Nie kupuj adoptuj

Celem inicjatywy "NIE KUPUJ - ADOPTUJ" jest zwiększenie liczby adoptowanych psów z polskich schronisk!
Joanna Szczepaniak / 24.03.2014 09:18
Akcja służy również edukacji społeczeństwa na temat podejmowania odpowiedzialnych decyzji dotyczących posiadania psa. Kampanię stworzyła Fundacja Sarigato, organizator akcji KarmimyPsiaki.pl, a jej twarzami są trzy znane polskie blogerki modowe: Katarzyna Gorol - Jestemkasia.com, Karolina Ościk - Cajmel.pl oraz Paulina Jagodzińska z beauty-fashion-shopping.blogspot.com. Dołącz do wydarzenia "Nie kupuj - adoptuj" na Facebooku!

Akcja "Nie kupuj - adoptuj" - idea i cele

Organizatorom zależy na przełamaniu stereotypu, że zwierzak ze schroniska jest gorszy niż ten kupiony. Większość osób, które adoptowały psa czy kota potwierdza, że była to najlepsza decyzja w ich życiu. Pies ze schroniska jest wyjątkowo wierny i oddany swojemu opiekunowi. Premiera kampanii miała miejsce 15 marca podczas koncertu charytatywnego HAUasujemy – gramy dla KarmimyPsiaki, w warszawskim klubie Hybrydy. W wydarzeniu udział wzięły zaangażowane w akcję blogerki, a dla gości zagrał zespół Mikromusic oraz Michał Wendeker. Zobacz relację z wydarzenia "Nie kupuj - a doptuj"Do akcji włączyć się mogą schroniska, przytuliska, wszyscy, którzy chcą znaleźć domy dla bezdomniaków, oraz Ci, którzy chcą uratować biedne czworonogi. 



Paulina Jagodzińska, twarz kampanii: „Mam nadzieję, że dzięki tej inicjatywie znajdziemy domy dla wielu bezdomnych psiaków. Szczerze liczę, że kampania spełni dużą rolę edukacyjną, przedstawi temat odpowiedzialności jaka wiąże się z przygarnięciem zwierzaka, a także poszerzy wiedzę z zakresu adopcji ze schronisk.”


Akcja "Nie kupuj - adoptuj" - z blogerkami modowymi

Blogerki, twarze kampanii to Katarzyna Gorol – autorka bloga jestemkasia.com, wielbicielka zwierząt, która sama organizowała akcje dla lokalnego schroniska, od samego początku wspiera akcję KarmimyPsiaki. Druga blogerka to Paulina Jagodzińska – autorka bloga beauty-fashion-shopping.blogspot.com. Trzecia twarz akcji to Karolina Ościk – autorka bloga cajmel.pl. Tym blogerkom cierpienie i los zwierząt nie jest obojętny, z wielką ochotą włączyły się do kampanii „Nie kupuj – adoptuj”.


„Do naszej akcji „Nie kupuj – adoptuj” celowo zaprosiliśmy do współpracy znane blogerki modowe, gdyż ich życie i poglądy śledzi obecnie wielu młodych ludzi, a to do nich skierowana jest kampania. Uświadomienie młodego pokolenia w kwestii wrażliwości na cierpienie zwierząt przyniesie duże korzyści w przyszłości. Ważny jest nie tylko fakt samej adopcji, ale przede wszystkim przemyślana i odpowiedzialna decyzja o wzięciu psa pod opiekę. Co to oznacza? Pamiętajmy, że musimy mieć odpowiednie warunki, by stworzyć zwierzakowi szczęśliwe życie. Przy stałych wyjazdach opiekuna i długich godzinach spędzonych poza domem odpowiednia opieka nad psem jest niemożliwa. Dlatego po pewnym czasie zwierzę ląduje w schronisku” – podkreśla Paulina Wójtowicz z Fundacji Sarigato. 





Niestety, fakty są takie, iż większość polskich schronisk ma problemy ze zbyt dużą liczbą zwierząt. Porzucanie zwierząt to już niemal plaga. Najgorzej jest w okresie letnim. Przykładowo w schronisku w Gdańsku przebywa ponad 400 psów. Miesięcznie schronisko jest zmuszone przyjąć 90 zwierząt, a liczba adoptowanych to średnio 20. Stąd niestety sytuacja w schroniskach nie ulega poprawie. Problem tkwi w zachowaniu ludzi, którzy nie wiedzą na jaki los skazują swoje zwierzęta. 


Akcja "Nie kupuj - adoptuj" - organizatorzy

Organizatorem kampanii jest Fundacja Sarigato, prowadząca akcję KarmimyPsiaki. Agnieszka Sadowska oraz Paulina Wójtowicz, tworzące zarząd Fundacji, 15 marca 2014 roku otrzymały nagrodę na Gali Laurów Magellana, w kategorii DEBIUT ROKU 2013. Zostały zauważone dzięki rozwojowi Fundacji jaki ma miejsce w czasie ich działalności, za zorganizowanie największej akcji pomocy bezdomnym zwierzętom w Polsce oraz tworzenie inicjatyw zwiększających pomoc, jak np. koncerty ‘hauasujemy’, kiermasze książek, zbiórki oraz inicjatywa „Pomagaj Przy Okazji”. Laury Magellana to coroczny konkurs nagradzający ludzi, którzy – podobnie jak Magellan – łącząc wizję i wyobraźnię z wytrwałością i talentem zarządczym, osiągają wybitne efekty i zmieniają świat.

Akcja "Nie kupuj - adoptuj" - wyniki akcji

Podsumowanie akcji Karmimy Psiaki. Akcja Karmimy Psiaki trwa nieprzerwanie od listopada 2011 roku.
 Inicjatywa ta spełnia trzy cele: 
1) Pomoc schroniskom w karmieniu zwierząt, 
2) Zwiększanie liczby adopcji oraz 
3) Edukacja społeczeństwa w kwestii ochrony praw zwierząt. 
Obecnie trwa druga edycja, w której na stałe wspieranych jest siedem schronisk z największych miast w Polsce. 
Rezultaty? W ciągu dwóch lat istnienia akcji Karmimy Psiaki zebrano ponad 130 000 posiłków, które zostały przekazane schroniskom w całej Polsce (ponad 5 ton).

Stale prowadzone są akcje wspierające adopcje bezdomnych psiaków. Do tej pory udało się znaleźć nowe domy dla niemal 300 zwierząt. Dzięki zaangażowaniu uczestników inicjatywy karmimypsiaki.pl przynajmniej jeden psiak w tygodniu znajduje dom. W akcji udział wzięło 300 000 osób, a na Facebooku inicjatywę wspiera już ponad 90 000 bardzo zaangażowanych fanów. 



Redakcja poleca

REKLAMA