To one są największą inspiracją kobiet! Będziecie zdziwione…
fot. Materiały prasowe / Na zdjęciu od lewej: Katarzyna Lackner, Eryka Sokólska, Joanna Sobolewska
Bez inspiracji trudno byłoby nam się rozwijać, dlatego całe życie poszukujemy wzorów do naśladowania. Kto obecnie jest dla nas największą inspiracją? Zobacz, co mówią badania!
fot. Materiały prasowe / Na zdjęciu od lewej: Katarzyna Lackner, Eryka Sokólska, Joanna Sobolewska
Pamiętasz, jak miałaś kilka lat i marzyłaś tylko o tym, żeby być dokładnie taka, jak mama? A potem, kiedy twoim niedoścignionym wzorem stała się pani w przedszkolu albo wychowawczyni w szkole? W dorosłym życiu niewiele się zmienia: nadal dla znacznej większości kobiet inspiracją są kobiety, które… znamy z najbliższego otoczenia.
Mama. Kuzynka. Przyjaciółka albo koleżanka z pracy. To ich uroda, styl życia, wartości są dla nas najważniejszym odniesieniem i to z nich chcemy brać przykład.
Skąd to wiemy? Z szeroko zakrojonych badań, które przeprowadziła marka Max Factor. Aby lepiej poznać współczesne kobiece potrzeby, przepytała aż 26 tysięcy kobiet z 9 krajów świata! Wśród wielu pytań, zamieszczonych w badaniu, było również pytanie o to, skąd współczesne kobiety czerpią inspiracje, także te urodowe.
Piękno dziś wiąże się z głębią, a nie tylko z wyglądem
Badania Max Factor pokazały, że aż 81 procent kobiet najwięcej inspiracji znajduje wśród kobiet z bliskiego otoczenia – rodziny, sąsiedztwa albo z pracy. Nawet jeśli nie mają urody modelki, są dla nas ciekawsze i paradoksalnie postrzegamy je jako piękniejsze! Brzmi nieprawdopodobnie? A jednak! Badania wykazały, że dla większości z badanych kobiet prawdziwe piękno to coś więcej niż tylko ładna buzia: to wypadkowa wyglądu, charyzmy i osobowości. Okazuje się, że zdaniem większości badanych kobiet koniecznym warunkiem autentycznego piękna jest… doświadczenie życiowe: nasze wzloty, porażki, zakręty, które udało się nam pokonać.
Zobacz zaskakujące wyniki globalnego badania Max Factor:
Badane kobiety wierzą, że inspirujące piękno można odnaleźć w różnym wieku, doświadczeniach czy stylu życia
64% kobiet twierdzi, że odnajduje inspirujące piękno w kobietach w różnym wieku
73% respondentek wierzy, że doświadczenie czyni je pięknymi
tylko 8% badanych inspiruje się pięknem młodszych kobiet.
(Źródło: Max Factor Generation Study, kobiety w wieku 30-55)
To, że najwięcej inspiracji czerpiemy z najbliższego otoczenia, zupełnie nie dziwi Anny Białek, badaczki z Kantar Millward Brown, która miała okazję rozmawiać z Polkami z pokolenia kobiet spełnionych, doświadczonych życiowo.
Oczywiście chętnie oglądamy w gazetach aktorki bez ani jednej zmarszczki na twarzy albo modelki, które w każdej sytuacji wyglądają olśniewająco, ale one rzadko są dla nas prawdziwą inspiracją. Traktujemy je raczej jak bohaterki z bajki: piękne, ale nieprawdziwe – wyjaśnia badaczka. – Nie wierzymy, że ich życie wygląda tak jak nasze, więc trudno jest nam się z nimi utożsamić. Wolimy szukać wzorów bliżej: wśród kobiet, które znamy nie tylko z mediów. - Anna Białek, badaczka
You x Max Factor - nowa kampania marki Max Factor
Globalne badania Max Factor zaowocowały nową międzynarodową kampanią, której ambasadorkami nie są modelki czy aktorki – ale kobiety takie jak my. W Polsce ambasadorek jest dwie: Joanna Sobolewska (38 lat) z Warszawy i Katarzyna Lackner (46 lat) z Wrocławia. Obie są mamami, obie pracują: Joanna w wielkiej korporacji, Katarzyna w służbie zdrowia, obie też czują się spełnione w życiu. I na koniec – obie są piękne, ale właśnie w ten autentyczny, niebanalny sposób.
Co o sobie mówi Katarzyna Lackner, ambasadorka nowej kampanii Max Factor?
Nowa kampania Max Factor pokazuje, że piękno jest w każdej z nas i aby je wydobyć, nie musimy „przemalowywać” się i udawać kogoś innego. Zresztą – co też pokazały badania marki – wcale tego nawet nie chcemy robić…
Posłuchaj historii Joanny Sobolewskiej, drugiej ambasadorki Max Factor:
Jesteś spełnioną kobietą? A może chcesz nią być? Więcej inspirujących tekstów o pięknie, samorealizacji, radości z życia i kobiecości znajdziecie w Urodzie Życia nr 04.2018 r.
Materiał powstał we współpracy z firmą Max Factor.