To zdecydowanie najmodniejszy kobiecy kolor, występujący w różnych odsłonach. Mowa o różu, który podbija serca kobiet (mężczyzn z resztą też) z całego świata. Fuksja, pudrowy odcień, róż millenialsów, skandynawska słodycz, kolor Tumbrla, Barbie pink, rose quartz... to tylko niektóre z wielu nazw, jakie dedykowane są najróżniejszym odcieniom różu. Dla jednych to kolor trudny i nieco dziecinny. Dla innych – symbol dziewczęcości i klasy. Jak to się stało, że ten kolor zdominował modę, a także inne dziedziny życia?
Fot. Adobe Stock
Moda na róż
Myślisz: różowy, widzisz lalkę Barbie? I sporo w tym racji, bo rzeczywiście ona przyłożyła swoją plastikową rączkę do popularności różowego koloru. Ale nie była jedyna – róż nosiły też takie ikony mody, jak Marylin Monroe, czy znana z odważnych stylizacji Rihanna. I ty pewnie też – bo przecież chyba nie ma w Polsce ani jednej dziewczynki, która nie była strojona do przedszkola w śliczne różowe sukienki, rajstopki i opaski na głowę.
Fot. ONS
Fot. ONS
Moda na róż zdominowała kobiecą modę – tę światową i polską również. Mylą się jednak ci, którzy uważają, że różowy jest kolorem słodkich dziewczątek, które próbują udawać swoje młodsze siostry. Przeciwnie! Róż stał się kolorem nowego pokolenia kobiet: odważnych, świadomych swojej wartości i przebojowych.
Co jednak ważne – światowy fenomen różu uwzględnia nie tylko ubrania, ale i...
Różowe smartfony, wystrój wnętrz i... BATONIKI!
Czy róż to kolor przyszłości?
Materiał powstał z udziałem marki Nestle, producenta batonika KitKat.