POLECAMY

Jak przetrwać Wielkanoc na diecie?

Boisz się, że w czasie świąt przytyjesz? Dzięki naszym radom uda ci się wytrwać na diecie!
Jak przetrwać Wielkanoc na diecie? fot. Fotolia

Wydaje ci się, że powinnaś poświęcić się przygotowaniom, sprzątaniu, gotowaniu? Nic bardziej mylnego! Dowiedz się, jak przetrwać Wielkanoc bez szkody dla zdrowia i figury.

Odpuść sobie

Jeśli wiesz, że z czymś nie zdążysz, daruj to sobie. Wszelki przymus jest wrogiem dobrego nastroju. A pamiętaj, że stres zwiększa poziom kortyzolu, co z kolei sprzyja odkładaniu się tkanki tłuszczowej!

Mierz siły na zamiary

Nawet jeśli zawsze pieczesz na Wielkanoc smakołyki, w tym roku wcale nie musisz tego robić. Zanim weźmiesz się do gotowania, zrób spis dań, które chcesz przyrządzić, i przyjrzyj się tej liście. Przypomnij sobie, ile jedzenia zostaje po świętach. To nie sprzyja odchudzaniu!

Postaw na estetykę

Zamiast przygotowywać tony jedzenia, skup się na wyeksponowaniu tego, co przyrządziłaś. Widok ładnie podanego dania sprawia, że organizm zaczyna wydzielać więcej śliny i soków, które biorą udział w trawieniu. Dzięki temu przebiega ono sprawniej niż wtedy, gdy potrawa nie wygląda estetycznie.

Biesiaduj z głową

Żołądek ma ograniczoną pojemność. U dorosłego jest to 300–500 ml i tyle albo niewiele więcej powinniśmy zjeść w czasie jednego posiłku. Staraj się wstawać od stołu z lekkim uczuciem niedosytu. Mózg potrzebuje 20 minut, żeby odczytać informację o najedzeniu. Jeśli więc jesz aż poczujesz sytość, to znaczy, że jadasz za dużo.

Idź na spacer

Aktywność fizyczna przyspiesza pracę układu pokarmowego i poprawia nasze samopoczucie. Po przyjęciu przejdź się więc kilka przystanków pieszo, zamiast podjeżdżać pod dom. Dużo szybciej pozbędziesz się uczucia przejedzenia.

Dowiedz się więcej:

na podstawie tekstu Agnieszki Czechowskiej/Pani Domu

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)