Reklama

Jeszcze chwila i ruszymy do sklepów w poszukiwaniu przecenionych atrakcji. W szale zakupów łatwo stracić głowę. Dlatego zawczasu przypominamy, o czym powinnaś pamiętać podczas zakupów.

Zimowe wyprzedaże tuż-tuż. Obniżki, jak co roku, będą na tyle atrakcyjne, że przyciągną tłumy amatorek przeceny. W takich chwilach łatwo o pochopny zakup i niepotrzebny wydatek. Oto co powinnaś zrobić, zanim się na coś zdecydujesz:

1. Upewnij się, czy to faktycznie superokazja

Nie kupuj od razu, sprawdź oferty różnych sklepów. Może się bowiem okazać, że pozorna przecena wcale nią nie jest.

2. Zapytaj sprzedawcę o możliwość zwrotu towaru

Co zrobisz, gdy w domu dojdziesz do wniosku, że kolejny sweter lub buty nie są ci potrzebne? Pamiętaj, że sprzedawca nie ma obowiązku przyjęcia towaru bez wad i zwrócenia ci pieniędzy.

3. Odchodząc od kasy, weź dowód zapłaty (paragon lub potwierdzenie płatności kartą)

To podstawa ewentualnej reklamacji.

4. Skorzystaj z prawa do reklamacji, jeśli okaże się, że kupiona na wyprzedaży rzecz ma wadę

Masz prawo ją reklamować. Wyjątek: wada, która była powodem obniżki ceny. Jeśli kupiłaś rzecz na zagranicznej wyprzedaży, obowiązują cię takie same prawa jak w Polsce.

5. Poproś Rzecznika Praw Konsumenta o pomoc

Gdyby sprzedawca nie chciał uznać twojej reklamacji, zwróć się o pomoc (jest bezpłatna) do powiatowego lub miejskiego rzecznika konsumentów w urzędach miejskich lub starostwach powiatowych. Możesz też poprosić o poradę eksperta z infolinii konsumenckiej – numer telefonu 800 007 007 (czynny pon.–pt. w godz. 9–17) lub skontaktować się z oddziałem terenowym Federacji Konsumentów (adres na www.federacja-konsumentow.org.pl). Jeżeli problem dotyczy reklamacji rzeczy kupionej na terenie Unii, zwróć się o pomoc do Europejskiego Centrum Konsumenckiego (tel. 22 55 60 118).

Reklama
Reklama
Reklama