Kolejna edycja FashionPhilosophy odbędzie się w dniach 26-30 października 2011 r. w Łodzi. Tym razem pokazy Alei Projektantów i OFF Out Of Schedule oraz Showroom zlokalizowano w jednym miejscu, na terenie Kompleksu Centrum Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej oraz w przyległych namiotach Miasteczka Fashion Week mieszczących się przy ul Tymienieckiego 22/24 w Łodzi. W industrialnej przestrzeni łódzkich fabryk zaprezentowane zostaną trendy na sezon wiosna-lato 2012. Oprócz pokazów i wystaw odbędzie się panel szkoleniowy Let Them Know, wydarzenia towarzyszące oraz wiele imprez i wieczornych atrakcji. W tym czasie Łódź odwiedzą projektanci, dziennikarze, styliści, producenci, inwestorzy, handlowcy, celebryci i fascynaci mody z całego świata.
Aleja Projektantów
W ramach Alei Projektantów, esencji FashionPhilosophy, pokazy odbędą się w dniach 28-30 października 2011 r (piątek-niedziela). Zaprezentowanych zostanie ponad 20 kolekcji uznanych designerów i marek odzieżowych Odbędą się także debiutanckie prezentacje .
Zobacz także: Styl Mozila - hit czy kit?
OFF Out Of Schedule
OFF Out Of Schedule, przybliżające modę awangardową i zwracające uwagę na debiuty, rozpocznie się już w czwartek i potrwa do niedzieli. OFF-owi jak zawsze towarzyszyć będzie wystawa Young Fashion Photographers NOW na którą składają się eksperymentalne prace młodych fotografików mody.
Zobacz także: Sukienka w odcieniu cappucino - jakie dodatki dobrać?
Już wkrótce poznamy nazwiska i marki październikowej edycji .W poprzednich sezonach kolekcje prezentowali m.in. Agatha Ruiz de la Prada, Dawid Tomaszewski, Nuno Gama, Thorbjorn Uldam, Miguel Vieira, Gaspard Yurkievich, Roksolana Bogutska, Paprocki&Brzozowski, Joanna Klimas, Agnieszka Maciejak, Agata Wojtkiewicz, Langner, Natalia Jaroszewska, Natasha Pavluchenko, Michał Szulc, Łukasz Jemioł, Sylwester Krupiński, Zuo Corp., Nenukko, Grome Design, Monika Ptaszek oraz marki Trussardi, Monnari, Hexeline,Konrad Parol, Ania Kuczyńska, Wiola Wołczyńska, Marcin Podsiadło, Jagoda Piekarska, Paulina Plizga, Mysikrólik, Hyakinth, Maldoror, V!TOR.
Showroom
Organizatorzy kładą ogromny nacisk na rozwoj handlowej części projektu stąd duże zmiany w strukturze tej części imprezy. W Showroomie , pojawi się więcej wystawców a stoiska podzielone zostaną na kategorie (Projektanci / Marki / Firmy i instytucje obsługujące projektantów). Showroom potrwa od 28 do 30 października 2011 r.
Modowe miasteczko
Czerpiąc inspirację z powodzenia OFF Out Of Schedule, zlokalizowanego w zabytkowych halach na Księżym Młynie, wyszukali prawdziwą perłę pofabrycznej architektury. Dawna przędzalnia Grohmana zlokalizowana jest również na Księży Młynie – charakterystycznym ceglastym osiedlu obejmującym kompleksy fabryk, familoki a także parki, stawy i nieużytki po wyburzeniach. Osiedle przyciąga artystów (są tu pracownie, galerie, organizuje się akcje artystyczne i społeczne) a także przedsiębiorców (powstają luksusowe lofty i nowoczesne biurowce). Niebawem rozpocznie się rewitalizacja kompleksu należącego dziś do Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Zanim jednak stanie się on nowoczesnym centrum biznesowym posłuży jako klimatyczne tło do prezentacji trendów na sezon wiosna-lato 2012. Obok starych budynków staną trzy nowoczesne namioty wystawiennicze (w sumie 2000 m2) i zorganizowane zostanie modowe miasteczko.
Szkolenia Let Them Know
Kolejna edycja tak cenionych w branży mody szkoleń odbędzie się w Hotelu andel’s w dniu 26 października. W programie znajdą się najbardzej aktualne tematy a zajęcia poprowadzą dośwadczeni trenerzy i znane światowe autorytety. Jak w poprzedniej edycji szkolenia dla profesjonalistów uzupełni blok szkoleń skierowanych do studentów i debiutantów w branży, zaplanowany na 27 października.
Wydarzenia towarzyszące
Re-Act – finał konkursu dla projektantów mody inspirownej ekologią i recyklingiem odbędzie się 26 października w Sali balowej Hotelu andel’s. Dzień później w tym samym miejscu odbędzie się Gala ASP, prezentująca najbardziej obiecujących absolwentów Wydziału Projektowania łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych. Przyznane zostaną nagody Rektora ASP, Prezydenta Miasta Łodzi oraz nagrody od mecenasów sztuki projektowania.
Fashion Week Poland organizowany jest przez Moda Forte Grupa Kreatywna we współpracy z Urzędem Miasta Łodzi. Sponsorami głównymi są: Maybelline New York – marka współpracująca z największymi tygodniami mody na świecie i BLOW Energy. Patronaty medialne: magazyn ELLE (patron główny), K Mag, Fashion TV, Chilli ZET, Gazeta Wyborcza, wp.pl, STROËR