ibuprofen niebezpieczny dla dzieci z ospą fot. screen Facebook: Hayley Lyons

Twoje dziecko ma ospę? Tylko nie podawaj mu ibuprofenu!

Zastosowanie tego popularnego leku może skończyć się tragicznie. Dlaczego?
Małgorzata Germak / 15.01.2019 14:07
ibuprofen niebezpieczny dla dzieci z ospą fot. screen Facebook: Hayley Lyons

Jej synek trafił do szpitala z sepsą. Gdyby lekarze w porę mu nie pomogli, mógłby umrzeć. A wszystko przez podanie dziecku choremu na ospę tego popularnego leku. „Twoje dziecko choruje na ospę wietrzną? Pod żadnym pozorem nie podawaj mu leków zawierających ibuprofen!” – ostrzega młoda matka na Facebooku. Hayley Lyons i jej syn przekonali się, jak bardzo może być to niebezpieczne.

Są pierwsze przypadki małpiej ospy w Europie. Czy wirus może dotrzeć do Polski?

Hayley Lyons nie chciała źle dla swojego synka. Pragnęła mu ulżyć w cierpieniu. Gdy kilkuletni Levis zachorował na ospę, a jego ciało pokryło się ropnymi krostami, podała mu ibuprofen. To go omal nie zabiło. Kobieta postanowił ostrzec inne matki i opublikowała wstrząsające zdjęcia swojego syna.


Matka opublikowała zdjęcia swojego synka chorującego na ospę, który w ciężkim stanie trafił do szpitala po podaniu mu ibuprofenu (fot: Facebook Hayley Lyons)

Ospa wietrzna znów krąży - chciałam przypomnieć rodzicom, żeby nie podawali swoim chorym dzieciom ibuprofenu
– ostrzega matka na Facebooku

„Czterech różnych lekarzy z rejonowego szpitala przepisało Levisowi ten lek, ponieważ gorączka mu nie spadała. Pobano mu go nawet na izbie przyjęć. Ten rodzaj leku jest przeciwzapalny i reaguje z ospą wietrzną, powodując, że przenika ona wgłąb skóry. Lekarze odesłali nas do domu, mówiąc, że to tylko ospa, ale gdy w końcu trafiliśmy do szpitala, okazało się, że miał już sepsę” – napisała matka na Facebooku.

Dlaczego ibuprofen podczas ospy jest niebezpieczny?

Ibuprofen to lek przeciwzapalny, przeciwbólowy i przeciwgorączkowy. Z ospą wietrzną reaguje w specyficzny i niebezpieczny sposób. Prowadzi do osłabienia odporności (zmniejsza liczbę neutrofili). „Stosowanie leków zawierających ibuprofen u dzieci przechodzących ospę wietrzną wiąże się z podwyższonym ryzykiem wystąpienia gronkowcowych zakażeń skóry” – ostrzegają specjaliści.

Ważne więc, by pamiętać – w wypadku wystąpienia gorączki u dziecka chorującego na ospę wietrzną, nie należy stosować ibuprofenu, lecz paracetamol. A jeśli gorączka nie spada, natychmiast skontaktować się z lekarzem.

Czytaj też:Jak rozpoznać ostre zapalenie wyrostka robaczkowego u dziecka? Zwróć uwagę na charakterystyczny ból brzucha!Przeżył, chociaż lekarze nie dawali mu szans. W momencie narodzin był tak mały, że ważył tyle, co puszka Coca-coli!

Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem!

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (10)
/31.03.2020 14:47
My używaliśmy sprayu i jest bardzo ok :)
/30.03.2020 19:58
my mieliśmy oba- żel i spray virasoothe. Oba działały świetnie ;) może w sprayu łatwiej zaaplikować
/30.03.2020 17:29
Ja używałam tylko sprayu jak córeczka była chora polecam.
POKAŻ KOMENTARZE (7)