kobieta, joga, ćwiczenia

Jak mieć mocne kości

Nie potrzeba leków, aby zapobiegać groźnej chorobie – osteoporozie.
/ 27.10.2011 12:19
kobieta, joga, ćwiczenia

Potrzebujesz do tego wapnia i witaminy D. Mleko i jego przetwory (żółte sery, jogurty) są źródłem najlepiej przyswajalnego wapnia (wchłania się w 80 proc., z innych produktów tylko w 12–30 proc.). Taką doskonałą przyswajalność gwarantuje mleku właściwa proporcja wapnia i fosforu (1:1).
Wystarczą 3 szklanki mleka dziennie, by zmniejszyć ryzyko osteoporozy. Wapń i fosfor znajdziesz też w rybach. Ich mięso zawiera również witaminę D, którą nasz organizm wytwarza pod wpływem promieni słonecznych. Wystarczy 15 minut spaceru dziennie.

- Zioła też wzmocnią kości.
Wymieszaj po łyżce skrzypu, rdestu i pokrzywy. Zalej 0,5 l zimnej wody i doprowadź do wrzenia. Gotuj na małym ogniu 15 minut. Przecedź.
Pij 3 razy dziennie po pół szklanki odwaru.

Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem!

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)