Zdrowe śniadania - Jadłospis na cały tydzień!

Szukasz pomysłu na zdrowe śniadanie? Zobacz nasz jadłospis na cały tydzień.
Marta Kosakowska / 29.01.2019 14:11

Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Dlaczego? Bo dzięki niemu sprawniej funkcjonuje nasz mózg i ciało. A my sami zwyczajnie czujemy się lepiej przez resztę dnia. Oto nasze pomysły na zdrowe śniadania na 7 dni tygodnia. Owsianka, sałatka owocowa, koktajl, musli z jogurtem, omlet, tosty.

Pomysły na zdrowe śniadania na cały tydzień

Dlaczego trzeba jeść śniadanie?

Co zjeść na śniadanie? W porannym pośpiechu rzadko mamy czas, by zastanowić się, co przyrządzić na śniadanie, dlatego często chwytamy w rękę cokolwiek lub... całkowicie rezygnujemy z tego posiłku. To błąd! Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Specjalnie dla wszystkich poszukujących inspiracji na zdrowe i pyszne śniadania, przykładowy harmonogram śniadań na cały tydzień.

Zdrowe śniadania na 7 dni tygodnia:

  1. Poniedziałek
  2. Wtorek
  3. Środa
  4. Czwartek
  5. Piątek
  6. Sobota
  7. Niedziela
 

1. Poniedziałek

Owsianka kojarzy ci się z bezsmakową breją o nieciekawym kolorze i konsystencji? Nie musi tak być. Można dodać do niej odrobinę cynamonu, miodu, rodzynek orzechów, owoców lub kostkę gorzkiej czekolady.

11 pomysłów na smaczną owsiankę

Pomysł na śniadanie - owsianka

Nasza propozycja to płatki owsiane z rodzynkami, orzechami włoskimi oraz szczyptą cynamonu.

Płatki owsiane w połączeniu z mlekiem lub jego przetworami, dostarczają organizmowi białka oraz wszystkich potrzebnych aminokwasów, witamin z grupy B, a także magnezu, żelaza oraz błonnika.

 

2. Wtorek

Szybka sałatka owocowa to doskonały pomysł na pyszne, zdrowe i kolorowe śniadanie szczególnie latem, gdy mamy pod dostatkiem wiele owoców sezonowych, z którym możemy tworzyć dowolne kompozycje sałatkowe. My proponujemy taką, którą można jeść przez cały rok.

Pomysły na lekkie sałatki owocowe

Pomysł na śniadanie - sałatka owocowa

Sałatka z pomarańczy, kiwi, banana oraz truskawek to cenne źródło witamin.

Dietetycy powtarzają, że codziennie powinniśmy zjeść pięć porcji warzyw i owoców, dlaczego zatem nie rozpocząć dnia od pysznej, świeżej owocowej sałatki? Wystarczy owoce pokroić w kostkę i wymieszać z odrobiną soku z cytryny lub ulubionym jogurtem.

 

3. Środa

Codzienne, nudne kanapki warto nieco urozmaicić nie tylko dla walorów estetycznych, ale również zdrowotnych. Sałata, pomidor, ogórek, papryka, szczypiorek lub kiełki położone na ser lub chudą wędlinę dodadzą nam zdrowia i dobrego humoru.

6 pomysłów na zdrowe kanapki

Pomysł na śniadanie - kolorowe kanapki

Przygotuj dwie kolorowe kanapki. Jedną zjedz w domu, a drugą zapakuj do pracy na drugie śniadanie.

Im bardziej kolorowo, tym bardziej apetycznie i zdrowo! Kolorowa kanapka to dobry i smaczny początek dnia. Wędlina lub ser dostarczą nam białka, a warzywa - witamin i minerałów.

 

4. Czwartek

Owocowy koktajl warto przygotować już wieczorem, by rano tylko sięgnąć po niego do lodówki. Orzeźwiający i pożywny koktajl skutecznie postawi nas rano na nogi.

7 pysznych koktajli, które dodają energii

Pomysł na śniadanie - koktajl

Nasza propozycja do brzoskwiniowy koktajl na bazie jogutu waniliowego z odrobiną płatków kokosowych.

Koktajl owocowy to niskotłuszowe i zdrowe śniadanie, którego składniki można modyfikować na wiele sposobów, w zależności od upodobań i... zawartości lodówki.

 

5. Piątek

Szybkie, smaczne i pożywne śniadanie to musli w połączeniu z mlekiem, jogurtem i ulubionymi dodatkami, np. świeżymi owocami. Ulubione musli z naturalnym jogurtem i odrobiną miodu to pożywne i zdrowe śniadanie w tylu śródziemnomorskim. Szybkie, łatwe i pożywne - czego chcieć więcej od śniadania?

Jak zrobić zdrowe i pyszne musli?

Pomysł na śniadanie - musli z jogurtem

Musli z owocami i jogurtem - to dobry początek dnia!

Musli to pełnowartościowa mieszanka kilku rodzajów płatków śniadaniowych, suszonych owoców oraz orzechów. Dostarcza organizmowi błonnika, witamin z grupy B oraz składników mineralnych.

 

6. Sobota

Omlet, czyli jajko inaczej, to propozycja na śniadanie dla tych, którzy mają rano odrobinę więcej czasu. Omlet można serwować na słodko lub na wytrawnie, w zależności od dodatków, na które się zdecydujemy danego dnia.

11 pomysłów na omlet

Pomysł na śniadanie - omlet z pomidorami

Pyszny omlet z pomidorkami koktajlowymi, serem i ziołami.

W sobotę, kiedy rano mamy odrobinę więcej czasu, warto przygotować pożywny omlet z dodatkami, będzie pożywnie i zdrowo.

 

7. Niedziela

Nie wyobrażasz sobie śniadania bez tosta? Może zatem warto sięgnąć po tosty z żytniego chleba, który jest znacznie zdrowszy niż jego pszenny odpowiednik. A co do tosta? Dżem truskawkowy, masło orzechowe lub pasta z łososia.

Tosty z guacamole i jajkiem przepiórczym w koszulkach

Pomysł na śniadanie - tosty z żytniego chleba

Toast z pełnoziarnistego chleba z dżemem lub miodem to świetny początek dnia!

Fot. Depositphotos

Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem!

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (2)
/14.11.2016 12:20
Na zdrowe śniadanie polecam nowość Zott Primo - idealne połączenie smaku jogurtu naturalnego bez cukry z dodatkiem chrupiących lub owocowych dodatków w dwukomorowym kubeczku.
/18.08.2016 10:17
Śniadanie nie musi być nudne, warto tylko poświęcić, więcej czasu na jego przygotowanie. My często robimy naleśniki, placuszki, gofry, najczęściej z dżemem domowej roboty albo mixfix cream, owocami, dzieciaki chętnie jedzą. Jak kanapki to kolorowe, jak owsianka to z owocami albo orzechami.