Kopiuj i wklej - kampania przeciwko przemocy w rodzinie

Kampania „Kopiuj-wklej” pokazuje, że każda przemoc skierowana w kierunku dziecka rodzi przemoc w jego późniejszym życiu.
Marta Słupska / 09.11.2016 11:06

Zgodnie z Raportem Rzecznika Praw Dziecka z ubiegłego roku aż 58% badanych Polaków aprobuje łagodne przejawy przemocy fizycznej w wychowaniu. 32% jest zdania, że „lanie” jeszcze nikomu nie zaszkodziło. 27% uważa, że bicie dziecka to skuteczna metoda wychowawcza. 12% jest zaś zdecydowanym zwolennikiem klapsów.

Takie zachowania to jednak przemoc – w dodatku przemoc, która będzie w przyszłości powielana przez dziecko. Rodzic lub opiekun to bowiem osoby, które modelują zachowania malca, uczą go zasad postępowania i odbierania świata, a to będzie rzutowało na jego późniejsze życie. Aby zwiększać świadomość społeczną związaną z przemocą w rodzinie, powstała kampania „Kopiuj-wklej”.

Klaps - porażka dorosłego

„Kopiuj i wklej, pokaż mi ten lepszy świat”

Sześć lat temu wprowadzono prawny zakaz wykorzystywania kar cielesnych w wychowaniu dzieci. Wie o nim jednak tylko 32% Polaków. Prawie co trzeci z nas uważa, że bicie dzieci nie jest niezgodne z prawem. Co więcej, 34% przebadanych osób jest zdania, że wychowanie dziecka jest prywatną sprawą rodziców.

Podczas badania przeprowadzonego w ramach Raportu Rzecznika Praw Dziecka w 2015 roku zapytano też Polaków o to, czy zareagowaliby, słysząc rozpaczliwy płacz dziecka i wołanie o pomoc z mieszkania sąsiadów. Tylko nieco ponad połowa ankietowanych zadeklarowała, że zwróciłaby im uwagę. 20% zapukałaby w ścianę sąsiadów, dając znać, że słyszy, co się dzieje. 11% pytanych nie zrobiłoby absolutnie nic w tej sytuacji.

Kampania „Kopiuj-wklej” powstała, by pokazywać, że mechanizm znany z edytora tekstu można odnieść do ludzkich zachowań: wzorce obecne w domu dziecka przełożą się na jego zachowania w późniejszym życiu. W ramach akcji powstał teledysk utrzymany w konwencji przedstawienia teatralnego. Rapuje w nim Gerald Łukasz Kuryło "Gerry Res". Kampania została zrealizowana w ramach Programu Osłonowego Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej pt. „Wspieranie jednostek samorządu terytorialnego w tworzeniu systemu przeciwdziałania przemocy w rodzinie”. W ramach akcji zaplanowano też rodzinny piknik, konkursy i warsztaty. Realizatorem projektu jest Powiat Pruszkowski. Więcej można dowiedzieć się na stronie zowpiastow.pl.

Pamiętaj rodzicu: to od ciebie zależy, czy pokażesz swojemu dziecku świat, w którym rządzi przemoc, czy zupełnie inny, lepszy świat. To od ciebie bowiem maluch czerpie wzorce zachowań, ucząc się, czy bicie jest czymś pożądanym, skutecznym i wartym naśladowania…

Na koniec dodajmy: w 2015 roku odnotowano prawie 75,500 osób doświadczających przemocy, w tym ponad 17,000 przypadków dotyczyło dzieci. To oficjalne wyniki. A ilu przypadków nie odnotowano? Tego nikt nie wie. 

Badania nie zostawiają wątpliwości: dając klapsa, wyrządzasz dziecku krzywdę! 

Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem!

18-24 KWIETNIA
szaleństwo zakupów
-18% na zakupy za min. 199 zł
-18% na zakupy za min. 199 zł
Oferta dostępna na sephora.pl... więcej»
Kod rabatowy:ZAKUPY18
Zobacz
+
-18% na zakupy za min. 199 zł
Online

Oferta dostępna na sephora.pl i w aplikacji. Nie łączy się z innymi przecenami i kodami rabatowymi. Nie obejmuje kosztów przesyłki, zakupu kalendarzy adwentowych, kart upominkowych oraz produktów marek znajdujących się pod linkiem: sephora.pl/wykluczenia. Dotyczy wszystkich form dostawy, w tym Click&Collect. Szczegóły na stronie.

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Kod rabatowy:ZAKUPY18
Zobacz
Rabat do -25% na produkty Clarins!
Rabat do -25% na produkty Clarins!
Rabat -20% przy zakupach produ... więcej»
Kod rabatowy:CLARINS2024
Zobacz
+
Rabat do -25% na produkty Clarins!
Online

Rabat -20% przy zakupach produktów za min. 99 zł. Rabat -25% przy zakupach za min. 299 zł. Rabat nalicza się po wpisaniu kodu promocyjnego: CLARINS2024. Rabat nie dotyczy produktów z linii Precious. Kod promocyjny działa do 25.04.2024 do godz. 7:00. Szczegóły na stronie www.

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Kod rabatowy:CLARINS2024
Zobacz
-20% na biżuterię i zegarki
-20% na biżuterię i zegarki
Rabat 20% na biżuterię i zegar... więcej»
Kod rabatowy:SZALENSTWO24
Zobacz
+
-20% na biżuterię i zegarki
Online
Stacjonarnie

Rabat 20% na biżuterię i zegarki marki Elixa dostępne w salonach i na apart.pl. Oferta nie łączy się z innymi promocjami. Szczegóły u sprzedawcy i na stronie www.

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Kod rabatowy:SZALENSTWO24
Zobacz
25% na wszystkie produkty
25% na wszystkie produkty
Aż 25% zniżki na wszystkie pro... więcej»
Kod rabatowy:ZAKUPY25
Zobacz
+
25% na wszystkie produkty
Online

Aż 25% zniżki na wszystkie produkty kosmetyczne cenionej marki RevitaLash oferującą m.in. najlepszą na rynku odżywkę do rzęs. Oferta i szczegóły dostępne na revitalash.pl. 

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Kod rabatowy:ZAKUPY25
Zobacz
-20% na markowe obuwie i akcesoria!
-20% na markowe obuwie i akcesoria!
Specjalnie dla Was przygotowal... więcej»
Kod rabatowy:ZAKUPY
Zobacz
+
-20% na markowe obuwie i akcesoria!
Online
Stacjonarnie
Specjalnie dla Was przygotowaliśmy niespodziankę w postaci 20% rabatu! Promocja obejmuje cały asortyment z wyłączaniem przecenionych produktów. Niektóre marki mogą być wyłączone a akcji rabatowej. Oferta dostępna na butsklep.pl i w naszym sklepie stacjonarnym. Szczegóły u sprzedawcy i na stronie.
Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Kod rabatowy:ZAKUPY
Zobacz
Rabat do -30%
Rabat do -30%
Rabat do -30% w sklepach stacj... więcej»
Kod rabatowy:HEGOS2024
Zobacz
+
Rabat do -30%
Online
Stacjonarnie

Rabat do -30% w sklepach stacjonarnych i na www.hegos.eu. Szczegóły u sprzedawcy i na stronie www.  

Najniższa cena produktu ze zdjęcia z 30 dni przed obniżką - 699,99 zł.  

Cena produktu po zastosowaniu rabatu – 499,99 zł

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Kod rabatowy:HEGOS2024
Zobacz
REKLAMA