Akcja Pampers - UNICEF

1 paczka = 1 szczepionka. Tak niewiele dla Ciebie może być bezcenne dla kogoś innego. Co trzy minuty na świecie z powodu tężca umiera jedno dziecko. Ponad 140 000 nowo narodzonych dzieci i 30 000 matek umiera każdego roku z powodu tej choroby, w trakcie pierwszego tygodnia po porodzie.
/ 02.06.2008 21:54
1 paczka = 1 szczepionka. Tak niewiele dla Ciebie może być bezcenne dla kogoś innego. Co trzy minuty na świecie z powodu tężca umiera jedno dziecko. Ponad 140 000 nowo narodzonych dzieci i 30 000 matek umiera każdego roku z powodu tej choroby, w trakcie pierwszego tygodnia po porodzie.

Tym samym radość z narodzin maleństwa w wielu rodzinach zamienia się wAkcja Pampers - UNICEF rozpacz. Takim tragediom można jednak zapobiec dzięki szczepionce, która podana ciężarnej kobiecie chroni zarówno ją, jak i jej nienarodzone dziecko. Teraz dzięki wspólnej akcji Pampers i UNICEF „1 paczka = 1 szczepionka” możesz pomóc je uratować. Kupując jedną paczkę pieluszek lub chusteczek Pampers, fundujesz jedną szczepionkę chroniącą życie malucha i jego mamy. Akcja będzie trwała od czerwca do sierpnia 2008.

Mieszkając w Polsce, gdzie problem umieralności z powodu tężca został wyeliminowany wiele lat temu dzięki programowi obowiązkowych szczepień, trudno uwierzyć, że ta choroba nadal zabiera życie dzieciom i ich matkom aż w 47 krajach świata.
Po to, by chronić miliony zagrożonych tężcem matek i ich dzieci, Pampers dołączył do UNICEF, by wspólnie z organizacją zbierać środki na zakup szczepionek. W ubiegłych latach akcja UNICEF i Pampers została przeprowadzona w dwudziestu krajach. Do tej pory, dzięki mechanizmowi „1 paczka = 1 szczepionka” marka Pampers przekazała UNICEF fundusze, które pozwoliły na zakup aż 46 milionów szczepionek.

Teraz również polscy rodzice mogą pomóc w walce z tą chorobą. Dzięki partnerstwu UNICEF Polska i Pampers niesienie pomocy jest teraz niezwykle łatwe: kupując w czerwcu, lipcu i sierpniu 2008 pieluszki lub chusteczki Pampers, każdy nabywca dotuje zakup chroniących życie szczepionek - zgodnie z mechanizmem „1 paczka = 1 szczepionka”. Środki zebrane w czasie trwania akcji zostaną przeznaczone na zakup szczepionek, które trafią do najbardziej potrzebujących w krajach objętych programem pomocy UNICEF, np. do Angolii, Kamerunu, Republiki Środkowej Afryki, Wybrzeża Kości Słoniowej, Konga, Etiopii, Gwinei Równikowej, Kenii, Liberii, Madagaskaru, Mali, Mauretanii, Nigerii, Sierra Leone i Tanzanii.
„Ogromnie ważne dla nas jest to, że w naszych działaniach ratowania dzieci przed śmiercią
z powodu tężca nie jesteśmy sami. Dzięki wsparciu finansowemu jakiego udziela nam marka Pampers, UNICEF może ratować miliony dzieci i matek na świecie” – mówi Magdalena Hernandez, Dyrektor Wykonawczy UNICEF Polska.

Tężec – „cichy zabójca”
Tężec wywoływany jest przez bakterię - laseczkę tężca (Clostridium tetani), która powszechnie występuje w przyrodzie, a do organizmu człowieka dostaje się przez otwarte rany. Do zakażeń tężcem dochodzi najczęściej na obszarach wiejskich, w biednych regionach, gdzie dostęp do opieki medycznej jest bardzo ograniczony. Wiele nowo narodzonych dzieci i ich matek umiera we własnych domach, tak, że ani narodziny, ani śmierć nie są rejestrowane przez miejscowe władze lub służby medyczne. Dlatego tężec jest często określany mianem „cichego zabójcy”. Do zakażenia noworodka dochodzi najczęściej poprzez zanieczyszczenie zarodnikami tężca rany na kikucie pępowiny. Może do tego dojść np. z powodu użycia do odcięcia pępowiny nie wysterylizowanych narzędzi.
Akcja Pampers - UNICEFW zainfekowanym organizmie zaczyna się produkcja neurotoksyn, które odpowiedzialne są za bolesne symptomy tężca. W niektórych krajach śmiertelność zakażonych dzieci sięga aż 70-100%.
ONZ zaliczyła tężec noworodkowy do grupy czterech chorób zakaźnych będących największymi zabójcami dzieci poniżej 5 roku życia. Tymczasem chorobom tym można skutecznie zapobiegać: "Szczepienia są jednym z najbezpieczniejszych i najefektywniejszych działań, jakie znamy. Musimy utrzymać obecną liczbę szczepień w wielu krajach i rozszerzyć działania na pozostałe" - powiedziała Dyrektor Generalna UNICEF, Ann M. Veneman, przedstawiając w Nowym Jorku raport „Progress for Children”. Jeszcze 8 lat temu każdego roku z powodu tężca umierało na świecie ponad 215 000 dzieci. Dzięki kampaniom szczepień prowadzonym przez UNICEF i jego partnerów tę liczbę udało się zredukować o 35%. Niestety, na tężec nadal co trzy minuty umiera jedno dziecko!
W Polsce w walkę z tężcem zaangażowała się Małgorzata Foremniak, Ambasador Dobrej Woli UNICEF, która w marcu tego roku była z misją w Demokratycznej Republice Konga, by zapoznać się z programami szczepień prowadzonymi przez UNICEF.
„W prowincji Północne Kivu trwa obecnie największy kryzys humanitarny ostatnich lat. Warunki, w jakich dzieci przychodzą tu na świat, są dla nas niewyobrażalne. Szczepionka, która chroni przed tężcem noworodka i jego mamę kosztuje niewiele, a pozwala skutecznie uchronić przed chorobą, która w takich warunkach jest najczęściej śmiertelna” – mówi Małgorzata Foremniak.
Również ci, którzy nie kupują pieluszek lub chusteczek dla niemowląt, a mimo to pragną włączyć się w kampanię walki z tężcem, mogą to zrobić. UNICEF uruchomił specjalne konto – 27 1020 1013 0000 0302 0134 1940. Z zebranych środków UNICEF Polska sfinansuje program szczepień przeciw tężcowi w Kongo (więcej na stronie www.unicef.pl ).
Więcej informacji o akcji „1 paczka = 1 szczepionka” na stronie www.pampers/unicef.pl.
Patronami medialnymi akcji są magazyn „Twoje dziecko” oraz TVP2.

Pampers i UNICEF – Tak niewiele dla Ciebie może być bezcenne dla kogoś innego.
Pampers od lat dba o rozwój dzieci na całym świecie.
Pampers to nie tylko marka najwyższej jakości pieluszek jednorazowych i chusteczek do pielęgnacji niemowląt, obecna w Polsce od ponad 15 lat. To także grono specjalistów: pediatrów, dermatologów, psychologówAkcja Pampers - UNICEF dziecięcych, położnych i pielęgniarek tworzących Instytut Pampers, który od lat pomaga rodzicom zdobywać wiedzę o rozwoju i potrzebach niemowlęcia i małego dziecka, m.in. dzięki edukacyjnej akcji „Akademia Zdrowego Rozwoju”. Pampers stale współpracuje z wieloma organizacjami pozarządowymi, charytatywnymi, a także z ogromną liczbą placówek medycznych i szkół rodzenia po to, aby wspierać rozwój maluchów i wspomagać młodych rodziców.
UNICEF od ponad 60 lat walczy o prawa każdego dziecka do zdrowia, edukacji, równości i ochrony. Każdego roku ratuje życie 7 milionów dzieci. Za swoją pracę na rzecz najmłodszych został uhonorowany Nagrodą Nobla.
UNICEF jest w całości finansowany z dobrowolnych składek darczyńców. W ostatnich latach dzięki ich wsparciu UNICEF w Polsce sfinansował m.in. trzyletni program szczepień przeciwko odrze w Sierra Leone oraz ośrodki terapeutyczne dla niedożywionych dzieci w Etiopii.

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (2)
/18.07.2008 22:06
Piękna akcja ale dlaczego ma trwać tak krótko? A może tak bez ograniczenia terminem? Przecież po sierpniu tężec nadal będzie zabijał!
/01.12.2008 14:53
racja