Otyłość - przyczyna rozwoju cukrzycy

Decydując się na odchudzanie najczęściej robimy to z pobudek estetycznych. Tymczasem otyłość ma o wiele bardziej poważne konsekwencje - jest przyczyną jednej z najgroźniejszych chorób, cukrzycy typu II.
/ 06.07.2007 15:27
Decydując się na odchudzanie najczęściej robimy to z pobudek estetycznych. Tymczasem otyłość ma o wiele bardziej poważne konsekwencje - jest przyczyną jednej z najgroźniejszych chorób, cukrzycy typu II.

Większość ludzi dbających o sylwetkę, szczególnie młodych, robi to tylko i wyłącznie ze względu na wygląd. Aerobik, siłownia, dieta – wszystko po to, żeby zmieścić się w wymarzony ciuch i robić odpowiednio duże wrażenie. Nadmiar kilogramów jest problemem, ale tylko estetycznym. Tymczasem otyłość, będąca sama w sobie chorobą, prowadzi do wielu groźnych powikłań, np. do cukrzycy typu II.

Ta groźna choroba metaboliczna zbiera coraz większe żniwo. Światowa organizacja zdrowia bije na alarm: według jej danych liczba chorujących na nią zwiększa się o 11% rocznie. Przewiduje się, że w 2025 roku cierpieć na nią będzie ok. 300 mln ludzi.

Cukrzyca typu II, zwana inaczej cukrzycą dorosłych, w dużej mierze spowodowana jest czynnikami nabytymi. Stres, urazy, infekcje, starzenie się organizmu – wszystko to sprzyja zachorowaniu na ten typ cukrzycy. Jednak pierwsze miejsce na liście przyczyn zapadania na tę chorobę zajmuje bezapelacyjnie otyłość. Zaraz za nią plasuje się brak aktywności fizycznej.

Mogłoby się zatem wydawać, że wystarczy zadbać o linię, a kłopot sam się rozwiąże. Niestety, nie tędy droga, ponieważ bardzo istotną rzeczą jest nie tylko ile jemy, ale również co jemy. Nasz jadłospis często składa się z łatwo przyswajalnych węglowodanów (słodycze) i tłuszczy. Osoby praktykujące ten sposób odżywiania i mające w rodzinie krewnych chorujących na cukrzycę mogą być pewni, że za kilka lat doświadczą jej sami na własnej skórze.

Cukrzyca to ciężka choroba rozwijająca się latami. Wywiera ogromy wpływ na funkcjonowanie całego naszego organizmu. Chorzy na cukrzycę żyją średnio od 4 do 6 lat krócej, niż osoby wolne od niej.
Pomijając kwestię ostrych, napadowych powikłań cukrzycy, czyli hiper- i hipoglikemii (każda hipoglikemia powoduje zniszczenie 10 tysięcy szarych komórek mózgu), powinniśmy być świadomi powikłań, jakie ta choroba może wywoływać. Do najczęstszych należą:
  • uszkodzenie wzroku,
  • uszkodzenie nerek,
  • miażdżyca tętnic,
  • choroba niedokrwienna serca,
  • zawał mięśnia sercowego,
  • zaburzenia czynności układu nerwowego.
Gdy następnym razem staniesz w obliczu decyzji: zjeść czy nie zjeść tego pysznego hamburgera lub gdy silna wola w walce o figurę przegra z zachcianką, przypomnij sobie ten artykuł. Być może obawa przed chorobą stanie się Twoim sprzymierzeńcem w walce nie tylko o zgrabną sylwetkę, ale i o swoje zdrowie.





Artykuł pochodzi z serwisu Vitalia.pl

Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem!

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (3)
/27.08.2012 21:41
BH.304. MOTTO: CUKRZYCA TYPU 2, A STABILNY POZIOM CUKRU PRZEZ 24H. ***** PRZY CUKRZYCY WAŻNYM JEST, ABY DOSTOSOWAĆ ODŻYWIANIE DO TABEL Z TZW. NISKIMI WĘGLOWODANAMI: Są to węglowodany, które po spożyciu podnoszą poziom cukru we krwi maksymalnie do 26% wzrostu, czyli nie nadwyrężają trzustki. Jemy niskotłuszczowo, 0% negatywnych toksyn, energetyczne węglowodany wyłącznie nie przekraczające po spożyciu dozwolonej granicy; czyli 26% wzrostu. Pokarmy o właściwym doborze białek, oraz co niezmiernie istotne, nie zawierające toksyn spowalniających i zatruwających nasze organizmy. CHORUJĄC NA CUKRZYCĘ POWINNIŚMY ZATEM, REALIZOWAĆ DIETĘ: Wg tzw. NISKICH WĘGLOWODANÓW, TJ. DO 26% WZROSTU, i nie chodzi bynajmniej o ilość czy o to, że są cukry proste lub złożone. Chodzi o to, aby klasyfikować węglowodany wg wzrostu poziomu cukru jaki powodują we krwi po spożyciu. Nie uwzględniają tego wymienniki ww węglowodanowe, które pokazują wyłącznie ilości węglowodanów jako ilości, a nie uwzględniają jakości. TABELE; DOZWOLONE ORAZ ZAKAZANE DOPEŁNIAJĄ WŁAŚCIWEJ IDENTYFIKACJI PRAWD PRZYRODNICZYCH: Dostosowanie się do tabel zalecane i dozwolone pozwala w 2-3 dni ustabilizować poziom cukru we krwi i nie jest to trudne. PAMIĘTAJMY, ŻE POZIOM CUKRU WE KRWI NIE PODNOSI ANI POWIETRZE, ANI WODA MINERALNA, LECZ ZJADANE WĘGLOWODANY: Taki sposób odżywiania jest skuteczny i warto go zastosować od zaraz. Ostatnie słowo, co oczywiste należy zawsze do naszego lekarza rodzinnego. WAŻNE. GLUKOZA NATURALNA; TO RYŻ, WSZYSTKIE KASZE, OWOCE, WARZYWA: Logika myślenia, postęp i spokój. Także wypowiadanie słów, które mają merytoryczną wartość. Wskazane są produkty zalecane i dozwolone wg tzw. INDEKSU ŻYWIENIOWEGO, TJ. IŻ PRODUKTU. ***** GLUKOZA NIENATURALNA; TO MĄKA I CUKIER: Irracjonalne zachowania, częsta zmiana nastroju, nerwowość. Również wypowiadanie słów, które nic nie znaczą. Są to tzw. WYSOKIE WĘGLOWODANY, TJ. OD 26,01% WZROSTU, niezdrowe dla człowieka. KONKLUZJA FINALNA: Ilość żywności należy bezwzględnie dostosować do trybu życia, czyli zapotrzebowania energetycznego własnego organizmu. Najistotniejszym stabilizatorem wyrównywania braków energii u człowieka jest bez wątpienia tzw. CHLEB TYPU KR-IRL. Wskazana jest także zasadotwórcza cytryna ok. 2,5-4 sztuk / 24h. Sok z cytryny neutralizuje kwasowość soków trawiennych pustego żołądka zmniejszając łaknienie. R E F L E K S J A: INDEKS ŻYWIENIOWY, a; INDEKS GLIKEMICZNY, to dwa różne spojrzenia na realia przyrodnicze. IŻ; to identyfikacja ewolucyjnych dokonań przyrody, czyli sfera faktów. IG; to wirtualne poglądy, dezinformacja, obłuda i biznes. CHLEB NA CUKRZYCĘ-IRL, JEST W CHWILI OBECNEJ NAJBARDZIEJ WARTOŚCIOWYM PRODUKTEM ŻYWIENIOWYM DLA CZŁOWIEKA NA PLANECIE ZIEMIA: 72% Energii (niskie węglowodany), antyotyłościowy (bardzo syci), antycukrzycowy (poziom cukru do 21% wzrostu). W całych swoich dziejach ludzkość (7 mld), nie stworzyła dotąd tak wartościowego i biologicznie wzorcowego produktu żywieniowego. ZOBACZ TAKŻE; CUKRZYCA TYPU 2, WG: IRL KRAKÓW. Książka, pt. PORADNIK ŻYWIENIOWY CZŁOWIEKA W XXI WIEKU. ***** Wydanie drugie: zaktualizowane i uzupełnione. Skrót adresu strony w Internecie: INSTYTUTIRL ADRES: http://www.instytutirl.com.pl/ BH.304. ENGLISH VERSION: http://www.instytutirl.com.pl/index9.php Biologia, medycyna.
/18.10.2009 22:00
Powodem cukrzycy typu 2, są wyłącznie tzw. __WYSOKIE węglowodany. Olaf BAILY, Melbourne
/12.04.2010 19:13
CUKRZYCA typu 2. Można ją POKONAĆ !! Przy cukrzycy ważnym jest aby dostosować odżywianie do tabel z tzw. __NISKIMI węglowodanami. Są to węglowodany, które po spożyciu podnoszą poziom cukru we krwi maksymalnie do 26% wzrostu, czyli nie nadwyrężają TRZUSTKI. Jemy niskotłuszczowo, 0% negatywnych TOKSYN, energetyczne węglowodany wyłącznie NIE przekraczające po spożyciu DOZWOLONEJ granicy; czyli 26% wzrostu. Pokarmy o właściwym doborze białek, oraz co niezmiernie istotne, nie zawierające toksyn spowalniających i zatruwających nasze organizmy. Mając cukrzycę powinniśmy zatem stosować, dietę wg tzw. __NISKICH węglowodanów, i nie chodzi bynajmniej o ilość, czy o to, że są cukry proste lub złożone. Chodzi o to, aby klasyfikować węglowodany wg wzrostu poziomu cukru jaki POWODUJĄ we krwi po spożyciu. Nie uwzględniają tego wymienniki WW węglowodanowe, które pokazują wyłącznie ilości węglowodanów jako ilości, a nie uwzględniają JAKOŚCI !! Tabele; Dozwolone oraz Zakazane dopełniają właściwej identyfikacji prawd przyrodniczych. Dostosowanie się do tabel ZALECANE i DOZWOLONE pozwala w kilka DNI ustabilizować poziom cukru we krwi i NIE jest to TRUDNE !! Pamiętajmy, że poziom cukru we krwi nie podnosi ani powietrze, ani woda mineralna, lecz ZJADANE węglowodany. Taki sposób odżywiania jest skuteczny i warto go zastosować OD ZARAZ !! Zobacz też; CUKRZYCA typu 2. __Książka; _pt._______: PORADNIK ŻYWIENIOWY człowieka w XXI wieku. Wydanie drugie: zaktualizowane i uzupełnione. __Skrót adresu strony w Internecie_______: MAGDALIRL __ADRES_______: http://www.magdalirl.com.pl/