Umowa przedwstępna, i umowa końcowa

napisał/a: Tośka 2006-09-27 12:40
Dziewczyny, wiem że należy spisać umowę przedwstępna przy (lub po) rezerwowaniu sali, oraz potem umowę końcową .

Macie może wzory takich umów ??

[ Dodano: 2006-09-27, 12:45 ]
Podobno powinna ona zawierać:

-datę organizowanego przyjęcia z dokładnym ustaleniem godziny rozpoczęcia i zakończenia
-ilość stolików i krzeseł oraz ich ustawienie
-menu, godziny podawania poszczególnych dań oraz "los" jedzenia, które pozostanie po weselu
-rodzaj, ilość i czas serwowanych alkoholi (często lokale dopuszczają wniesienie własnych alkoholi co pozwala na pewne oszczędności)
-wystrój sali, stolików, miejsc dla Nowożeńców
-miejsce dla zespołu, ewentualne nagłośnienie, oświetlenie
-ilość, czas pracy i referencje obsługi
-rodzaj muzyki (oczywiście wtedy gdy organizuje je lokal)
-rodzaj i forma powitania Nowożeńców (często odpowiedzialny jest za to kierownik restauracji lub sali)
-kwestie związane z poprawinami (czas trwania, menu, liczba gości itp.)
-ewentualny ciepły posiłek dla przyjezdnych gości, którzy najczęściej w godzinach południowych wracają do domów
-kwestie związane z serwowania kawy i herbaty (niedomówienie tej sprawy może okazać się przykrą niespodzianką, gdyż często do końcowego rozliczenia dodawany jest koszt podanych kaw i herbat
-wielkość zaliczki i termin całkowitego rozliczenia (bardzo ważne jest, żeby nigdy nie płacić za przygotowanie przyjęcia całej sumy z góry, pozostałą kwotę do rozliczenia powinniśmy zapłacić po wykonaniu usługi, czyli po zakończeniu przyjęcia). Sama kwota zaliczki jest kwestią umowną, jednak najczęściej kształtuje się na poziomie 10%.
- do umowy powinna być wpisana ostateczna cena przyjęcia weselnego i kwota podjęcia jednego gościa.

[ Dodano: 2006-09-27, 12:48 ]
OK znalzałam.

UMOWA Z LOKALEM



W dniu ……………………………………… w …………………………………………………… pomiędzy:
.........................................................................
zwanym dalej Zleceniodawcą, i
.........................................................................
zwanym dalej Wykonawcą

zawarto umowę następującej treści:

1. Wykonawca zlecenia zobowiązuje się do organizacji przyjęcia weselnego dla ............................... osób w dniu ............................... udostępniając obiekt ............................... położony w ............................... przy ul. ...............................
w godzinach od ............................... dnia ............................... do godziny ............................... dnia następnego.
2. Ostateczna liczba gości zostanie podana przez zamawiającego do dnia ............................... w formie aneksu do umowy i stanowić będzie podstawę określenia wartości umowy.
3. Wykonawca zobowiązuje się do przygotowania z właściwą starannością posiłków i potraw wg załączonego Menu.
3.1 Ostateczne Menu zostanie ustalone najpóźniej do ............................... dni przed planowanym terminem przyjęcia i stanowić będzie aneks do umowy.
3.2 Kawa i herbata będą podawane bez ograniczeń do konsumpcji na miejscu przez cały czas trwania imprezy.
3.3 Wyroby cukiernicze i owoce zostaną dostarczone najpóźniej w dniu planowanego przyjęcia przez Zamawiającego, ze swej strony Wykonawca zapewni warunki niezbędne do przechowywania tego typu wyrobów i serwować je będzie w trakcie przyjęcia.
3.4 Wędliny i zimne przekąski będą uzupełniane w trakcie przyjęcia.
3.5 Alkohole zostaną dostarczone najpóźniej w dniu planowanego przyjęcia przez Zamawiającego. Wykonawca zapewni warunki niezbędne do ich przechowywania oraz możliwość swobodnego dysponowania nimi w czasie przyjęcia przez Zamawiającego. Wyłącznym dysponentem alkoholu jest Zamawiający.
4. Wszystkie produkty żywnościowe oraz napoje pozostałe po zakończeniu imprezy zostaną przekazane Zamawiającemu.
5. Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia sprawnej obsługi i bezpieczeństwa gości, ich garderoby i rzeczy pozostawionych w szatni oraz zapewnienia czystości w pomieszczeniach sanitarnych przez cały czas trwania imprezy.
6. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania dekoracji stołów i sali uzgodnionej z Zamawiającym.
7. Wykonawca zapewni członkom Zespołu Muzycznego zatrudnionego przez Zamawiającego możliwości podłączenia niezbędnych instrumentów i urządzeń nagłaśniających.
8. Cena za usługę wynosi ............................... zł za osobę wg kalkulacji na dzień podpisania umowy i nie może zostać podniesiona.
9. Dzieci do lat ............................... bezpłatnie, dzieci do lat ............................... oraz członkowie zespołu muzycznego i fotograf ............................... stawki za osobę.
10. Zleceniodawca zobowiązuje się do pokrycia ewentualnych szkód i zniszczeń wynikłych w trakcie trwania imprezy.
11. Wykonawca zlecenia otrzyma za powyższą usługę kwotę ............................... zł (słownie zł: .........................................................................), z czego:
a) ............................... zł (słownie zł: .........................................................................) w formie zaliczki zostało przekazane Wykonawcy w dniu ...............................
b) ............................... zł (słownie zł: .........................................................................) w formie zadatku w dniu podpisania umowy,
c) i ............................... zł (słownie zł: .........................................................................) po zakończeniu imprezy.
12. Końcowe rozliczenie nastąpi w ciągu ............................... dni od daty zakończenia uroczystości.
13. Odstąpienie od umowy:
13.1 W przypadku odstąpienia od Umowy przez Zleceniodawcę w terminie do ............................... dni przed datą uroczystości, zadatek nie zostanie zwrócony.
13.2 W przypadku odstąpienia od przez Wykonawcę, Zleceniodawca otrzyma zwrot zadatku powiększonego o 10% wartości umowy.
13.3 Rozwiązanie Umowy przez którąkolwiek ze stron w terminie do ............................... dni przed datą uroczystości nie pociąga skutków wymienionych w punktach 13.1 i 13.2.
14. W sprawach nieuregulowany niniejszą umową mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego.
15. Umowę sporządzono w dwóch jednakowo brzmiących egzemplarzach po jednym dla każdej ze stron.




/podpisy/
napisał/a: Marusia 2006-09-27 13:11
Mam spisaną umowę z kierowniczką hotelu. Jeśli będziesz chciała, to mogę zrobić zdjęcie i zamieścić (bo nie chce mi się przepisywać 2 stron). Trochę odbiega od zamieszczonego przez ciebie wzoru (ale to prawdopodobnie dlatego, że ja wynajmuję salę w hotelu, a ty cały lokal)
napisał/a: samsam 2006-09-27 14:44
Ja myslę, że lokal ma gotowe umowy.
Trzeba tylko uważnie ją przeczytać.
napisał/a: palika 2006-09-27 16:19
a my nie podpisujemy zadnej umowy tylko przy wplacie zaliczki dostalam kwitek KP.
napisał/a: Tośka 2006-09-27 20:24
Marusia ja własnie wynajmuje restauracje w hotelu.
Nie znalazłam innej umowy niestety.
napisał/a: Anetka1 2006-09-27 22:11
palika napisal(a):a my nie podpisujemy zadnej umowy tylko przy wplacie zaliczki dostalam kwitek KP.


my też nie...a na kwitku jest tylko data. Chyba przejdę się do tej restauracji i zaptam ich o to. Albo zadzwonie. Bo to ważne
napisał/a: Tośka 2006-09-28 18:05
Ważne bo jak nie masz nic na papierze to ci mogą bezkarnie oddać zaliczke.
odpisuje sie przedwsytępną eby np ustalic że nie podniosą cen za pół roku, nie zmienią zasad, np nie dodadzą korkowego, nie każą sobie nagle za coś wiecej placic. itp.
Przedwstępna jest po to żeby zamrozić te warunki co wam mówili przy oglądaniu / rezerwacji na długi okres.
napisał/a: martyna_p-k 2008-01-07 17:33
bardzo zaluje ze ja takiej umowy przedswtepnej nie spisalam. zaplanowalismy wesele w miejscu, gdzie pracowal kiedys moj maz i gdzie sie poznalismy... sadzilismy ze nie trzeba spisywac umowy, Pawel mial do bylej szefowej spore zaufanie . lokal naprawde ladny, poza tym darzymy ten dom weselny spora sympatia i sentymentem.
ale do rzeczy: w sierpniu ubieglego roku zaplanowalismy wesele na lipiec. chielismy w sierpniu, ale nie bylo wolnych terminow. rezerwacje zaczelismy od lokalu. wplacilismy zaliczke w wysokosci 500 zl, i umowilismy sie na stawke za osobe 95 zl. w swieta dowiedzielismy sie ze szefowa podnosi cene. myslelismy ze nas to nie dotyczy, ale bylismy w bledzie. kobieta podniosla cene za osobe do 120 zl, ale Pawelkowi laskawie opuscila do 110 zl. czy postapila ok? wydaje mi sie ze nie. dlatego ostrzegam: dziewczynki, zawsze spisujcie umowe przedwstepna zeby nie przejechac sie tak jak my.
pozdrawiam
napisał/a: Aine78 2010-08-16 00:13
Odgrzewam temat, bo mysle, ze jest niezwykle istotny!
Jestem na etapie ostatecznej rezerwacji terminu w lokalu, po omowieniu warunkow,ale juz po pieknie przebiegajacej, optymistycznej rozmowie,zrodzila nam sie masa pytan i wiemy, ze wszystkie watpliwosci musimy obwarowac ustaleniami w umowie.Coz-dla nas to jeden z najpiekniejszych dni w zyciu, dla innym kwestia bytu lokalu i utrzymania sie na konkurencyjnym rynku, wiec nie mam zludzen,ze chca na nas zarobic.
Apeluje-podzielcie sie swoimi doswiadczeniami w tej kwestii. A moze wlasnie rowniez wzorami umow.
Co zabezpieczacie w swoich umowach?
a osoby,, ktore juz sa po-co teraz na pewno ujelibyscie?
Albo z czym postapiliscie dobrze, wykazujac sluszna przezornosc?