Terminarz-co,gdzie,kiedy

napisał/a: nika81 2007-02-28 14:44
My też zaczelismy od sali, a później zespół, kamerzysta, fotograf, kościół i inne.
Przeważnie wszędzie się płaci zaliczkę, no oprócz kościoła.
napisał/a: MonikaLuc 2007-02-28 14:47
i nie zapomnij o formalnościach... nauki przedślubne, USC, termin w kościele...
napisał/a: iza19821 2007-03-01 07:05
Poniższy terminarz przygotowań ślubnych jest orientacyjny. Jeśli organizujecie ślub i wesele w dużym mieście radzimy zacząć przygotowania o dodatkowe 3-6 miesięcy wcześniej.

12-10 miesięcy wcześniej:
wybrać rodzaj ślubu: konkordatowy, cywilny czy oddzielnie kościelny i cywilny;
wybrać kościół lub USC;
ustalić datę ślubu;
wybrać i zarezerwować miejsce przyjęcia weselnego;
ustalić wstępną listę gości weselnych;
opracować orientacyjny budżet;
10-8 miesięcy wcześniej:
zarezerwować termin w kościele lub USC;
wybrać miejsce podróży poślubnej i załatwić urlop na czas podróży;
wybrać świadków;
dowiedzieć się o terminach nauk przedmałżeńskich (trwają do 10 tygodni);
8-6 miesięcy wcześniej:
zakupić buty i bieliznę ślubną (będzie potrzebna przy mierzeniu sukni);
wybrać suknie ślubną dla panny młodej (na zamówioną suknie z katalogu czeka się ok.3 miesięcy, wziąć pod uwagę poprawki) i strój dla pana młodego;
przygotować listę prezentów;
zapisać się na nauki przedmałżeńskie;
6 miesięcy wcześniej:
podjąć ostateczną decyzję o miejscu i dacie ślubu, ustalić to z urzędnikiem lub księdzem;
zorganizować wieczór panieński i kawalerski (data, miejsce, lista gości, atrakcje);
zarezerwować termin u fotografa i videofilmowca;
zarezerwować termin u zespołu muzycznego;
4 miesiące wcześniej:
zrobić rezerwacje związane z podróżą poślubną (hotel, samolot), załatwić wizy i szczepienia;
wybrać i kupić obrączki;
zarezerwować transport dla Pary Młodej i gości;
wybrać wzór zaproszenia oraz tekst, zlecić wykonanie;
wybrać i zamówić wizytówki na stoły, etykiety weselne, upominki dla gości;
3 miesiące wcześniej:
zarezerwować nocleg dla gości;
skompletować potrzebne dokumenty;
spisać protokół przedślubny w kancelarii parafialnej;
2 miesiące wcześniej:
rozesłać zaproszenia;
poinformować gości o listach prezentów;
ustalić przebieg uroczystości w kościele lub USC;
ustalić szczegóły z zespołem muzycznym, fotografem i videofilmowcem;
zamówić tort weselny i ciasta;
spotkać się z notariuszem w przypadku wprowadzenia rozdzielności majątkowej;
zapisać się na kurs tańca;
1 miesiąc wcześniej:
kupić napoje i alkohol na uroczystość weselną;
zamówić kwiaty: wiązankę dla panny młodej, butonierki, stroiki, dekorację kościoła i samochodu;
ostatecznie ustalić szczegóły dotyczące przyjęcia: nakrycie stołów, ustawienie, menu, dekoracje;
zarezerwować wizytę u fryzjera i wizażystki;
solarium;
I spowiedź przedślubna;
2 tygodnie wcześniej:
skompletować stroje, próbny makijaż i fryzura;
zweryfikować listę gości;
wyznaczyć osoby odpowiedzialne za przyjmowanie i przewiezienie kwiatów i prezentów;
"rozchodzić" nowe buty;
1 tydzień wcześniej:
zamknąć listę gości weselnych, ostatnia konsultacja z organizatorem wesela;
ostatecznie ustalić z księdzem lub urzędnikiem szczegółowy przebieg uroczystości;
spakować walizkę na podróż poślubną;
1 dzień wcześniej:
przygotować dokumenty, obrączki;
spakować kosmetyczkę: dodatkowe rajstopy, tabletki przeciwbólowe, perfumy, kosmetyki, agrafka, plaster,spinki do włosów, chusteczki, igłę i nitkę;
II spowiedź przedślubna;
przewieźć ciasta i torty do sali weselnej;
W dniu ślubu:
odebrać wiązankę ślubną;
fryzjer ,makijażystka, manicur;
Po ślubie:
zwrócić do wypożyczalni stroje, zastawę, meble, itp;
zebrać w jedno miejsce telegramy i życzenia;
załatwić formalności związane ze zmianą nazwiska: praca, urzędy, banki, itp.
wysłać do gości podziękowania;
po ok 1 tygodniu udać się do urzędu USC po odbiór skróconego odpisu aktu małżeństwa.
napisał/a: Belay 2007-03-01 08:53
A ja zaczęłam od kościoła. Później dopiero myślałam o sali - z czym miałam wielki problem z racji tego, że w większości sal organizowano Sylwestra. Samochód do dzisiaj nie wiem jak załatwiliśmy - bo z szefem nie rozmawiałam (pewnie moi rodzice rozmawiali), a podjechał do nas przed ślubem udekorowanym autem ;)
napisał/a: patka232 2007-03-01 09:29
bardzo Wam dziękuje za odpowiedzi :) bnapewno się przydzadzą a czy macie jakiegoś sprawdzonego kamerzyste lub fotgrafa z woj .śląskiego a dokładnie Gliwice Zabrze i te okoloice?
napisał/a: Patka2 2007-03-01 13:35
izabela1982, wow musze sobie tez gdzies to zanotować
napisał/a: Klusia 2007-03-12 22:29
Patka, najlepiej zacząć od sali, potem zespół, kamerzysta, fotograf, a kościółek zawsze się jakiś znajdzie :)

p.s. nie na temat, ale muszę się wtrącić - Izabela piękną macie stronę o sobie !!!! super.
napisał/a: dark_salve 2007-03-14 09:39
izabela1982, kurcze, po tak fachowym rozpisie to chyba nikt już nie będzie miał nigdy problemu w tej kwestii.
napisał/a: Belay 2007-03-14 11:05
Mogę udzielić rad jak zorganizować świetne wesele i piękny ślub w ciągu kilku, np. czterech miesięcy :P
napisał/a: Mysio 2007-03-18 10:52
My zaczęliśmy organizować ślub i wesele na 4 miesiące przed i spokojnie można wszystko załatwić.
Dla odmiany mamy znajomych, którzy salę zarezerwowali rok temu a biorą ślub parę miesięcy po nas.
napisał/a: slonko4 2007-03-18 13:04
My podobnie, 4 miesiace przed slubem zaczelismy konkretne przygotowania. I naprawde nie wiem po co taki pospiech z rocznym wyprzedzeniem...Tym bardziej, ze już w styczniu przelozylismy date z 27 maja na 1 maja, a to prawie miesiac wczesniej i ze wszystkim sie wyrobilismy :) Ale coz, moze niektorzy lubia tak sobie rozkladac wszystko w czasie.
napisał/a: orka2 2007-03-18 14:08
slonko napisal(a):I naprawde nie wiem po co taki pospiech z rocznym wyprzedzeniem..

Pospiech jest zwiazany z sala przede wszystkim :) my nasza rezerwowalismy dwa lata wczesniej i nie bylo juz za bardzo w jakich terminach przebierac, ale na szczescie nasz wymarzony jeszcze byl wolny :)