Zaburzenia słuchu dzielą się na dwa rodzaje: upośledzenie słuchu typu przewodzeniowego i odbiorczego/ fot. Fotolia

Bezpłatne badnia słuchu w ramach kampanii reklamowej

Około 500 milionów osób na świecie ma problemy ze słuchem. Większości z nich można by zaradzić, gdyby je odpowiednio wcześniej zdiagnozować, a następnie wprowadzić odpowiednie leczenie. Niestety niewiele osób zgłasza się na badania słuchu. Wynika to z braku czasu, ale również z niewiedzy. Tymczasem podstawowe badanie słuchu trwa... tylko 10 minut.
/ 09.09.2011 12:27
Zaburzenia słuchu dzielą się na dwa rodzaje: upośledzenie słuchu typu przewodzeniowego i odbiorczego/ fot. Fotolia

Diagnostyka ubytków słuchu obejmuje zebranie wywiadu z pacjentem, badanie przedmiotowe oraz badania audiologiczne. Na podstawie wyników audiometrii tonalnej oraz audiometrii mowy laryngolog ocenia stan narządu słuchu. Podstawowe badanie słuchu trwa około 10 minut i jest całkowicie bezbolesne. Zwykle polega ono na potwierdzaniu słyszalności dźwięku poprzez naciśnięcie przycisku w momencie, gdy osoba badana usłyszy sygnał.

Nieleczone schorzenia związane z narządem słuchu mogą doprowadzić do całkowitej utraty słuchu, a przecież odpowiednio wcześnie wdrożone leczenie może temu zapobiec. Warto tę wiedzę jak najszerzej rozpowszechnić.

Jedną z osób, która w najbliższym czasie będzie zachęcała Polaków do badań słuchu będzie aktor Stanisław Mikulski, znany m.in. z roli Hansa Klossa w serialu „Stawka większa niż życie”. Weźmie on udział w kampanii reklamowej firmy GEERS Akustyka Słuchu, pomysłodawcy i organizatora akcji bezpłatnych badań słuchu. Spot reklamowy zachęcający do badań pojawi się w drugiej połowie września 2011 r.

Warto wiedzieć: Co najczęściej powoduje zaburzenia słuchu?

Źródło: agencja mediowa Different Media, odpowiedzialna za zaplanowanie i przygotowanie kampanii/ mp

Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem!

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)