Caprese w formie szaszłyków

Jakie są zasady zdrowej diety?

Ładny wygląd, piękna cera, zgrabna sylwetka… Kto z nas o tym nie marzy? Osiągnięcie takiego celu nie jest wcale takie trudne. Należy jedynie przestrzegać kilku ważnych zasad zdrowego żywienia, a efekt będzie piorunujący. Poznaj najważniejsze zasady zdrowej diety!
/ 28.04.2009 15:29
Caprese w formie szaszłyków

Najważniejsze zasady:

  • Jedz regularnie – 5 małych posiłków dziennie, co 3 godziny. Pamiętaj o śniadaniu, a w chwilach, gdy dopada Cię głód, miej pod ręką zdrowe przekąski, tzn. warzywa, owoce;
  • Urozmaić swoją dietę – nie ma nic gorszego od monotonnych posiłków. Nawet najwytrwalsi po pewnym czasie by się poddali. Twoje codzienne menu powinno zawierać różnorodną żywność pochodzenia roślinnego i zwierzęcego;
  • Postaw na błonnik – staraj się spożywać w każdym posiłku produkty zbożowe, zawierające błonnik. Błonnik znajdziesz w takich produktach, jak: chleb razowy, pełnoziarniste płatki, kasze.

Zobacz także: Jak gotować łatwo i zdrowo?

  • Zdrowe tłuszcze – do przyrządzania posiłków używaj tłuszczy roślinnych. Unikaj tych zwierzęcych (smalec, masło). Wskazane tłuszcze to: oliwa z oliwek, olej słonecznikowy, sojowy, rzepakowy oraz wysokiej jakości margaryny, bogate w nienasycone kwasy tłuszczowe.
  • Jedz powoli – delektowanie się jedzeniem sprzyja traceniu kilogramów;
  • Warzywa i owoce to podstawa – warzywa i owoce jedz 5 razy dziennie. Niech się znajdą w każdym spożywanym posiłku;

Ryby i rośliny strączkowe – jedz ryby przynajmniej dwa razy w tygodniu, najlepiej śledzie, makrele, łososie, sardynki, tuńczyka. Dodawaj do nich rośliny strączkowe;

  • 0% – Twoja ulubiona cyfra – pij chude mleko i wybieraj jego niskotłuszczowe przetwory. W Twojej lodówce powinny się znaleźć: jogurty niskotłuszczowe, chude sery itp.
  • Białe mięso – jeżeli masz ochotę na mięso, jedz kurczaka i indyka. Czerwone mięso i jego przetwory spożywaj w umiarkowanych ilościach. Wybieraj najchudsze kawałki, a nadmiar tłuszczu usuwaj;
  • Woda – wypijaj minimum 2 litry wody dziennie. Mniej więcej co godzinę staraj się wypijać szklankę wody, która oczyści twoje ciało z toksyn;

Zobacz także: Zdrowa dieta od A do Z - poradnik

  • Wysypiaj się – odpowiednia ilość snu jest niezbędna. Badania wskazują, że u osób niewyspanych zachodzą niekorzystne zmiany hormonalne, które wzmagają łaknienie oraz stymulują odkładanie się tłuszczu;
  • Bądź ze sportem na Ty – aktywność sportowa jest podstawą zachowania pięknej sylwetki. Przynajmniej cztery razy w tygodni uprawiaj jakiś sport (basen, jazda na rowerze, aerobik). Ruch poprawi Twoją kondycję fizyczną i psychiczną.

Jeżeli będziesz stosować się do powyższych zaleceń oraz dorzucisz do tego trochę ćwiczeń, zgubienie zbędnych kilogramów nie powinno stanowić większego problemu.