Jak nie przytyć na wakacjach?

Jak rozsądnie delektować się wakacyjnymi smakołykami, by nie zrujnować swojej figury? Zobaczcie!
Marta Kosakowska / 11.06.2013 09:05

Wakacyjne wojaże to czas, kiedy mamy nieodpartą ochotę korzystać z życia w pełni. Szczególnie kuszą lokalne dania, których na urlopie przecież koniecznie "trzeba spróbować", pachną gofry z bitą śmietaną i bakaliami, a smakołyki z grilla aż proszą się, by ich skosztować. Jak rozsądnie delektować się wakacyjnymi smakołykami, by nie zrujnować swojej figury?

Czytaj też: Koktajl na przyspieszenie metabolizmu

Jak nie przytyć na wakacjach?

Fot. Depositphotos

Wyjazd na wakacje to doskonała odskocznia od szarej rzeczywistości i... ciężko wypracowanych nawyków żywieniowych. I dobrze! Wakacje są po to, by odpocząć nie tylko od pracy, ale również od kulinarnej rutyny. Każda wycieczka to doskonała okazja, by skosztować zarówno tych mniej, jak i bardziej znanych wakacyjnych pyszności. Jak korzystać z nich z umiarem?

Próbuj wszystkiego, ale w małych ilościach

Ta złota zasada sprawdza się na co dzień i podczas wakacyjnych wyjazdów. Bo przecież nie chodzi o to, by odmawiać sobie wszystkiego, co jest potencjalnie tłuste czy bardzo słodkie, lecz by mieć na tyle silnej woli, aby umieć skusić się jedynie na małą porcję smakołyku. Nie jedz do syta! Unikaj objadania się. Szwedzki stół w hotelowej restauracji kusi, lecz naucz się korzystać z jego dobrodziejstw z umiarem.

Nie stosuj ekspresowych diet tuż przed wyjazdem

Do wakacyjnego wyjazdu pozostało kilkanaście dni, a ty chcesz w tym czasie zrzucić kilka kilogramów, by na plaży pięknie prezentować się w kostiumie kąpielowym? Sięgasz po pierwszą lepszą dietę-cud lub co gorsza, zaczynasz się głodzić? To błąd. Jedyne co uzyskasz, chwytając się takich metod, to pewność, że podczas urlopu będziesz mieć jeszcze większą chęć na wakacyjne smakołyki. A od tego już tylko krok dzieli cię od efektu jo-jo.

Pij wodę

Podczas upalnych, wakacyjny dni pamiętaj o odpowiednim nawodnieniu organizmu. W tym celu często sięgaj po wodę mineralną, która nie tylko uzupełni niedobory soli mineralnych, wydalanych z ciała wraz z potem, ale również pomoże szybciej pozbywać się toksyn z organizmu. Zrezygnuj lub zdecydowanie ogranicz kolorowe, słodkie napoje oraz alkohol, które nie tylko odwadniają, ale również dostarczają organizmowi ogromne ilość pustych kalorii.

Odpoczywaj aktywnie

Na wakacjach staraj się spędzać czas aktywnie. Zwiedzaj, pływaj, spaceruj, graj w piłkę plażową lub zdecyduj się na jakikolwiek inny rodzaj aktywnego wypoczynku. Leżenie na plaży owszem jest przyjemne, lecz w połączeniu z nadmiarem przyjmowanych kalorii może skutkować dodatkowymi centymetrami w talii.

Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem!

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (3)
/09.10.2013 21:13
KOD 7 TJ. BIAŁKA, TŁUSZCZE, WĘGLOWODANY, WITAMINY, SKŁADNIKI MINERALNE, BŁONNIK, WODA: Wymienione substancje są niezbędne do tego, by nasz organizm funkcjonował prawidłowo, komórki odpowiednio się tworzyły i regenerowały, w przeciwnym bowiem razie nowo powstające, są coraz gorszej jakości, w wyniku czego dochodzi najpierw do dolegliwości, następnie do rozlicznych chorób, szybkiej starości, aż w końcu do przedwczesnej śmierci. Długość życia komórek jest zróżnicowana np. leukocyty (białe krwinki) żyją około 10 dni, niektóre kubki smakowe na języku tylko kilka godzin, komórki mięśni kilka miesięcy, a komórki kości żyją aż 7-8 lat. W naszym organizmie następuje ciągły proces odnawiania się, czyli odbudowy. Aby mógł on przebiegać racjonalnie, musi być dostarczony materiał do budowy tychże komórek. Materiałem są oczywiście związki pokarmowe i składniki odżywcze, pozyskiwane przez nasz organizm wraz ze zjadanym pożywieniem. PRODUKTY ZALECANE TO: Białka biologicznie prawidłowe, minimalna zawartość tłuszczu, węglowodany do 13% wzrostu (b. niski wzrost po spożyciu), oraz 0% toksyn. PRODUKTY DOZWOLONE TO: Białka prawidłowe biologicznie, nieduża zawartość tłuszczu, węglowodany do 26% wzrostu (bezpieczny antycukrzycowy wzrost), minimalna zawartość toksyn. PRODUKTY ZAKAZANE TO: Białka nieprawidłowe biologicznie, za dużo tłuszczu, węglowodany o wzroście 26,01%-74% wzrostu (wzrost duży i b. duży), oraz zbyt wiele toksyn spowalniających i zatruwających nasze organizmy. KONKLUZJA FINALNA: Ilość żywności należy bezwzględnie dostosować do trybu życia, czyli zapotrzebowania energetycznego własnego organizmu. Najistotniejszym stabilizatorem wyrównywania braków energii u człowieka jest bez wątpienia tzw. CHLEB TYPU KR-IRL. Wskazana jest także zasadotwórcza cytryna ok. 2,5-4 sztuk / 24h. Sok z cytryny neutralizuje kwasowość soków trawiennych pustego żołądka zmniejszając łaknienie.
/18.07.2015 12:51
Wskazana jest także zasadotwórcza cytryna ok. 2,5-4 sztuk / 24h. Sok z cytryny neutralizuje kwasowość soków trawiennych pustego żołądka zmniejszając łaknienie. jasne cytryna. przez 3 dni piłam z rana wodę z cytryną i nabawiłam się zgagi, niedobrze mi było. nie każdemu służy cytryna.
/26.06.2015 08:53
Ja już schudłam w kwietniu i maju 12 kg na jadłospisie diety strukturalnej 800 kalorii. Teraz wypijam raz dziennie koktajl (są pyszne) i staram się wybierać produkty zalecane w diecie. Zawsze tyłam od razu pointensywnym odchudzaniu, teraz obserwuję nawet dalszy spadek wagi, mam też znacznie lepszą przemianę materii.