7 najbardziej rozgrzewających pokarmów

Nie musisz polegać tylko na ciepłym swetrze i kaloryferze. Poznaj rozgrzewające pokarmy, które podkręcą temperaturę twojego wewnętrznego pieca!

Zimą nie musisz polegać tylko na ciepłym swetrze i kaloryferze. Jeśli zrozumiesz naturę pożywienia, to przestaniesz wyziębiać się jedzeniem a zaczniesz podkręcać temperaturę wewnętrznego pieca.

7 najbardziej rozgrzewających pokarmów

Fot. Fotolia

Już ponad pięć tysięcy lat temu chińscy uzdrowiciele stworzyli system rozróżniający pokarmy ze względu na ich chłodzący lub rozgrzewający wpływ na ciało. Ten pogląd w naturalnych teoriach medycyny zachował się do dziś i każdy kto źle radzi sobie z zimą, chłodem, ciągłym niedogrzaniem i brakiem energii powinien sięgnąć po pokarmowe dopalacze

Zjedz ogień

Rozgrzewające pokarmy to takie, które podwyższają naszą wewnętrzną energię, pobudzają krążenie krwi, poprawiają libido. Poleca się je szczególnie osobom cierpiącym na zimne ręce i stopy, chroniczne przeziębienia, bóle stawów, brak energii i zatrzymywanie wody w organizmie.

1. Wiśnie, daktyle, brzoskwinie – to owoce które możesz jeść śmiało.

2. Cebula, dynia, por – najbardziej rozgrzewające z warzyw.

3. Orzechy włoskie – energia i uroda zawsze pod ręką.

4. Kurczak i jagnięcina – idealne do zup i potrawek.

5. Masło – najlepsze do chleba zimą.

6. Wino i kawa – w umiarze wspaniale obudzą i rozgrzeją.

7. Bazylia, chili, cynamon, imbir, rozmaryn, czosnek i pieprz – czyli przyprawy które napełnią cię gorącem

Unikaj lodu

Jeśli już próbujesz poprawić wewnętrzną temperaturę dietą, koniecznie wyeliminuj pokarmy, które niepotrzebnie dodają ci zimnych dreszczy. Ziębiącą żywność poleca się jedynie osobom, które cierpią na uderzenia gorąca, poty, zatwardzenie, bóle głowy, zgagę oraz niepokój.

1. Jabłko, banan, kiwi, cytryna, pomarańcza, gruszka – większość owoców ma chłodzący wpływ na organizm, dlatego zimą nie jest to w naszej sferze klimatycznej pokarm zapewniający przetrwanie.

2. Sałata, seler, ogórek, szpinak, pomidory – zwłaszcza surowa zielenina może mieć wyziębiający efekt.

3. Soja, tofu, jęczmień i pszenica pełnoziarnista - również nie przysporzą ciału ciepła.

4. Jajka.

5. Zielona herbata, miętowa herbata – choć gorące działają hamująco na wewnętrzną energię.

6. Sól i olej sezamowy.

Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem!

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)