Właściwości jajek - 5 najważniejszych fot. Fotolia

Właściwości jajek - 5 najważniejszych

Na bank cię nimi zaskoczymy!
Agata Bernaciak / 24.03.2016 05:33
Właściwości jajek - 5 najważniejszych fot. Fotolia

1. To nieprawda, że można jeść 3 jajka w tygodniu, bo podnoszą poziom cholesterolu!

Jaja kurze rzeczywiście zawierają dużo cholesterolu. Jednak zawierają również cholinę, która wspomaga metabolizm cholesterolu. Obecnie uważa się, że za wysoki poziom cholesterolu w większym stopniu odpowiadają kwasy tłuszczowe nasycone oraz cukier niż sam cholesterol. A ponieważ jajka są bogatym źródłem cennych substancji odżywczych, zdecydowanie warto je jeść.

2. Jajka mają dobry wpływ na wzrok

Jajka zawierają łatwo przyswajalną luteinę i zeaksantynę – związki, które zapobiegają degeneracji plamki żółtej oka. Dodatkowo są bogate w witaminę A, niezbędną dla prawidłowego widzenia.

3. To nieprawda, że jajka w ciemnych skorupkach mają więcej wartości odżywczych niż białe

Kolor skorupki zupełnie nie ma znaczenia dla wartości odżywczej jajka.

4. To nieprawda, że najlepiej jeść jajka na surowo, bo gotowanie zabija witaminy!

Podczas obróbki cieplnej jajka tracą tylko niewielką część swoich wartości odżywczych. Biorąc pod uwagę, że większość z nas woli jajka gotowane, sadzone, czy w postaci jajecznicy, nie ma sensu zmuszać się do jedzenia jajek na surowo (tym bardziej, że na samą myśl o tym większość z nas dostaje gęsiej skórki).

5. Jajka z powodzeniem mogą stanowić główne źródło białka w diecie

Nasz organizm łatwiej przyswaja białko z jaj niż z mięsa, ale jest go w nich niestety mniej. Białko jaja pod względem składu to najlepsze białko na świecie. Ma najwyższą wartość biologiczną i jest wzorcem, do którego porównywane są białka wszystkich innych produktów.

Dowiedz się więcej:

6 zasad ludzi, którym udało się schudnąć Jak bezpiecznie wychodzić z diety? Wygląd twojej twarzy zdradza, czego jesz za dużo!

na podstawie informacji prasowej Lightbox

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (1)
/24.03.2016 07:17
Taka propozycja naprawdę daje radę, lubię sobie sama przygotować wtedy wiem co tam naprawdę jest. Produkty mam ze sprawdzonego sklepu. Zdrowo i niedrogo. To jest świetne uzupełnienie diety w trakcie odchudzania. Od 9 miesięcy stosuję się od rad z książki odchudzanie z elementami fizjologii i biochemii i muszę przyznać że efekty mnie bardzo zadawalają (14kg mniej :) Dla mnie ważne, ze nie biorę zadnych tabletek, supli a to mnie cieszy podwójnie :D