Gilette eksperyment na dzień ojca

Polacy wolą sprawdzić w Internecie, niż zapytać tatę. Gilette przeprowadziło eksperyment. Efekt zaskakuje!

Polska to kolejny, ósmy już rynek, na którym potwierdza się teza, że młodzi mężczyźni coraz rzadziej sięgają po porady swoich ojców.

Warszawa, 23.06.2017:

Z okazji dnia ojca, Gillette pokazuje kolejną odsłonę kampanii GoAskDad, która ma na celu skłonienie do pogłębiania więzi pomiędzy ojcami i synami. Kampania została poprzedzona globalnymi badaniami, miedzy innymi w USA, Chinach, Meksyku, czy Niemczech. W tym roku Gillette przeprowadziło je także w Polsce.

Badanie

Badanie zostało przeprowadzone na grupie mężczyzn w wieku 18-34. Podobnie jak podczas prowadzonych pół roku wcześniej badaniach globalnych, część pytań była ta sama, co dla wszystkich krajów, a część dotyczyła typowo polskich zagadnień. To, co zwraca szczególną uwagę, to  fakt, iż mimo deklaracji bliskich relacji z ojcem przez większość mężczyzn, to smartfon jest dla nich pierwszym źródłem informacji. Młodzi mężczyźni w Polsce, podobnie jak ich rówieśnicy z całego świata, wymieniają smartfon jako pierwsze źródło informacji (82% w Polsce, 84% globalnie).

Ciekawą tendencją jest częstsze sięganie po porady ojca u osób które już założyły swoje rodziny, lub prowadzą samodzielne gospodarstwo domowe. Nie bez znaczenia pozostaje także bliskość relacji między członkami rodziny – w przypadku mężczyzn deklarujących bliską wieź, ojciec jest najważniejszym źródłem u 34% respondentów, u osób które wskazały na słabszą relację – mniej niż 4%.

Mimo wskazania przez 34% odpowiadających, że rady ojca są cenniejsze, niż te z Internetu - smartfon jako źródło odpowiedzi wygrywa w większości tematów, o które zostali zapytani respondenci – m.in. sport, gotowanie, wiązanie krawata, czy nawet "jak postąpić właściwie". Obszarem w którym wciąż wysoko ceniony jest autorytet ojca jest motoryzacja, choć nawet w nim zwrócenie się do ojca przegrywa ze smartfonem (29% vs. 30%).


Idealny prezent na Dzień Ojca?

Według 32% respondentów to sprzęt elektroniczny. Na kolejnej pozycji ex aequo ubrania i bilety na wydarzenia sportowe (po 17%). Wspólne spędzanie czasu wskazuje w tym pytaniu zaledwie 12%, mimo że 30%  zdaje sobie sprawę iż według ich ojców to ten prezent sprawiłby najwięcej radości. Dodatkowe informacje na temat produktów marki Gillette, znajdują się na stronie www.gillette.com

 

Redakcja poleca

REKLAMA