BNP Paribas Kino Letnie Sopot-Zakopane 2024: podsumowanie festiwalu

kino na leżakach (2) fot. J. Bartkowski
Zakończyła się XVII edycja najdłuższego wakacyjnego festiwalu filmowego w Polsce BNP Paribas Kino Letnie Sopot-Zakopane. W te wakacje kina pod gwiazdami były ponownie wypełnione do ostatniego leżaka. Festiwal odwiedziło wiele wybitnych aktorek i aktorów. Każdy wieczór był wyjątkowy, żaden tytuł się nie powtórzył, a filmowe emocje w najpiękniejszych polskich kurortach przeżywało kilkadziesiąt tysięcy widzów.
Redaktorki Polki.pl / 02.09.2024 13:09
kino na leżakach (2) fot. J. Bartkowski

Gwiazdy na ekranie i na żywo podczas festiwalu

Tegoroczna edycja obfitowała w spotkania z wybitnymi postaciami polskiego kina. W oficjalnej inauguracji w Zakopanem wziął udział Rafał Zawierucha, a otwarcie w Giżycku uświetnili swoją obecnością Jerzy Bończak, Agata K. Koschmieder i Michał Czernecki.

Podczas uroczystej Gali w Sopocie nagrodę festiwalu - Diamentowego Klapsa Filmowego - otrzymała znakomita polska aktorka Izabela Kuna. Robert Więckiewicz, Matylda Giegżno i Dorota Roqueplo spotkali się z widzami w festiwalowej kawiarni Koło Molo by opowiedzieć o powstawaniu filmu „Kos”.

kino na leżakach (5)

fot. BNP Paribas Kino Letnie Sopot-Zakopane 2024: podsumowanie festiwalu/J. Bartkowski

W Sopocie był również Artur Żmijewski, bohater kultowej komedii romantycznej „Nigdy w życiu!”. Pasjonujące rozmowy z fanami kina prowadzili znani filmoznawcy, dziennikarze, prezenterzy i krytycy filmowi: Weronika Wawrzkowicz, Kaja „Kajutex” Klimek, Radosław Osiński oraz Gabi Drzewiecka.

Z widzami spotkały się również: Olga Malinowska prezentująca swój krótkometrażowy debiut „Beyond the river”, Katarzyna Wajda z premierowym odcinkiem drugiego sezonu „Odwilży” oraz Nikola Raczko, odtwórczyni głównej roli w nagrodzonym w Wenecji filmie „Chleb i sól”.

„To dla mnie ogromna radość i satysfakcja, że publiczność w tym roku tak tłumnie odwiedzała festiwal. Aktorzy i widzowie to dwie nierozerwalne strony ekranu. Było widać jaką radość i wzajemną ciekawość dawały jednym i drugim spotkania twarzą w twarz. Na tym polega właśnie niesamowita magia kina. Dziękuję za tak liczną obecność. Wraz z całą festiwalową ekipą obiecuję, że nie spoczniemy na laurach i będziemy nadal zaskakiwać naszych widzów w kolejnych edycjach”

– zapowiada Paweł Adamski, Prezes Outdoor Cinema i pomysłodawca festiwalu.

kino na leżakach (1)

fot. BNP Paribas Kino Letnie Sopot-Zakopane 2024: podsumowanie festiwalu/mat. prasowe

Przyciągające tytuły łączące pokolenia

Różnorodny repertuar, składający się aż z 65 filmów, przyciągnął na Molo w Sopocie, Kulturalny Plac Niepodległości w Zakopanem i do giżyckiej Ekomariny dziesiątki tysięcy fanów kina. Absolutnymi hitami frekwencyjnymi okazały się: amerykańsko-brytyjska „Barbie” z Ryanem Goslingiem i Margot Robbie w rolach głównych, oda do dawnego Hollywood, czyli musical „La la land” oraz uwielbiana przez Polaków komedia romantyczna „Nigdy w życiu!”.

Przez całe wakacje nad morzem, w górach i na Mazurach można było oglądać najciekawsze propozycje kinowe. W trzech festiwalowych lokalizacjach odbyły się w sumie 142 bezpłatne seanse filmowe.

„Grupa  BNP Paribas od ponad 100 lat wspiera kino i wiele unikatowych wydarzeń filmowych na świecie. Cieszę się, że pod hasłem WE LOVE CINEMA mogliśmy po raz kolejny współtworzyć najdłuższy, jedyny w swoim rodzaju, letni festiwal w Polsce.

Komplet widzów każdego wieczoru pokazuje, że dla miłośników dużego ekranu wakacje nie oznaczają przerwy od kina, a filmowe przeżycia są dopełnieniem letniego wypoczynku” - podkreśla Małgorzata Wasiuk, Dyrektorka Departamentu Strategii Marki i Aktywizacji w Banku BNP Paribas.

kino na leżakach (3)

fot. fot. BNP Paribas Kino Letnie Sopot-Zakopane 2024: podsumowanie festiwalu/R. Polak

Wszystkie oblicza kina

Tradycyjnie od poniedziałku do niedzieli na ekranie wybrzmiewał inny filmowy temat. W tym roku festiwal powrócił w repertuarze do „Kina familijnego”, rozpoczynając każdy tydzień wakacji propozycjami dla całych rodzin, a także do uwielbianego przez widzów cyklu „Made in Poland”.

Kino artystyczne, nagradzane na największych światowych festiwalach, było prezentowane we wtorki i sygnowane przez Bank BNP Paribas hasłem „We Love Cinema”. Festiwal ponownie promował 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju, a wszystkie czwartki lipca i sierpnia odbywały się pod szyldem „Dobre decyzje”.

Nie zabrakło również „Oscarowych Piątków” pod patronatem NEONAIL, „Filmowych Hitów Max” prezentowanych w soboty oraz wyjątkowego cyklu „Kobieta z kamerą”, odbywającego się również pod patronatem Banku BNP Paribas.

kino na leżakach (4)

fot. fot. BNP Paribas Kino Letnie Sopot-Zakopane 2024: podsumowanie festiwalu/J. Bartkowski

Festiwal pełen atrakcji

Sponsorzy i partnerzy festiwalu BNP Paribas Kino Letnie Sopot-Zakopane kreatywnie włączali się we wszystkie festiwalowe działania. W trosce o niskoemisyjność i czyste powietrze, Arval Service Lease Polska zapewnił ekipie filmowej ekologiczną flotę pojazdów - elektryczne samochody osobowe i VAN-y oraz rowery i skutery w ramach usługi Arval Mobility Hub.

W Zakopanem ponownie stanęła brama Polargos zachęcająca do odwiedzenia plenerowego kina z widokiem na Giewont. Codziennie, przez całe wakacje, festiwal zapraszał do kawiarni festiwalowej Koło Molo w Sopocie, która serwowała pyszne Lody jak Dawniej od marki Bracia Koral oraz filmowe koktajle partnerskie: Viva! Wakacje, Sopockie Party, Wizażowe Love, moktajle od Max czy herbatę Chillizet - nastaw się na relaks.

kino na leżakach (6)

fot. BNP Paribas Kino Letnie Sopot-Zakopane 2024: podsumowanie festiwalu/mat. prasowe

Była też niespodzianka dla gości - nowa gra karciana „To nie kapelusz”, która rozkręciła niejedno spotkanie towarzyskie. Przy płatności ze zniżek korzystali posiadacze kart Banku BNP Paribas oraz rowerzyści i użytkownicy aplikacji My Arval. W każdy „Oscarowy Piątek” dla widzów w Sopocie był przygotowany NEOANAIL Beauty Corner w stylu glamour.

Tego dnia każda osoba, która skorzystała z porady konsultantek, mogła poczuć się jak prawdziwa gwiazda filmowa. O bezpieczeństwo na projekcjach dbała firma Solid Security, a dzięki Skyboat mogło działać jedyne w Europie kino jachtowe.

W miastach partnerskich festiwal odbywał się pod honorowymi patronatami: Prezydentki Miasta Sopotu Magdaleny Czarzyńskiej-Jachim, Burmistrza Miasta Zakopane Łukasza Filipowicza oraz Burmistrz Giżycka Ewy Ostrowskiej.

kino na leżakach

fot. BNP Paribas Kino Letnie Sopot-Zakopane 2024: podsumowanie festiwalu/mat. prasowe

  • Organizator: Outdoor Cinema
  • Partner tytularny: Bank BNP Paribas
  • Partner strategiczny: TVN Warner Bros. Discovery
  • Patroni medialni: Max, Chillizet, Meloradio, Filmweb, Viva!, Party, Polki.pl, Wizaż.pl, Kino, Wirtualna Polska
  • Sponsorzy: Coca-Cola, Koral, Neonail
  • Hotele partnerskie: My Story Sopot Apartments, My Story Gdynia Hotel, Nosalowy Hotele, Nosalowy Park Hotel & Spa, Nosalowy Dwór Resort & Spa, Hotel St. Bruno
  • Kino partnerskie: Nowa Fala w Giżycku
  • Kawiarnia festiwalowa: Koło Molo w Sopocie
  • Partnerzy lokalni: Urząd Miasta Sopotu, Urząd Miasta Zakopane, Zakopiańskie Centrum Kultury, Molo w Sopocie, Państwowa Galeria Sztuki, Urząd Miejski w Giżycku i Giżyckie Centrum Kultury
  • Partnerzy: Jawor Parkiet, Polargos, KoKo Kamper, Żegluga Mazurska, Bertrand, Isabella, Ravensburger
  • O bezpieczeństwo festiwalu dba: Solid Security
  • Dostawca nowej mobilności: Arval
  • Partner kina jachtowego: Skyboat

Materiał prasowy

Redakcja poleca

REKLAMA