Urlop z internetu

Internet na dobre zagościł w naszej świadomości jako miejsce, gdzie robimy zakupy. Coraz chętniej szukamy wycieczek.
/ 24.01.2014 08:29

Od kilku lat popularność internetowych biur podróży stale wzrasta. Coraz więcej osób dostrzega zalety tej formy planowania urlopu, jako alternatywy dla stacjonarnych punktów.

Urlop z internetu fot.Fotolia

Rosnące zainteresowanie wyraźnie obrazują dane sprzedażowe Fly.pl. Biuro każdego roku rejestruje kilkuprocentowy przyrost liczby rezerwacji. W bieżącym roku odnotowano wzrost o 31% względem roku ubiegłego. Ta tendencja pokazuje, że w niedalekiej przyszłości to właśnie biura online mogą zdominować rynek usług turystycznych.

 

Wykres 1: Wzrost liczby rezerwacji wycieczek w latach 2012-2013 
i prognozy na rok 2014 (dane Fly.pl).

Internetowe biura uzyskują przewagę, zbierając w jednym miejscu łatwo dostępne oferty wyjazdów różnych touroperatorów, na co nie może pozwolić sobie wielu stacjonarnie działających agentów. By poznać pełną ofertę możliwości, nie trzeba zatem odwiedzać kilku placówek i kolekcjonować masy ulotek i folderów. Szybciej i wygodniej jest zajrzeć do sieci, gdzie określając kilka parametrów, takich jak planowana długość wyjazdu, maksymalna cena i oczekiwany standard, w kilka sekund otrzymuje się dopasowaną do swoich potrzeb ofertę.

W sieci bez problemu można porównać wszystkie oferty i ceny, a także dokładnie zapoznać się z planami wyjazdów czy propozycjami dodatkowych atrakcji. Co więcej, możemy to zrobić we własnym domu i w dowolnym momencie, co jest szczególnie korzystne w przypadku planowania rodzinnych wyjazdów, które wymagają konsultacji i podjęcia wspólnej decyzji. Co więcej, śledząc stronę biura łatwo upolować super okazje cenowe w ofercie last minute.

 

Wykres 2: Kanał rezerwacji wycieczek w latach 2010 - 2013 (dane Fly.pl).

Dane Fly.pl pokazują, że z roku na rok wzrasta ilość rezerwacji dokonywanych online. Wciąż jednak istnieje duża grupa klientów, którzy w sytuacjach takich jak zakup wycieczki preferują kontakt z żywym człowiekiem. Internetowe biura podróży nie wykluczają jednak takiej możliwości, oferując swoim klientom biura obsługi klienta i ewentualność zakupu wycieczki telefonicznie, bądź uruchamiając stacjonarne salony firmowe.

Z myślą o komforcie i wygodzie naszych klientów zatrudniamy w Contact Centre specjalistów do spraw turystyki z wieloletnim doświadczeniem w branży oraz bogatym plecakiem podróżniczych wyjazdów. Klient może zadzwonić i porozmawiać z naszym ekspertem, który doradzi i pomoże, czy to na etapie wyboru oferty czy już przy samej rezerwacji. W dowolnym momencie można też przesłać pytanie, a nasi doradcy oddzwonią z gotową odpowiedzią – mówi Kacper Daszke, Marketing Manager Fly.pl.

Nim zaczniemy przeglądać ofertę biura warto poświęcić kilka minut 
i sprawdzić czy mamy do czynienia z rzetelną i wiarygodną firmą. Istotne są informacje o partnerstwach (na przykład programu PAYBACK), członkostwach, certyfikatach, nagrodach i dyplomach od partnerów handlowych. O jakości świadczy także możliwość dokonania zapłaty online. Tylko biura spełniające wysokie wymagania instytucji oferujących systemy płatnicze jak Ecard czy Dotpay, oferują taką możliwość. Trzeba pamiętać, że tylko portal z renomą i zabezpieczeniem finansowym jest gwarancją bezpiecznego wyjazdu.

Redakcja poleca

REKLAMA