Letni czas na zmiany!

Zbliża się lato, czas urlopów i weekendowych wyjazdów, podczas których chętniej się ruszamy, jemy dużo warzyw i owoców oraz pijemy więcej wody. A może by tak połączyć letnią zdrową dietę z dawką ruchu i wrócić we wrześniu do pracy w dobrej kondycji i z ładną sylwetką?
/ 09.06.2008 13:40
Zbliża się lato, czas urlopów i weekendowych wyjazdów, podczas których chętniej się ruszamy, jemy dużo warzyw i owoców oraz pijemy więcej wody. A może by tak połączyć letnią zdrową dietę z dawką ruchu i wrócić we wrześniu do pracy w dobrej kondycji i z ładną sylwetką?

Latem jesteśmy bardziej aktywni, częściej chodzimy na spacery, jeździmy na rowerach lub próbujemy nowych form sportu i rekreacji. Szukając letnich aktywności kierujemy się nie tylko chęcią dobrej zabawy, wypracowania zgrabnej czy muskularnej sylwetki, ale również chęcią poprawy zdrowia i samopoczucia. Jednak latem nie tylko chętnie się zażywamy ruchu. Wysokie temperatury sprawiają, że z przyjemnością i częściej niż zwykle, sięgamy po świeże warzywa i owoce, wybieramy lekkie, pożywne dania oraz pijemy dużo wody. Można powiedzieć, że podczas wakacji prowadzimy zdrowy tryb życia.
Letni czas na zmiany!
Naturalne bodźce do zmian radzą wykorzystać specjaliści z SetPoint. „Systematyczna dawka ruchu korzystnie wpływa na nasz organizm, usprawnia działanie umysłu i jednocześnie zmniejsza ryzyko wystąpienia wielu chorób cywilizacyjnych takich jak otyłość, choroby serca czy cukrzyca. Ponadto wysiłek fizyczny poprawia komfort naszego życia, a jeśli dołożymy do tego odpowiednio dobrany program żywieniowy, to dobrym zdrowiem i kondycją możemy cieszyć się przez długie lata” – zapewnia Partycja Kruza doradca żywieniowy SetPoint.

Doświadczenia doradców żywieniowych pokazują, że każdy z nas jest w stanie ulepszyć swój sposób odżywiania. Partycja Kruza - twierdzi, że „życie w biegu, stres, zanieczyszczenie powietrza oraz palenie papierosów w połączeniu ze złą dietą to główne czynniki wpływające negatywnie nie tylko na nasze zdrowie, ale także na urodę. Nie wszystkie z tych czynników można wyeliminować z naszego życia, ale wpływ niektórych można zminimalizować poprzez zmianę nawyków żywieniowych.”.

Ładna sylwetka i dobre samopoczucie to cel na tegoroczne wakacje i resztę życia!
Zatem do dzieła!!!

Twój wakacyjny cel!

Komponując letnią dietę musisz uwzględnić zarówno wartość kaloryczną zjadanych produktów, jak ich ilość, jakość i różnorodność. Pamiętaj o systematycznym urozmaicaniu jadłospisu jak największą ilością produktów świeżych i nisko przetworzonych. Każdy z produktów dostarczy Ci nieco innych witamin i składników mineralnych, dlatego nie możesz niczego z diety eliminować.
Nie zapominaj o wielkości spożywanych posiłków. Latem lekka zupa w upalny dzień w zupełności wystarczy, by zaspokoić apetyt i dostarczyć Ci niezbędnych składników odżywczych. Sezonowy, duży wybór świeżych warzyw wykorzystaj przy przygotowywaniu sałatek i kanapek. Tłuste mięsa i kiełbaski z grilla koniecznie zastąp chudym mięsem lub rybą i podawaj je z surówkami. Unikaj potraw smażonych i zawierających dużo tłuszczu, gdyż obciążają one żołądek, spowalniają motorykę przewodu pokarmowego i powodują niepożądany przyrost masy ciała. W ciągu dnia pamiętaj, aby wypijać 1,5-2 litrów płynów, najlepiej w postaci wody mineralnej. Jednak idealnie sprawdzają się również koktajle warzywne i owocowe. Taka bomba witaminowa z pewnością zaowocuje świetną kondycją i doskonałym samopoczuciem w bardziej pochmurne i zimne dni.

Smaczne przepisy SetPoint!
Pierś z kurczaka z grilla:
200g piersi z kurczaka natrzeć marynatą (oliwa, sos sojowy, bazylia, sól, pieprz, czosnek)
zamarynowane mięso wstawić do lodówki na kilka godzin

grillować lub upiec w piekarniku

Sałatka warzywna wiosenna:
kilka liści sałaty porwać, dodać pomidora, ogórka, kilka rzodkiewek,
doprawić solą pieprzem, bazylią, oregano, skropić sokiem z cytryny i kilkoma kroplami oliwy

Szpinak z truskawkami:
wymieszać 1/2 tacki świeżego szpinaku, 2 filiżanki truskawek, dodać 3 posiekane orzechy włoskie, ocet balsamiczny

Pamiętaj jednak, że nie ze wszystkich letnich pyszności możesz korzystać bezkarnie. Owoce, które kuszą świeżością i wydają się dietetyczne, zawierają dużą ilość cukru. Aby nie zaszkodziły Twojej sylwetce spożywaj je w umiarkowanych ilościach. Możesz zjeść 2-3 porcje owoców każdego dnia
i najlepiej jako dodatek do jogurtu, sałatki lub w postaci małej przekąski między posiłkami. Unikaj sytuacji, w których zjadasz 0,5-1 kg owoców jednorazowo.
Idealne, niskokaloryczne przekąski:
owoce: 1 jabłko, 1 gruszka, mała kiść winogron, 1 brzoskwinia, 1 nektarynka, 2-3 morele, 1 grejpfrut, 2-3 kiwi, 1 pomarańcza, 2-3 mandarynki, ½ melona, 2-3 plastry ananasa z puszki
warzywa: 1 kalarepka, 2 małe pomidory, 2 małe ogórki, 2 średnie marchewki, 1 mała papryka, 5-6 rzodkiewek
orzechy: garść orzechów włoskich, garść orzechów brazylijskich, garść migdałów (ok. 20-30g)
pestki: garść pestek słonecznika lub dyni (ok. 20-30g)
soki: 1 szklanka soku owocowego lub owocowo-marchwiowego, 1 szklanka soku warzywnego
inne napoje (1 szklanka): maślanka, kefir, jogurt naturalny

A kiedy nadejdzie wrzesień …
Jeśli przez dwa letnie miesiące przestawisz swój organizm na zdrowy styl życia, we wrześniu, kiedy wszyscy urlopowicze wrócą do pracy, Ty będziesz prezentować zdrową i ładną sylwetkę oraz świetną kondycję Wkomponowanie w życie zdrowych nawyków żywieniowych oraz odpowiedniej dawki ruchu, w dłuższej perspektywie, uchroni Cię także przed wieloma chorobami.

O SetPoint
Firma SetPoint Doradztwo Żywieniowe istnieje od 7 lat. Swoją działalność koncentruje na doradztwie żywieniowym, nowoczesnym odchudzaniu oraz rozpowszechnianiu zasad zdrowego odżywiania. Centra Dietetyczne SetPoint mieszczą się w Warszawie, Katowicach i Wrocławiu. W ciągu trzech ostatnich lat z pomocy doradców SetPoint skorzystało około 2,5 tys. Klientów.

Doradcy żywieniowi SetPoint, w oparciu o wyniki komputerowej analizy składu ciała oraz informacje uzyskane podczas osobistych spotkań i konsultacji, oferują Klientom indywidualne programy żywieniowe, które pozwalają dopasować zasady zdrowego odżywiania do ich upodobań i stylu życia.
Klienci Centrów Dietetycznych to przede wszystkim osoby aktywne, dbające o siebie, chcące poprawić jakość swojego życia.
To również ludzie, których praca wymaga dobrej kondycji fizycznej i intelektualnej oraz atrakcyjnego wyglądu.

Specjaliści SetPoint współpracują z renomowanymi salonami odnowy biologicznej i klubami fitness. Opiniują produkty i wspierają akcje edukacyjne firm z branży spożywczej, kosmetycznej i farmaceutycznej. Piszą artykuły do prasy branżowej i kobiecej oraz prowadzą fora eksperckie poświęcone tematyce zdrowego odżywiania.
Eksperci SetPoint znani są między innymi z realizacji warsztatów żywieniowych dla finalistek konkursu Elite Model Look oraz indywidualnych programów żywieniowych przygotowanych dla uczestniczek programu „Chcę być piękna”.

Więcej informacji na stronie www.setpoint.pl

Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem!

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)