POLECAMY

Co lepsze: dieta czy ćwiczenia?

Z jednej strony trzymasz dietę, ale cierpisz na "notorycznego lenia"? A może jest na odwrót? Zobacz, co jest lepsze na odchudzanie!
Co lepsze: dieta czy ćwiczenia? fot. Fotolia

Wiele kobiet zastanawia się, co jest lepsze na odchudzanie - trzymanie diety czy intensywny wysiłek fizyczny. Nie masz pojęcia, jak brzmi prawidłowa odpowiedź na to pytanie? Poznaj prawdę!

Jak jest z tą dietą i ćwiczeniami?

Prawda jest taka, że najlepiej równocześnie zmienić dietę i znacząco zwiększyć aktywność fizyczną.

Dlaczego tak właśnie jest?

Jest tak, bowiem ograniczając jedynie dostawy energii, spowalniamy metabolizm i chudniemy wolniej. Ćwiczenia zaś przyspieszają metabolizm, co zapewnia szybszą utratę zbędnych kilogramów.

Są jednak wyjątki (np. spora nadwaga.....). Wtedy wzmożony wysiłek jest zbyt dużym obciążeniem dla organizmu, co grozi np. uszkodzeniem stawów podczas treningów. W takich sytuacjach należy najpierw wprowadzić samą dietę i pozbyć się choćby kilku kilogramów.

Od czego zacząć dietę i ćwiczenia?

Przede wszystkim od zmniejszenia ilości słodyczy. Po kilku dniach można wprowadzić lekkie ćwiczenia, które rozruszają stawy:

  • poranne rozciąganie – stojąc, unosimy ręce nad głową i staramy się sięgnąć dłońmi jak najwyżej
  • pływanie i aqua aerobik
  • codzienne spacery z energicznym wymachiwaniem rękami

Po kilku dniach można zacząć stopniowo zwiększać wysiłek. Dodatkowo podczas kąpieli warto robić masaż ciała szorstką rękawicą. Uelastycznia to naczynia krwionośne, dotlenia skórę i przyspiesza usuwanie toksyn, które spowalniają proces przemiany materii.

Poszerz swoją wiedzę!

napisane na podstawie tekstu autorstwa Lidii Szeworskiej/Vita
SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)