Przygotuj całą talię kart. Grać mogą co najmniej 2 osoby, ale jeśli masz dużo więcej towarzyszy, możesz wziąć kolejne talie.
Każdy dostaje po 5 kart, resztę kładziemy na stole jako „kupkę” z której pierwszą kartę odkrywamy jako pierwszą w stosie (nie może to być król kier i pik, dama pik, joker ani żadna z „2” i „3”).
Zaczyna gracz na lewo od rozdającego. Do odkrytej karty musi dopasować kolorem lub figurą jedną ze swoich, po czym położyć ją na pierwszą odkrytą kartę
Kolejny gracz dopasowuje się do koloru lub figury poprzednika. Jeśli nie ma w ręce karty, którą mógłby rzucić, pobiera jedną z kupki. Jeśli karta, którą pobrał jest dobra, kładzie ją na stos. Jeśli nie, traci kolejkę. Każdy może położyć 2, 3 lub 4 karty tej samej wartości, byle pierwsza z nich zgadzała się z kolorem lub figurą ostatniej karty rzuconej przez przeciwnika.
Gracz, któremu zostaje w ręce ostatnia karta, mówi „Makao”. Jeśli tego nie zrobi i ktoś go na tym przyłapie, pobiera 5 kart.
Ważne w rozgrywce są karty funkcyjne, których jest mnóstwo: Dama pik – uniewinnia, można ją rzucić na dowolna kartę. Następny gracz musi rzucić damę lub pik Joker – zastępuje każdą kartę, określamy którą, gdy go kładziemy. Król kier – osoba przed nami bierze 5 kart z kupki, następna może bronić się kładąc dwa lub trzy kiery, wtedy kolejna bierze 7-8 kart. Można rzucić króla pik Król pik – podobnie, lecz 5 kart pobiera poprzednia osoba. Czwórka – strata kolejki, chyba że gracz obroni się inną czwórką (wtedy następny traci dwie kolejki) Dwójki i trójki – każą brać dwie lub trzy karty, można bronić się 2, 3 lub królami kier i pik Walet – żądanie figury, mówimy jakiej As – żądanie koloru