Diabelskie koło

Diabelskie koło
Liczba graczy nieograniczona. Potrzebna jest talia 52 kart.
/ 16.02.2010 09:24
Diabelskie koło

Pierwszym bankierem zostaje gracz, który wylosuje najsłabszą kartę. Następnie poniterzy obstawiają. Następnie bankier rozpoczyna rozgrywkę, tj. odkrywa po kolei karty z talii jednocześnie wymieniając karty w następującym porządku: 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, W, D, K, A. Zmieniać porządku wymienianych kart nie wolno.

Jeśli podczas tych czynności bankier ani razu nie odkrył wymienionej karty – wypłaca poniterom równowartość ich stawek. Natomiast, jeśli odkrył wymienioną kartę – zabiera sobie wszystkie stawki poniterów. Na przykład: odkrywając kolejną kartę bankier wymienia: „szóstka” i odkrywa rzeczywiście szóstkę. W tym przypadku, bankier wygrywa.   

W razie przegranej bankiera, bank przekazuje się graczowi siedzącemu po lewej stronie. Nowy bankier po przetasowaniu kart kontynuuje grę w ten sam sposób, co poprzedni. W przypadku, gdy drugi bankier również przegra – bank przekazuje się następnemu. Natomiast,
jeśli drugi bankier wygra – zatrzymuje bank do momentu, gdy przegra. Po wygranej bankiera kart nie tasuje się, lecz kontynuuje się grę, wymieniając karty od początku. Na przykład, bankier odkrył wymienioną piątkę i po otrzymaniu pieniędzy rozpoczyna wyliczać karty pozostałej talii od dwójki.

W zasadzie gra może trwać w nieskończoność, lecz można ją przerwać po wyczerpaniu talii.

Źródło: Wydawnictwo KARUZELA

Redakcja poleca

REKLAMA