POLECAMY

5 przypraw i ziół, które obniżają poziom cukru we krwi + przepisy na domowe kuracje. Ich działanie zostało udowodnione!

Są łatwo dostępne i całkiem smaczne. Możesz z nich korzystać przy okazji lub w ramach specjalnej, redukującej poziom glukozy we krwi kuracji. Pomogą ci przeciwdziałać chorobie, a także złagodzić objawy cukrzycy. Sprawdź!
/ 5 miesięcy temu
Masz często ochotę na słodkości, kluski i bułki? Po posiłku czujesz się zmęczona? Dopadają cię ataki wilczego głodu? To mogą być sygnały świadczące o oporności na działanie insuliny, a nawet objawy cukrzycy. Na wszelki wypadek idź i zbadaj poziom glukozy we krwi! Norma na czczo to 70–70–99 mg/dl. Wynik w przedziale 100–125 mg/dl  potraktuj jako ostrzeżenie. To stan przedcukrzycowy. Jeżeli zaś minimum 2 robione w odstępie kilku dni pomiary pokażą, że glukoza na czczo przekracza 126 mg/dl – stwierdza się cukrzycę. 

Na chorobę tę cierpi już 2,6 miliona Polaków. A szacuje się, że do 2030 roku liczba ta wzrośnie do 4,8 ml. W 90 procentach przypadków chodzi o cukrzycę typu 2. Ta zaś ściśle wiąże się z tym co jemy. Dlatego w ramach profilaktyki, a także, jeśli ważysz zbyt wiele lub masz podwyższony poziom glukozy we krwi (patrz niżej) wprowadź do codziennego jadłospisu składniki, o których piszemy na kolejnych stronach galerii. To przyprawy i zioła, które mają udowodnione działanie przeciwcukrzycowe, bo ograniczają lub spowalniają przyswajanie cukrów. 
Pamiętaj! Zioła to dobre wsparcie, ale by zredukować zagrożenie cukrzycą, warto przede wszystkim stosować się do 5 dietetycznych zasad.  Dzięki nim jedzenie nadal będzie pyszne, ale przy okazji także zdrowe!

5 zasad diety regulującej poziom cukru 

  1. Jedz 5 posiłków dziennie. Optymalny układ to 3 główne (śniadanie, obiad, kolacja) i 2 znacznie od nich mniejsze przekąski.  System taki uchroni cię przed nadmiernym spadkiem poziomu glukozy we krwi, a w efekcie przed atakami wilczego głodu.
  2. Unikaj cukru i białej mąki. To w uproszczeniu główne kryterium diety przeciwcukrzycowej. Pozawala bowiem namierzyć i wyeliminować z menu tzw. "cukry biegnące". Mają one bardzo wysoki indeks glikemiczny (IG od 70 do 100), co oznacza, że szybko wchłaniają się do krwi i powodują w niej duży, gwałtowny wzrost poziomu glukozy. 
  3. Ogranicz tłuszcze zwierzęce i sól. Osoby z nadwagą czy cukrzycą bardzo często mają problemy także z układem krążenia. Z tego też powodu powinny limitować w swoim menu sól (bo podnosi ciśnienie).
  4. Na dokładkę bierz tylko warzywa. W zasadzie mają one same plusy. Są niskokaloryczne, ze względu na dużą ilość błonnika usprawniają przemianę materii i na długo sycą. W dodatku są źródłem witamin i soli mineralnych. Jest tylko jedno "ale". Takie właściwości mają głównie warzywa surowe i mało przetworzone.
  5. Zamiast soków pij wodę. Odpuść sobie (lub mocno ogranicz) alkohol – to błyskawicznie przyswajane węglowodany. Jeśli zaś najdzie cię ochota na sok, sięgnij po niedosładzany i nieoslony warzywny, ewentualnie świeżo wyciskany owocowy – nie przesadzaj jednak z jego ilością, bo litr to niemal 500 kcal! 

Polecamy!
Dieta cukrzycowa - co jeść w cukrzycy typu 2? Grejpfruty pomagają walczyć z cukrzycąW ciąży to bardzo ważne! 6 informacji, które pomogą ci dobrze zbadać glukozę.

Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem!

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (1)
/4 miesiące temu
Ja obniżyłam poziom cukru mieszanką ziołową Cholegin. Zrezygnowałam też całkowicie z soków kartonowych ze sklepu, zwykle zawierają syrop glukozowo-fruktozowy, który podnosi poziom cukru we krwi. Zastąpiłam je ziołowymi herbatkami.