pewnego romansu… z filiżankami kawy. „Va' Pensiero” mówi o „locie wyobraźni” w świat fantazji. „Guarda Che Luna” to kolejna opowieść o bezsennej nocy, a „Con Te Partirò” obrazuje różnicę między jawą a snem. „'O Sole Mio” przedstawia zaś czystą radość.

Kalendarz Lavazza 2010

Kalendarz Lavazza 2010

Sześć charakterystycznych ujęć reprezentuje dwanaście miesięcy roku. Sześć światowej sławy modelek: Bianca Balti, Lydia Hearst, Georgia Frost, Daisy Lowe, Alexandra Tomlinson i Alek Alexeyeva, w kreacjach m.in. od Roberto Cavalliego, Dolce & Gabbana oraz La Perla, intryguje i przyciąga nasz wzrok. „Nessun Dorma” w aranżacji Anthony’ego  Hegarty’ego (znanego z Anthony and The Johnsons) zaskakuje nowym brzmieniem. 
W ten sposób otrzymaliśmy połączenie dobrego smaku, aromatu kawy, włoskich dźwięków i ciepłych barw…

Kalendarz Lavazza to dziś wydarzenie w świecie fotografii artystycznej. Wszystko rozpoczęło się w 1993 roku, gdy zdjęcia do pierwszego ekskluzywnego wydania zgodził się zrobić Helmut Newton (1993, 1994). W późniejszych latach udział w projekcie wzięli: Ellen Von Unwerth (1995), Ferdinando Scianna (1996), Albert Watson (1997), Marino Parisotto (1998), Eliott Erwitt (2000), Martine Franck i Richard Kalvar (2001), David LaChapelle (2002), Jean Baptiste Mondino (2003), Thierry Le Gouès (2004), Erwin Olaf (2005), Ellen Von Unwerth (2006), Eugenio Recuenco (2007), Finlay Macka (2008) oraz Annie Leibovitz (2009). W edycji kalendarza na rok 1999 roku wyjątkowo zdjęcia przygotowało 12 fotografów z francuskiej agencji Magnum Photos.

Różne style, różni artyści. Część zdjęć czarno-białych, inne kolorowe. Łączy je jednak smak doskonałej kawy. A także szeroko rozumiana „włoskość”.

Wszystkie wydania kalendarza Lavazza można znaleźć tutaj

Oficjalna strona Milesa Aldridge’a: www.milesaldridge.com

źródło: materiały prasowe lavazza2010.com

(a.)

Redakcja poleca

REKLAMA