Pamiętaj o drugim śniadaniu

Zależy Ci na szczupłej sylwetce i urodzie? Pamiętaj o śniadaniu! Czy wiesz, że pierwsze

Zależy Ci na szczupłej sylwetce i urodzie? Pamiętaj o śniadaniu! Czy wiesz, że pierwsze śniadanie to najważniejszy posiłek dnia, a drugie śniadanie, równie ważne szczególnie dla kobiet jest najczęściej bagatelizowanym z posiłków? Bez śniadania trudno o energię i dobre samopoczucie na cały dzień. Poranne posiłki są niezwykle istotne z punktu widzenia prawidłowego metabolizmu, ponieważ nasz organizm potrzebuje rano znacznie więcej energii do działania. Jej brak, a szczególnie niedostateczna ilość węglowodanów w znaczny sposób obniża sprawność pracy umysłowej. Dodatkowym zagrożeniem jest fakt, że rezygnacja ze śniadania i stanowiący jej konsekwencję głód może sprawić, że w porze lunchu zjemy zbyt dużo i trudno nam będzie wrócić do pracy.Tymczasem przepis na zdrowe drugie śniadanie, (szczególnie drugie śniadanie!) jest prosty i sprawdzony. Wystarczy banan Chiquita.Dlatego obiecaj sobie, aby w 2006 pamiętać będziesz o codziennej dawce słońca, jaką jest banan Chiquita. Łatwo wziąć go ze sobą do szkoły, na uczelnię, do pracy czy w podróż. Bez przygotowania stanowi on samodzielny posiłek. Jedząc banana masz pewność, że dostarczasz swojemu organizmowi dawkę potasu, magnezu, błonnika oraz witaminy B. Poniżej dwa szybkie sposoby na zdrowe drugie śniadanie polecane przez specjalistę ds. żywienia, Kingę Janik – Koncewicz z Fundacji „Promocja Zdrowia”.Jeśli intensywnie pracujesz, brakuje Ci czasu i często narażona jesteś na stres, zaliczasz się do ludzi aktywnych zawodowo, którzy w porannym pośpiechu często zapominają o zjedzeniu pierwszego śniadania. Takie osoby szczególnie powinny zwrócić uwagę na swoje nawyki żywieniowe i znaleźć choć chwilę czasu na szybkie, pożywne, a jednocześnie łatwe w przygotowaniu śniadanie. Dla takich osób proponujemy banana Chiquita i szklankę soku pomarańczowego. Taki zestaw to przede wszystkim źródło potrzebnej do pracy energii w postaci węglowodanów oraz chroniących przed stresem magnezu i witaminy C. Warto również pamiętać, że i w tym wypadku odporność na stres zwiększy tryptofan, który pomoże także w zachowaniu dobrego humoru, a to z kolei wpłynie korzystnie na stosunki w pracy i z klientami.Kobietom, które mają nieco więcej czasu i zależy im przede wszystkim na szczupłej sylwetce oraz urodzie, polecamy koktajl bananowy. Wystarczy zmiksować banana Chiquita z jogurtem naturalnym. Jest to niskokaloryczny posiłek dostarczający antyoksydantów dla zachowania zdrowia i urody, jednocześnie źródło wapnia – pierwiastka chroniącego przed osteoporozą. Uśmiech i dobry nastrój sprzyjają urodzie, dlatego banan podnoszący poziom „hormonu szczęścia” jest dobrym wyborem na drugie śniadanie.Zatem – do dzieła! Naprawdę warto u progu Nowego Roku zmienić nawyki żywieniowe i postawić na zdrowe, świeże i tropikalne banany, które są niezastąpioną dawką słońca w te mroźne dni.

Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem!

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)