kobieta fot. Adobe Stock

Uderzenia gorąca, zmiany nastroju i...? To może być menopauza. Zobacz, jak naturalnie złagodzić objawy klimakterium!

Menopauza to nie choroba, a już na pewno nie koniec świata! To czas, gdy nadal możesz być szczęśliwa, piękna, mądra i prawdziwie kobieca. Myślisz, że to nierealne? Wystarczy odpowiednie nastawienie i świadomość tego, jak radzić sobie z objawami.
kobieta fot. Adobe Stock

Menopauza najczęściej przypada pomiędzy 45 a 55 rokiem życia. To czas, kiedy dojrzała osoba przechodzi ze stanu płodowego w bezpłodowy. Jest to spowodowane zmianami hormonalnymi, a dokładniej stopniowym wygaszaniem zdolności jajników oraz spadkiem poziomu estrogenów we krwi. Jesteście na tym etapie? Podpowiadamy, jak prawidłowo zdiagnozować menopauzę oraz co zrobić, by był to szczęśliwy etap w twoim życiu! 

Dlaczego kobiety przechodzą menopauzę?

Menopauza (inaczej klimakterium lub przekwitanie) to całkowicie naturalny etap w życiu każdej kobiety. Z reguły dotyczy dojrzałych kobiet w wieku około 45-55 lat. Niektóre z nas przechodzą ją bardzo łagodnie, inne borykają się z tzw. objawami zespołu klimakteryjnego. Pomimo tego, że menopauza jest procesem naturalnym i nieuniknionym, to jednak można go spowolnić lub załagodzić.

Nie tylko wahania temperatury i nastroju, czyli 8 najczęstszych objawów menopauzy

  1. Zwiększenie masy ciała
    Wzrost masy ciała w okresie menopauzy jest całkowicie normalny i naturalny. Wszystko dlatego, że w czasie menopauzy zwalniają procesy metaboliczne. Skutek? U kobiet przechodzących menopauzę zaobserwowano wzrost tkanki tłuszczowej. Często zmienia się też figura, np. z "gruszki" na "jabłko".
  2. Zmiana w układzie krążenia
    Kobiety w czasie menopauzy obserwują wzrost poziomu cholesterolu. Pojawia się też nadciśnienie tętnicze i choroba wieńcowa. Wszystko przez zwolnienie metabolizmu i wzrost masy ciała.
  3. Uderzenia gorąca
    Uczucie ciepła w okolicy klatki piersiowej, zaczerwienienie na twarzy, dreszcze, czy uderzenia gorąca występują u większości kobiet, które przechodzą menopauzę. Tego typu objawy ustępują najczęściej po 5 latach po menopauzie.
  4. Kruchość kości
    Ze względu na zmniejszenie stężenia estrogenów spada poziom wapnia we krwi i w kościach. Konsekwencje? Kobiety po 50 roku życia częściej niż inne borykają się ze złamaniami.
  5. Zmiany zachodzące w skórze
    Suchość skóry, zmarszczki, utrata włosów to kolejne objawy menopauzy.
  6. Nietrzymanie moczu
    Ze względu na obniżenie poziomu estrogenów dochodzi też do wielu infekcji moczowych, a także problemów z nietrzymaniem moczu. 
  7. Zmiany w układzie płciowym
    Bolesne stosunki płciowe - to kolejne objawy menopauzy. Dlaczego? Głównie przez suchość błony śluzowej pochwy i zmiany w układzie płciowym. 
  8. Zmiany nastroju
    Zmiana budowy ciała i zmniejszone libido prowadzą do obniżenia własnej wartości. W konsekwencji wiele kobiet w czasie menopauzy jest bardziej drażliwa i nerwowa, a także przyznaje się do stanów depresyjnych i bezsenności.

Menopauza a zmiany w żywieniu

jedzenie

W twoim menu powinny znaleźć się przede wszystkim produkty naturalne. O czym warto pamiętać? Dobrze byłoby, gdyby w twojej diecie pojawiły się:

  • siemię lniane
  • soczewica
  • brokuł
  • chmiel
  • pszenica
  • jęczmień
  • żyto
  • olej lniany
  • nasiona słonecznika i sezamu
  • czosnek
  • cebula
  • wiśnie
  • truskawki
  • gruszki
  • rabarbar
  • owoce granatu
  • wapń (np. chude sery, mleko, kasze, zielone warzywa, migdały)
  • witamina D i kwasy tłuszczowe omega-3 (np. tłuste ryby morskie: łosoś, makrela, sardynki),
  • witaminy i mikroelementy (np. owoce, warzywa),
  • tłuszcze pełne nienasyconych kwasów tłuszczowych (oleje roślinne i oliwy),
  • wysokiej jakości białko, pochodzące z chudego mięsa i wędlin

Z menu powinnaś wyeliminować:

  • tłuste mięsa i wędliny 
  • tłuszcze do smażenia obfitujące w tłuszcze nasycone, prowadzące do miażdżycy 
  • sól 
  • używki

Menopauza a poczucie własnej kobiecości

kobieta

Wiele kobiet w czasie menopauzy skarży się nie tylko na te fizyczne dolegliwości, takie jak uderzenia gorąca, czy nietrzymanie moczu. Niektóre dodatkowo wymieniają brak samoakceptacji, zrozumienia nowego etapu w ich życiu, a także problem z poczuciem własnej kobiecości i atrakcyjności. Menopauza może być czasem, gdy rozkwitniesz na nowo. Wszystko zależy od twojego nastawienia i świadomości zmian, jakie zachodzą w twoim ciele oraz psychice. 

Jak naturalnie złagodzić objawy menopauzy? 

Menopauzy nie da się powstrzymać, bo jest naturalnym etapem życia kobiety. Można za to załagodzić jej objawy. Jak? 

  • Unikaj stresu
  • Pamiętaj o zrównoważonej diecie
  • Uprawiaj sport
  • Ogranicz słodycze i ilość spożywanej soli
  • Unikaj nadmiernego spożywania alkoholu
  • Pamiętaj o odpowiednich suplementach diety, np. Femelis Meno 

Femelis Meno, czyli jak naturalnie ograniczyć uciążliwe objawy menopauzy?

Menopauza to nie tylko zmiany w ciele, ale przede wszystkim czas pełnej świadomości własnej kobiecości. By podkreślić piękno, warto jest zadbać dobre samopoczucie i ograniczyć objawy menopauzy. W tym celu sięgnij po Femelis Meno. To jedyny na polskim rynku niehormonalny preparat pochodzenia roślinnego dla kobiet z objawami wazomotorycznymi menopauzy, takimi jak np. uderzenia gorąca, nadmierna potliwość, kłopoty ze snem i koncentracją oraz zmiany nastroju. Niehormonalny mechanizm działania oraz skuteczność Femelis Meno zostały potwierdzone w badaniach
klinicznych. Femelis Meno zawiera wyciąg cytoplazmatyczny PI82-GC FEM (ekstrakt z pyłków i słupków kwiatowych), uzyskiwany w wyniku opatentowanego, zaawansowanego technologicznie procesu. 

Femelis MEno

Materiał powstał przy współpracy z marką Femelis Meno 

Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem!

Tagi: menopauza