Reklama

Nie wspominając o tym, jak jest nam żal, gdy nie mamy na nie czasu - często sama organizacja jakiegoś wypadu zajmuje nam więcej czasu, niż on sam. Niestety. Na szczęście dzisiejsza, nowoczesna technika z powodzeniem umożliwia nam optymalne wykorzystanie prywatnego czasu dla siebie - bez wychodzenia z domu możemy wykonywać niemal wszystkie czynności bankowe, rezerwować hotele jak również kupować i sprzedawać najróżniejsze produkty, w tym również w łatwy i całkowicie bezpieczny sposób polisy ubezpieczeniowe.

Zakup ubezpieczenia za pośrednictwem centrum telefonicznego - jak to działa?

Sprzedaż ubezpieczeń przez telefon oferuje coraz więcej Ubezpieczycieli. Możesz skontaktować się z nimi samodzielnie wybierając dedykowany numer telefonu. W takim przypadku, zwróć uwagę na koszt połączenia. Niektóre firmy ubezpieczeniowe oferują połączenia rozpoczynające się od numeru 801, w takim przypadku płacisz tylko za pierwszy impuls. Dzwoniąc na inny numer, może się zdarzyć, że całkowity koszt połączenia pokrywany będzie przez Ciebie. Jednak najprostszą metodą na całkowite pominięcie kosztów połączenia jest pozostawienie danych kontaktowych na stronie internetowej. Ubezpieczyciela. W dogodnym dla Ciebie czasie i miejscu doradca oddzwoni do Ciebie. Gdy sama zadzwonisz do centrum telefonicznego będziesz rozmawiała z doradcą sprzedaży, który podobnie jak wszyscy inni Agenci przeszedł obowiązkowe szkolenia i uzyskał zezwolenie Urzędu nadzoru na sprzedaż polis ubezpieczeniowych. Jest to gwarancja, że udzielone Ci informacje są rzetelne i zgodne z prawdą. Warto również wiedzieć, że Twoja rozmowa będzie nagrywana - dzięki temu możesz zawsze powołać się na jej szczegóły. W czasie rozmowy telefonicznej doradca zada Ci kilka pytań dotyczących ubezpieczanego pojazdu oraz Twojego doświadczenia w prowadzeniu pojazdów. Przygotuj dowód rejestracyjny, prawo jazdy oraz aktualną polisę ubezpieczeniową, tak aby rozmowa mogła przebiegać sprawnie. Gdy poznasz szczegóły oferty ubezpieczenia i zdecydujesz się kupić polisę, poproszona zostaniesz o podanie dokładnych informacji potrzebnych do wystawienia i przesłania polisy.

A co z Internetem?

To naprawdę nic trudnego! Przecież nie raz robiłaś e-zakupy - przyznaj się! Wprowadzasz w pola formularza dane dotyczące pojazdu i historii Twoich ubezpieczeń. Korzystając z Internetu masz możliwość dokładnego zapoznania się z ofertą np. czytając ogólne warunki ubezpieczenia. Możesz również wykonać kilka symulacji sprawdzając różne opcje ubezpieczenia. Możesz je zapisać i wrócić do nich w dogodnym dla Ciebie czasie.

Jak zapłacić składkę?

Składkę za ubezpieczenie możesz opłacić dowolnym - najbardziej dogodnym dla Ciebie sposobem: np. podczas rozmowy z Doradcą możesz użyć karty kredytowej. Jeżeli preferujesz inne metody płatności, możesz wybrać przelew bankowy np. poprzez Internet lub wykonany w siedzibie banku, a także dokonać opłaty u listonosza podczas dostarczenia dokumentów ubezpieczenia.

Jak otrzymać polisę?

Polisa zostanie Ci przekazana drogą pocztową. Jeżeli zależy Ci na czasie, możesz poprosić o wysłanie jej pocztą kurierską. Większość Ubezpieczycieli sprzedających w systemie Direct, natychmiast po zakupie polisy, na wskazany adres poczty elektronicznej przesyła potwierdzenie dokonania ubezpieczenia. Dokumenty możesz wydrukować tak, aby okazywać je podczas ewentualnej kontroli drogowej.

Gdy czas na zmiany w ubezpieczeniu…

Jeżeli w okresie posiadania polisy zaistnieje potrzeba wprowadzenia w niej zmian, wówczas powinnaś zadzwonić do centrum telefonicznego. Doradca po chwili rozmowy ustali, czy zakres wprowadzonych zmian wymaga wystawienia nowych czy też dodatkowych dokumentów, a także poinformuje Cię o ewentualnej zmianie wysokości składki ubezpieczeniowej.

Niestety zdarzył się wypadek...

Cóż... Po to właśnie zawiera się ubezpieczenie, aby w takich sytuacjach otrzymać szybką pomoc. Jeżeli zdarzy Ci się wypadek skontaktuj się z centrum alarmowym. Przyjmują one zgłoszenia i organizują pomoc przez 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Po uzyskaniu kontaktu z pracownikiem centrum alarmowego, zostaną Ci przekazane informacje o dalszym postępowaniu. Jeżeli masz ubezpieczenie Assistance, wysłana do Ciebie zostanie pomoc, drogowa, która przetransportuje Twój samochód na parking lub do warsztatu naprawczego. Warto w takich przypadkach zapytać o warsztaty naprawcze autoryzowane przez Twój zakład ubezpieczeń, jak również o gwarancję za wykonaną w tych warsztatach naprawę, a także o możliwość otrzymania pojazdu zastępczego. Odszkodowanie za szkodę otrzymasz w terminie określonym w ogólnych warunkach ubezpieczenia. Podczas zakupu polisy pamiętaj, aby zapytać Doradcę o terminy w jakich dany Ubezpieczyciel wypłaca odszkodowanie.

Kolejna umowa ubezpieczenia

Z reguły umowy ubezpieczenia samochodów zawierane są na okres jednego roku. Przed końcem okresu ubezpieczenia firma ubezpieczeniowa, w której posiadasz polisę skontaktuje się z Tobą i przedstawi ofertę na kolejny okres. Co wówczas zrobić? Porównać tą ofertę z innymi dostępnymi na rynku - oczywiście najlepiej przez telefon lub Internet.

Reklama
Reklama
Reklama