49. edycja kampanii "Zadbaj o swoje serce"

W dniach 21 września – 19 października odbędzie się 49. edycja kampanii "Zadbaj o swoje serce". Zdrowie.wieszjak.polki.pl i Rynekmedyczny.polki.pl są jednymi z patronów medialnych akcji. Poznaj harmonogram kampanii!
/ 17.09.2014 12:58

Najbliższa 49. edycja Kampanii „Zadbaj o swoje serce” rozpoczyna się 21 września i potrwa do 19 października 2014 roku. Będzie to kolejna, szósta już edycja darmowych badań przewidziana do organizacji w tym roku. Ogólnopolski sukces w latach 2006-2013 utwierdził organizatorów o potrzebie kontynuowania przedsięwzięcia w roku 2014, aby z programu profilaktyki mogła skorzystać jak największa grupa ludzi. Dokładny harmonogram akcji znajduje się na stronie www.zadbajoswojeserce.pl .

 „Zadbaj o swoje serce” jest ogólnopolską kampanią edukacyjno-profilaktyczno-społeczną organizowaną w formie bezpłatnych badań przesiewowych nieprzerwanie od 2006 roku. Celem kampanii jest zwiększenie świadomości w zakresie profilaktyki chorób serca, w szczególności nadciśnienia tętniczego i hipercholesterolemii, które zbierają w Polsce wysokie żniwo. Kampania ma za zadanie edukować o tym, jak ważną rolę w naszym życiu odgrywa profilaktyka, zdrowy styl życia oraz odpowiednia dieta.

Lekarze związani z kampanią zachęcają przede wszystkim do zdrowego odżywiania, poddawania się badaniom okresowym oraz do wdrażania innych działań profilaktycznych, a także motywują uczestników programu do podjęcia istotnych decyzji z perspektywy zdrowia serca. Kampanię doceniono w obszarze działań na rzecz pacjenta oraz promocji zdrowia i profilaktyki – przedsięwzięcie zostało laureatem VII edycji prestiżowego konkursu Liderzy Ochrony Zdrowia. W konkursie tym nagradzane są szczególnie wartościowe inicjatywy i projekty w sektorze medycznym, realizowane z prawdziwą pasją oraz poświęceniem, będące inspiracją i wzorem dla środowiska.

W ramach każdej akcji uczestnicy kampanii mają ułatwiony dostęp do lekarzy specjalistów oraz mogą skorzystać z profilaktyki kardiologicznej w zakresie wykonywania: badań EKG, badań cholesterolu, obliczania wskaźnika BMI, pomiaru ciśnienia krwi, wskazań właściwej diety, zapobiegania nadciśnieniu tętniczemu i nadwadze. Pacjenci są również diagnozowani pod kątem stwierdzenia czynników ryzyka zachorowania na chorobę niedokrwienną serca oraz zawału mięśnia sercowego.

Akcje są przeprowadzane w najczęściej odwiedzanych punktach miast, w nowoczesnych i zaangażowanych społecznie hipermarketach oraz centrach handlowych. Wybór miejsc podyktowany jest przede wszystkim powszechną dostępnością dla odwiedzających oraz możliwością szerszego dotarcia do zainteresowanych.

Harmonogram akcji (niedziela, w godz. od 10.00 do 18.00):

49. Edycja Mazowsze / Wielkopolska

Lp.

Data

Miejscowość

Lokalizacja

1

21.09.2014

Ostrołęka

Galeria Bursztynowa

2

28.09.2014

Warszawa

Galeria Metro

3

05.10.2014

Warszawa

Centrum Handlowe Fort Wola

4

12.10.2014

Kalisz

Galeria Tęcza

5

19.10.2014

Poznań

Galeria Pestka

Zobacz też: 48. edycja kampanii "Zadbaj o swoje serce"

Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem!