Na sklepowych półkach sieci PEPCO można znaleźć wiele różnorakich zabawek, ale są wśród nich też takie, które przytulają nie tylko jednego swojego właściciela, ale dają również radość setkom innych dzieci. Cały dochód ze sprzedaży tych charytatywnych misiów przeznaczany jest na prospołeczne działania na rzecz dzieci i rodziny.
Misie, które pomagają dzieciom
Środki ze sprzedaży specjalnej kolekcji charytatywnych pluszaków wspomagają projekty prowadzone przez Towarzystwo Przyjaciół Dzieci. Dzięki partnerstwu PEPCO i TPD kilkaset dzieci rocznie może uczestniczyć w dodatkowych zajęciach realizowanych w placówkach wsparcia dziennego, rozwijać swoje pasje czy spędzać wakacje na obozach letnich.
Dzieci, które korzystają z opieki w tym zakresie, najczęściej pochodzą ze środowisk zagrożonych wykluczeniem społecznym a więc otrzymują szansę na uwagę, na którą w domu nie mogą liczyć.
fot. Materiały promocyjne
Współpraca PEPCO z Towarzystwem Przyjaciół Dzieci
PEPCO realizuje wspólne projekty z Towarzystwem Przyjaciół Dzieci już od ponad trzech lat. To naturalna symbioza dla biznesu, który chce pomagać dzieciom w ich rozwoju oraz dla instytucji, która koncentruje się na organizacji takiej opieki.
Wskutek połączenia sił, w trakcie roku szkolnego organizowane są na przykład zajęcia pozaszkolne i ponad 600 podopiecznych TPD spędza aktywnie czas w 37 świetlicach w 15 polskich województwach. Dzieci biorą udział w warsztatach tanecznych, teatralnych, fotograficznych, wokalnych, malarskich czy w zajęciach sportowych, trenując piłkę nożną czy karate.
Poza standardowymi działaniami wpisanymi w długoletnią współpracę, PEPCO odpowiada na codzienne potrzeby Organizacji i jej podopiecznych angażując się w inne projekty. Firma jest głównym partnerem akcji pt. Cyfrolatki, której celem jest przeciwdziałanie hejtowi i mowie nienawiści.
W odpowiedzi na wynikające z kryzysu pandemicznego wyzwania, jak na przykład zdalne nauczanie, PEPCO przekazało najbardziej potrzebującym podopiecznym Towarzystwa kilkaset laptopów, aby ułatwić dzieciom udział w lekcjach.
„Nasza firma, w obszarze odpowiedzialności społecznej koncentruje się przede wszystkim na wspieraniu dzieci w ich edukacji i rozwoju osobistym a także, w zakresie efektywnej organizacji czasu wolnego. Towarzystwo Przyjaciół Dzieci, jako najstarsza w Polsce organizacja pożytku publicznego jest naturalnym wyborem.
Warto wspomnieć, że w tym partnerstwie jest jeszcze trzecia strona. Projekty realizowane przez TPD wspierają również klienci PEPCO, kupując specjalne, charytatywne misie, z których zysk w całości przekazywany jest na ten cel.
fot. Materiały prasowe
To idealny pomysł na symboliczny prezent dla każdego – cena misia nie przekracza 30 zł, a jego wartość jest bezcenna.” – mówi Kasia Wilczewska, kierownik ds. komunikacji korporacyjnej PEPCO.
Nowa kolekcja pluszaków już wkrótce pojawi się w sklepach PEPCO.
Kolekcje ubrań projektowane przez dzieci
Charytatywne misie zmieniają swoje oblicza dwa razy w roku. Pan miś i pani misiowa przywdziewają nową garderobę zaprojektowaną przez dzieci. W celu stworzenia kolekcji na kilka sezonów PEPCO zorganizowało konkurs plastyczny. Do współzawodnictwa zaproszono podopiecznych TPD z całej Polski.
fot. Materiały promocyjne
Zainteresowanie akcją przeszło najśmielsze oczekiwania organizatorów, do których spłynęło 140 wspaniałych projektów, wykonanych w różnych technikach plastycznych zarówno przez dziewczynki jak i chłopców. Finalnie do grupy pięciu nagrodzonych dołączyły jeszcze trzy wyróżnienia.
Wszyscy autorzy otrzymali laptopy. Nagrodzone prace konkursowe stały się inspiracją dla profesjonalnych projektantów, którzy tworzą ubranka dla pluszowych misiów PEPCO. Jedna z nagrodzonych dziewczynek, 12-letnia Zuzanna z Częstochowy komentuje swój udział:
Do narysowania tego projektu zainspirowałam się przeciwieństwem dnia i nocy. Moje natchnienie wynikało także z pewnej książki, w której księżniczka miała właśnie suknie uszyte na wzór dnia i nocy.