Liczba graczy: najlepiej 2, ale może być więcej Rekwizyty: 5 kości (pokerowych lub zwykłych), kubek, żetony (możesz zrobić samemu z kartoników)
Zasady gry: tak jak w kasynie gracze nie mogą widzieć sowich kości. Możecie się odgrodzić dużą książką. Kości można zakryć też dłonią lub kubkiem. Jeżeli zamiast pokerowych kości używacie zwykłych, to 1 jest asem (najstarsza kość), 6- królem, 5 – damą, 4 – waletem, 3 – dziesiątką, 2 – dziewiątką.
Na początku każdy gracz ma 10 żetonów. Rozpoczynającego wyznacza się przez rzut kostką. Gracze dodają żetony do puli, a pierwszy gracz potrząsa kubkiem, odwraca go tak żeby przeciwnik nie widział kości i odkłada na bok kości, które chce zatrzymać. Gracz ma teraz jeszcze dwa rzuty, ale przed ukończeniem kolejki musi wyraźnie sprecyzować jaki będzie ostateczny wynik, np. „full – trzy króle i dwie dziewiątki”. Nie ma jednak obowiązku mówienia prawdy:) - wynik można zawyżyć lub zaniżyć. Przeciwnik może zaakceptować podany wynik lub podnieść kubek. Jeśli przyłapie gracza na blefie, tamten musi dołożyć żeton do puli, jeśli zaś okaże się, że mówił prawdę, żeton dokłada jego przeciwnik.
Jeśli drugi gracz zaakceptuje deklarację pierwszego, przejmuje kości i ma trzy rzuty, by uzyskać lepszy wynik. Inaczej trzeba będzie blefować. Gra kończy się, gdy jednemu z graczy – lepszemu oszustowi, zostanie 1 żeton.
Wariant gry: Każdy z graczy otrzymuje 3 żetony. Pierwszy gracz potrząsa kośćmi, odwraca kubek i sprawdza wynik, uważając, by przeciwnik nie mógł zobaczyć kości a następnie deklaruje prawdziwy wynik lub blefuje. Drugi gracz przyjmuje deklarację lub wyraża wątpliwość co do prawdomówności przeciwnika. Jeśli okaże się, że pierwszy gracz ma co najmniej tyle, ile zadeklarował – drugi gracz dokłada żeton do puli, zaś w przeciwnym wypadku pierwszy gracz wypłaca drugiemu jeden żeton, a drugi dokłada do puli, a kości przekazuje przeciwnikowi.
Jeśli deklaracja pierwszego gracza zostanie przyjęta, jego przeciwnik musi uzyskać lepszy wynik, rzucając wszystkimi lub częścią kości. Następnie pierwszy gracz może zaakceptować lub nie jego deklarację i gra toczy się tak, dopóki jeden z uczestników nie poda w wątpliwość deklaracji drugiego. W razie niesłusznego oskarżenia ten, kto je wypowiedział, dokłada żeton do puli.
Gracz, który stracił wszystkie 3 żetony przegrywa. Gra toczy się do chwili, gdy żetony ma już tylko jeden gracz i on wygrywa pulę.