Czy sport może zaszkodzic?/ fot. Fotolia

Aktywność fizyczna w chorobach tarczycy

Osoby chore na niedoczynność tarczycy często cierpią na nadwagę. Niedoczynności towarzyszy insulinooporność i duży apetyt na słodycze. Regularna aktywność fizyczna ma niebagatelne znaczenie w utrzymaniu prawidłowej masy ciała i zwiększeniu wrażliwości tkanek organizmu na insulinę.
/ 29.06.2011 10:29
Czy sport może zaszkodzic?/ fot. Fotolia

Zadbaj o siebie!

Osoby chore na niedoczynność tarczy cierpią na przewlekłe zmęczenie. Mimo braku chęci i energii do ćwiczeń, spróbuj zadbać o swoje zdrowie i przyszłość. Wystarczy 40 minut wysiłku, kilka razy w tygodniu, aby czuć się lepiej.

Trening dla smukłej sylwetki

Ćwiczenia tlenowe pozwalają na szybkie pozbycie się tkanki tłuszczowej i zapewniają optymalną kontrolę metaboliczną. Dwadzieścia minut treningu ze zmieniającym się obciążeniem, który będzie wchodził w zakres maksymalnego wysiłku, na pewno będzie męczący. Jednak jest to najlepszy sposób na spalenie tkanki tłuszczowej.

Przeczytaj: Jakie badania zrobić, gdy podejrzewamy chorą tarczycę?

Wzmocnienie mięśni

Ćwiczenia siłowe wzmagają metabolizm i pozwalają rozbudować masę mięśniową. Jest to szczególnie wskazane u chorych na niedoczynność tarczycy. Aby osiągnąć wygląd sprzed choroby nie wystarczą same leki - musisz zwrócić uwagę na optymalny zestaw ćwiczeń! Ćwicz przysiady, pompki i trenuj z obciążeniem, najlepiej (przynajmniej na początku) pod okiem fachowca.

Oddychanie dla tarczycy

Ćwiczenia oddechowe i rozciągające zniwelują bóle mięśniowe. Nauka prawidłowego oddychania wpłynie korzystnie na tarczycę, która znajduje się blisko tchawicy i może na nią uciskać. Wybierz ulubiony zestaw ćwiczeń - z elementami stretchingu czy jogi i stosuj je każdego dnia uzupełniając nimi Twój zestaw ćwiczeń.

Zobacz też: Choroba Hashimoto - atak na własną tarczycę

Stosując taki schemat ćwiczeń poczujesz się lepiej. Zmniejszy się uczucie ciągłego zmęczenia i nabierzesz energii do życia, będziesz silniejsza i schudniesz. Jeśli nie wiesz jak rozpocząć trening, poradź się fachowca - lekarza lub fizjoterapeuty, którzy z chęcią nauczą Cię metodyki ćwiczeń i będą monitorować Twoje postępy.

Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem!

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (8)
/11.12.2014 23:38
To jest jakaś kpina z ta tarczyca ja mam naprawdę dość tak się wydaje ze człowiek przesada ale tyje z powietrza i nie ma na nic sił wiecznie zmeczona i tylko apetyt na słodycze włosy wypadają garściami, paznokcie ruina ledwo wyczuwalne tętno niskie ciśnienie anemia koszmar
/21.07.2014 14:34
Ja miałam niedoczynność tarczycy i samą regularną aktywnością fizyczną i zbilansowaną dietą ją pokonałam.Nasze ciało wiele potrafi tylko trzeba dać mu dobrej jakości paliwo i ćwiczyć;)
/27.05.2014 15:12
~th Ja tam nie wiem, sama jestem chora, okey zmęczona jak diabli też ale żebym miała nawet na spacery nie chodzić ?? Nie no to jakiś żart, mam pomysł żeby Twoja koleżanka skoro nie chce się w ogóle ruszać(świetna wymówka) niech położy się już do trumny najlepiej. Ja choruje od paru lat, kilogramów za dużo, ale szczerze? Staram się być aktywną osobą i wciąż poszukuję optymalnych sposobów na ruch, mimo że także nie mogę biegać od kilku lat, ale jest wiele innych sposobów. Ja osobiście gram w piłkę nożną, koszykową, czasami w tenisa stołowego, cokolwiek by mieć jakiś ruch, mimo że także przeważnie jestem zmęczona i nic mi się nie chce.
POKAŻ KOMENTARZE (5)