Walkę z bezsennością zacznij od łóżka

Walkę z bezsennością zacznij od łóżka

Wielu z Was, po niezliczonych nocach spędzonych na przewracaniu się z boku na bok, patrzy na swe łóżka raczej z obawą i odrazą. Niemniej jednak powinniście spróbować zaprzyjaźnić się z łóżkiem od nowa, ale tym razem bezwarunkowo — bez względu na to, czy uda Wam się zasnąć, czy nie.
/ 04.10.2016 13:45
Walkę z bezsennością zacznij od łóżka

Pokojowe negocjacje

Negocjacje pokojowe z łóżkiem po wielu miesiącach lub latach wojen mogą wydać się Wam nierealne. Sugerujemy, żebyście cofnęli się o krok i spróbowali chłodnym okiem ocenić, w jaki sposób każda ze stron przyczyniła się do tej wrogości. Oczywiście, jeśli Wasz materac się zapada, a koc jest szorstki, macie pełne prawo nalegać na zmiany przed pojednaniem. Jeśli znaczną część ostatnich kilku lat spędziliście, wpatrując się w zbitkę świecących w ciemności naklejek lub uważnie studiując niewyraźne zarysy obramowanej litografii, koniecznie zróbcie przemeblowanie, aby wysłać jasny komunikat, że od tej pory wszystko się zmienia.

Polecamy: Nietypowy sposób na bezsenność

Nie idź z myślami do łóżka

Z drugiej strony, po rozpoznaniu może okazać się, że Wasza sypialnia nie jest wcale aż taka straszna, jak myśleliście. Możliwe, że niesprawiedliwie szkalowaliście gościnność swego łóżka. To zupełnie zrozumiałe, że Wasze uczucia zachwiały się na skutek doświadczenia. Być może jednak Wasza bezsenność ma swoje źródło bardziej w myślach, które bierzecie ze sobą do łóżka lub w Waszym zachowaniu przed zaśnięciem niż w samym łóżku.

Zachęcamy, byście zobaczyli swoje łóżko w innym świetle. Zacznijcie postrzegać je nie jako pole bitwy, ale jako przytulne i wygodne miejsce, gdzie przynajmniej możecie liczyć na to, że znajdziecie trochę odpoczynku i wytchnienia, jak i wystarczającą ilość snu, by przetrwać.

Czytaj też: Jak poprawić jakość snu?

Fragment pochodzi z książki „Bezsenność. Pozbądź się problemu i śpij jak dziecko” Paul Glovinsky, Arthur Spielman (Wydawnictwo Helion, 2010). Publikacja za wiedzą wydawcy.

Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem!

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (3)
/19.06.2013 19:09
..i wszystko to prawda z tym że melatoninę powinny uzupełniać osoby starsze, u normalnego zdrowego człowieka nie ma problemu z niedoborem i przyczyny są zupełnie inne. Bezsenność należy przede wszystkim leczyć a najlepiej u specjalisty który znajdzie przyczyny i to je w miarę możliwości wyeliminuje.
/18.06.2013 17:31
Zmieniłam materac, przemeblowałam pokój, dalej nic. Bezsenność jak była tak jest. Co teraz poradzicie? Zamierzam spróbować tabletek na sen melatonina lekam. Znajomi mówili że im pomogł ten lek kiedy nie mogli spac po nocach. Melatonina jest podobno substancja która odpowiada za sen w nocy u ludzi. Być może mogę miec za malo melatoniny w organizmie i dlatego mam problem z zasypianiem. już sama nie wiem... Pójdę do apteki i się przekonam, napiszę potem )
/14.09.2012 14:47
Na stronce http://www.naturala.pl/tag/99/walka_z_bezsennoscia sa doobre informacje na ten temat