Dieta ma wpływ na trądzik!

Najnowsze badania naukowe wskazują, że w przeciwieństwie do tego co mówiono ostatnio bogata w węglowodany i nabiał dieta faktycznie zaostrza trądzik!

Najnowsze badania naukowe wskazują, że w przeciwieństwie do tego co mówiono ostatnio bogata w węglowodany i nabiał dieta faktycznie zaostrza trądzik!

Dieta ma wpływ na trądzik!

depositphotos.com

Jeśli cierpisz na nieestetyczne zmiany pojawiające się wciąż na twarz i pozostawiające po sobie brzydkie blizny; jeśli masz dosyć cery nastolatka, to warto wypróbować zmianę diety i sprawdzić, czy naukowcy mają rację również w twoim przypadku.

Pryszcze a talerz
Studium opublikowane niedawno z „Dzienniku Akademii Odżywiania i Dietetyki” (Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics) utrzymuje, że istnieje ścisły związek między tym co jemy, a tym jak wygląda nasza cera. Szczególnie silna jest zaś zależność miedzy spożywaniem produktów nabiałowych oraz tych o wysokim indeksie glikemicznym a pojawianiem się pryszczy.

Trochę historii
W XIX wieku już podejrzewano zależność między odżywianiem a problemami skórnymi. Szczególną winą obarczano wówczas czekoladę, cukier i tłuszcz każąc „trądzikowcom: powstrzymywać się od ich konsumpcji. W latach 60-tych XX wieku pojawił się jednak pogląd, że za trądzik odpowiadają raczej genetyka i hormony niż pożywienie.

Nowe podejście
Fakt, że za skłonnością do trądziku stoi nasze DNA i gospodarka hormonalna nie ulega już dziś wątpliwości – są ludzie, którzy mogą jeść co chcą i pryszcza nigdy nie zobaczą. Uważa się też jednak, że w przypadku pojawienia się wyraźnych problemów z cerą dieta może pogarszać lub polepszać nasilenie zmian.
Naukowcy przejrzeli setki różnych studiów sporządzonych na różnych populacjach od lat 60-tych do dzisiaj i wyciągnęli wniosek, że osoby jedzące więcej pokarmów o wysokim indeksie glikemicznym oraz dużo nabiału mają znacznie większe problemy z trądzikiem.

Czego unikać?
Jeśli chcesz wypróbować anty-trądzikową dietę postaraj się na okres dwóch tygodni wyeliminować z diety:

  • Słodycze
  • Biały chleb, makaron, biały ryż
  • Owoce i warzywa o wysokim indeksie glikemicznym takie jak ziemniaki, banany, winogrona, marchewka, gruszki
  • Sery, mleko, masło (możesz pozostawić trochę jogurtu lub kefiru).

Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem!

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)