Luise Delage to - jak z opisu na Instagramie wynika - 25-letnia Francuzka, która umieszczała na swoim profilu skrawki codzienności - piękne krajobrazy, luksusowe wakacje, fotki z imprez... Szybko przyciągnęła internetową widownię, która chłonie takie obrazy jak gąbka. Każdy z obserwatorów skupiał się na uroczej Luise i budzących zazdrość widokach - świadectwach bajecznego życia. A czy ktoś zauważył, że dziewczyna ma problem... z alkoholem?
Jej profil na Instagramie zyskał prawie 100. tysięcy obserwujących zaledwie po 2 miesiącach od pojawienia się na portalu społecznościowym. To udowodniło, że wielu internautów marzy o życiu na takim poziomie, drogich jachtach, egzotycznych podróżach. Dowodem są setki serduszek pod każdą fotką.
Luise publikowała zdjęcia o różnych porach dnia i jak przeciętna młoda kobieta, chwaliła się swoim życiem. Nie wzbudzało to podejrzeń. Kieliszek towarzyszył jej przy śniadaniu, podczas lunchu, w nocnym klubie czy na plaży. Bez względu na otoczenie.
W rzeczywistości instagramowa Luise to postać wymyślona na potrzeby kampanii Addict Aide w celu podniesienia świadomości na temat alkoholizmu wśród młodzieży. Ludzie nie widzieli na zdjęciach uzależnionej kobiety, tylko zapis udanego, pełnego wrażeń życia. Czegoś, co w zasadzie nie istnieje.
Niestandardowy projekt nosi nazwę "Like my Addicition" (tłum. "Polub moje uzależnienie"). Pod koniec września na profilu Luise zamieszczono film, w którym pokazano, że lekceważymy problemy innych, nie dostrzegamy ich. A są bardziej realne, niż profil Luise.
9 znaków ostrzegawczych, że przesadzasz z alkoholem
Twórcy kampanii maja nadzieję, że otworzy ona oczy na problem uzależnienia. - Poruszyliśmy problem wykrycia uzależnienia u kogoś bliskiego dla nas - powiedział prezes stowarzyszenia Stephanie Xiberras.
Kampania włącza krytyczne myślenie i pokazuje, że w dzisiejszym świecie większość młodych ludzi nie funkcjonuje bez alkoholu, a raczej jest on naturalnym elementem ich życia.
IKEA jest mistrzem robienia kampanii społecznych. Ta bije rekordy