Cykl miesięczny a zakupy

O tym, że panie inaczej zachowują się przed spodziewaną miesiączką, wiadomo nie od dziś! Ale czy wiecie, że wahania hormonalne wpływają także na to, co kupują kobiety? Okazuje się, że podczas dni płodnych częściej wydają pieniądze na nowe ubrania i zabiegi kosmetyczne, a w fazie niepłodnej robią duże zakupy spożywcze i więcej jedzą!

O tym, że panie inaczej zachowują się przed spodziewaną miesiączką, wiadomo nie od dziś! Ale czy wiecie, że wahania hormonalne wpływają także na to, co kupują kobiety? Okazuje się, że podczas dni płodnych częściej wydają pieniądze na nowe ubrania i zabiegi kosmetyczne, a w fazie niepłodnej robią duże zakupy spożywcze i więcej jedzą!

Marketing menstruacyjny

Fot. Depositphotos

Naukowcy z Uniwersytetu Concordia w Montrealu przebadali zachowania 59 kobiet. Poproszono je o prowadzenie szczegółowych dzienniczków, w których notowały codzienne, rutynowe czynności. Przez 35 dni, panie zapisywały co jedzą, jak dbają o urodę, kiedy robią zakupy i spędzają czas z przyjaciółmi i partnerami, itp. Okazało się, że zachowania różnych kobiet są podobne w tożsamych fazach cyklu miesięcznego!

Jak wynika z badań, podczas dni płodnych (tzn. między 8 a 15 dniem normalnego cyklu), kobiety większą uwagę zwracają na swój wygląd zewnętrzny. Częściej korzystają z usług kosmetyczki i fryzjera, opalają się oraz kupują ubrania, bieliznę i biżuterię!

Autorzy badania twierdzą, że takie zachowania mają ewolucyjne korzenie. Kobiety podkreślając swój wygląd, zwiększają prawdopodobieństwo współżycia – doprowadzenia do zapłodnienia, poczęcia dziecka.

Podczas dni niepłodnych (od 16 do 28 dnia normalnego cyklu), kobiety częściej sięgają po produkty wysokokaloryczne i wydają więcej pieniędzy na zakupy spożywcze!

Według naukowców, to również wynika z ewolucji. Kobieta gromadzi „zapasy” na ewentualność zapłodnienia, by utrzymać przy zdrowiu siebie i swoje dziecko!

Okazuje się, że panie nie są świadome tego, w jaki sposób wahania hormonalne wpływają na ich zachowania konsumenckie. Gad Saad, który prowadził to doświadczenie, twierdzi, że wyniki badań umożliwią kobietom większą kontrolę nad zakupami i pozwolą walczyć z zachciankami na wysokokaloryczne jedzenie czy produkty upiększające.

Cóż, jak widać, biologia może mieć niekorzystny wpływ na nasze zachowanie... i portfele. Dlatego, by nie dać się „naciągnąć”, warto mieć świadomość, z czego wynikają te nasze „kobiece zachcianki”.

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)