Joga twarzy – czy robienie zabawnych min może odmładzać?

Czy ćwiczenie jogi twarzy zmniejsza zmarszczki i poprawia napięcie skóry? Jak ćwiczyć face yoga? Które techniki służą napinaniu mięśni twarzy? Jak często można praktykować jogę twarzy? Czy joga twarzy jest skuteczna?
/ 16.07.2013 13:38

Czy joga twarzy jest skuteczna?

Pomysłodawczynią i najwierniejszą propagatorką face yoga jest Amerykanka Annelise Haegen. Twierdzi ona, że joga dla twarzy to prosty i nieinwazyjny sposób, by cofnąć czas, czyli wyglądać młodziej.

Zestawy ćwiczeń doceniły już takie gwiazdy jak Gwyneth Paltrow czy Jennifer Aniston. Również w Polsce metoda ta zyskuje coraz większą popularność.

Codzienne trenowanie mięśni twarzy sprawi, że nasza skóra będzie bardziej elastyczna i napięta, a cera wyda się młodsza, odżywiona i promienna.

Zgodnie z zaleceniami instruktorów jogi twarzy, ćwiczenia powinno się wykonywać codziennie przez 10 minut – rano i wieczorem.Najlepsze efekty uzyskamy, jeśli będziemy ćwiczyć regularnie!

Jak działa face yoga?

Mięśnie twarzy nie różnią się od mięśni reszty ciała. Dlatego też, jeśli nie są używane wystarczająco często i intensywnie, wiotczeją.

Efekty ćwiczeń opierają się na mobilizacji mięśni twarzy poprzez:

  • uśmiechanie się,
  • odciąganie brwi na zewnątrz,
  • skręcanie ust,
  • poruszanie policzków na boki,
  • wyciąganie języka,
  • a nawet formowanie ust na kształt posyłania pocałunku.

Joga twarzy działa ponadto tak, jak tradycyjne ćwiczenia oddechowe – uspokaja umysł, łagodzi napięcie, redukuje stres. Ćwiczenia usprawniają przepływ krwi oraz dotlenienie skóry i mięśni. Poprzez rozciąganie wzmacniamy także sprężystość skóry.

Zobacz też: Ćwiczenie relaksująco-odprężające – kark, szyja i ramiona

Jak wykonywać ćwiczenia jogi twarzy?

W poradnikach na temat jogi twarzy mamy do wyboru sporo ćwiczeń, których nazwy brzmią tak egzotycznie iintrygująco jak egzotyczne są Indie – kraj, z którego pochodzi ten rodzaj treningu.

Pośród różnorodnych pozycji znajdują się m.in.:

  • twarz lwa,
  • satchmo,
  • trzmiele,
  • uśmiech Sfinksa.

Trzmiele – ćwiczenie angażuje policzki, usta, mięśnie żuchwy. Zgodnie ze wskazówkami zegara powinniśmy jednocześnie imitować przeżuwanie, wydychanie powietrza, a przy tym pomrukiwać.

Marilyn – ćwiczenie nazwane tak od słynnej aktorki. Wykonujemy je, aby uzyskać pełniejsze usta o wyraźnym konturze. Polega ono na „posyłaniu pocałunków”.

Satchmo – to ćwiczenie zapewne wzięło swoją nazwę od trębacza Luisa Amstronga i  wzmacnia te same mięśnie, które używane są podczas gry trąbce. Wykonujemy je, by nasze policzki pozostały napięte, a owal twarzy podkreślony. Podczas tego ćwiczenia wciągamy powietrze do ust, co wypycha policzki. Następnie staramy się przesyłać to powietrze z jednej strony na drugą.

Uśmiech Sfinksa – podczas wykonywania pozy Sfinksa działamy na pionowe zmarszczki wokół ust. Ćwiczenie polega na podnoszeniu kącików ust przy jednoczesnym zachowaniu beznamiętnego, nieruchomego spojrzenia. Jeśli będziemy wykonywać to ćwiczenie wystarczająco długo, nadamy swoim ustom naturalny delikatny uśmiech na co dzień.

Praktykuj codziennie!

Istotną zaletą face yoga jest to, że ćwiczenia można wykonywać praktycznie wszędzie. Przeżuwanie czy dmuchanie można praktykować w każdej chwili. Podobnie jest z próbą zassania jednego policzka i przetrzymanie go na kilka sekund.

Wszystkie ze wspomnianych technik wpływają na spłycenie zmarszczek, zapobiegają przed powstawaniem następnych i modelują owal twarzy.

Zobacz też: Floating – relaks w wodnej kapsule

Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem!

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)