Spędzaj dużo czasu na świeżym powietrzu/ Fotolia

Jak poprawić sobie humor na wiosnę?

Okazuje się, że nie tylko jesienna szaruga jest przyczyna naszego gorszego samopoczucia i spadku energii. Wiosenna chandra wynika ze zmiany długości dnia. Słońce wschodzi wcześniej, dłużej jest jasno. Nasz organizm potrzebuje trochę czasu aby się przestawić na wiosenny tryb. Co zrobić, aby radosny czas nie umknął nam przez nasz zły nastrój? Przedstawiamy wam kilka rad i wskazówek, jak nie przespać wiosny.
/ 06.04.2011 11:03
Spędzaj dużo czasu na świeżym powietrzu/ Fotolia

Obudź się uśmiechnięta

Co raz częściej o poranku będzie cię budzić słońce. Wschodzi wcześniej, więc już o siódmej rano, a nawet wcześniej jego promienie będą zaglądać w twoje okna. Postaraj się nie zrywać gwałtownie z łóżka. Daj sobie chwilę, aż twój organizm naprawdę się rozbudzi. W tym czasie pomyśl sobie, jaki piękny zapowiada się dzień i w głowie ułóż sobie plan przynajmniej na najbliższe godziny. Często na wiosnę stajemy się bardziej roztargnieni. Taki plan pozwoli ci zrobić wszystko na czas i uniknąć nerwowego pospiechu. Kiedy wstaniesz z łóżka, włącz swoja ulubioną muzykę. Znajome rytmy na pewno wprawią cię w dobry nastrój.

Postaraj się nie zaczynać dnia od kawy. Lepiej wypij szklankę wody mineralnej lub soku. Postaraj się tak zaplanować sobie poranek, aby wziąć orzeźwiający prysznic. Zmień swoje kosmetyki. Zostaw zimowe tłuste kremy i „ciężkie” zapachy perfum. Używaj nawilżających kremów i lekkich zapachów. Cieplejsze dni zachęcają również do zmiany ubrania. Znajdź w swojej szafie bardziej kolorowe ubrania. Jeśli jeszcze jest za chłodno na jasne wiosenne płaszcze, postaraj się rozweselić kolorowymi dodatkami zimowe okrycie.

Szal w jasnym odcieniu zieleni, szalona broszka ożywią twój strój. Możesz też postarać się połączyć kolorowe, letnie ubrania z ciepła marynarką, czy spódnicą.

Bądź aktywna i jedz zdrowo

Wiele z nas na chandrę i tak zwane doły woli zaszyć się w mieszkaniu, ubrać w dres i z czekoladą lub kubełkiem lodów oglądać filmy. Jest to jakaś metoda, ale na pewno nie jest ona najlepsza. W taki sposób przegapisz piękne wiosenne dni i budzącą się do życia przyrodę. Poza tym czekolada daje szczęście na krótko. Postaraj się wprowadzić do swojej diety małe zmiany. Zamień kawę na wodę mineralną i soki. Zamiast czarnej herbaty napij się herbaty czerwonej lub zielonej. Pomagają one oczyszczać organizm z toksyn i wspomagają trawienie.

Jedz kiełki i zamień jasne pieczywo na pełnoziarniste i razowe. Zacznij jeść więcej warzyw, które są źródłem witamin. Jedz banany i orzechy, które są źródłem energii i dodatkowo mobilizują organizm do wydzielania serotoniny – naszego naturalnego rozweselacza. Postaraj się też skusić na spacer, albo nawet jogging. Aktywność fizyczna jest jednym z wartościowych elementów, który pomoże ci utrzymać wysoki poziom energii, a co za tym idzie – dobry humor.

Wysiądź z autobusu przystanek wcześniej i przejdź się kawałek przed pracą. Po pracy załóż dres i pobiegaj chwilę nawet po osiedlowych dróżkach.

Zobacz też: Czy to już depresja?

Zrelaksuj się wieczorem

Po aktywnym i kolorowym dniu czas na relaks i rozpieszczanie siebie. Przygotuj sobie ciepłą kąpiel. Użyj do tego swojego ulubionego olejku, płynu do kąpieli lub wonnych soli. Sól dodatkowo pomoże ci rozluźnić mięśnie i wysuszyć martwy naskórek. Zafunduj sobie peeling całego ciała. Pobudza on skórę i pozostawia ją przyjemnie gładką. Daj sobie czas na relaks w wannie. Weź książkę, włącz ulubioną muzykę i nalej sobie lampkę czerwonego wina. Po wonnej kąpieli w szlafroku rozsiądź się przed telewizorem i obejrzyj swój ulubiony film lub zatop się w lekturze.

Wiosna powinna być radosnym czasem, kiedy rozpiera nas energia i dobry humor. Obudź się więc z zimowego snu i nie pozwól by spadek energii odebrał ci przyjemność korzystania z pięknej pogody.

Aby uniknąć nerwowych sytuacji i poprawiać sobie humor przez cały dzień, pamiętaj:

  • zaplanuj swój dzień
  • zrezygnuj z kawy
  • rozpieszczaj się
  • ubieraj się kolorowo
  • daj sobie czas na relaks i małe przyjemności
  • spaceruj, spaceruj, spaceruj

Zobacz też: 10 porad jak pokonać nieśmiałość