Dlaczego nie wolno łączyć leków z alkoholem?

Uszkodzenie wątroby, zapaść albo krwawienie z przewodu pokarmowego – to tylko niektóre skutki, które mogą się pojawić w wyniku takiego połączenia.
Marta Słupska / 14.12.2018 09:23

Interakcje leków z alkoholem bywają bardzo groźne dla zdrowia, nie powinniśmy więc ich łączyć. To, czy po zażyciu leku i wypicia niedługo po nim nawet odrobiny alkoholu wystąpią działania niepożądane, zależy od różnych czynników, m.in.: rodzaju leku, ilości spożytego napoju wyskokowego, a także płci i wieku danej osoby.

Wspomniane już działania niepożądane mogą wiązać się z rozmaitymi nieprzyjemnymi oraz niebezpiecznymi dla pacjenta objawami. Wśród nich można wymienić:

  • krwawienie z przewodu pokarmowego,
  • zwiększenie ryzyka choroby wrzodowej,
  • uszkodzenie wątroby,
  • silne bóle brzucha,
  • wymioty,
  • nudności,
  • bóle głowy,
  • pocenie się,
  • zapaść.

Dodatkowo alkohol może znacząco osłabić działanie leków, a nawet spowodować objawy jak przy ich przedawkowaniu.

Zobacz na filmie przykłady takich niebezpiecznych połączeń i dowiedz się, jakie skutki mogą spowodować.

Zobacz też:
Które leki na depresję są najskuteczniejsze?
Jak leki oddziałują z alkoholem?

Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem!

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)