Kiedy jesteśmy na spotkaniu zawsze powinniśmy wyłączyć telefon komórkowy, aby nie zakłócać toku dialogu. Niegrzeczne jest przerywanie rozmowy, którą prowadzimy, po to, aby odebrać telefon. Idąc na zebranie, konferencję, naradę czy rozmowę z szefem bezwzględnie musimy wyłączyć telefon komórkowy. W sytuacji gdy tego nie zrobimy, a telefon zadzwoni, powinniśmy odrzucić rozmowę.
Nie musisz zawsze odbierać
Warto nauczyć się zasady, że nie zawsze jak telefon dzwoni musisz go odbierać. Robimy to tylko wtedy, gdy sytuacja na to pozwala. Nie powinieneś odbierać telefonu kiedy jesteś: w restauracji, w miejscach gdzie jest głośno (np. na ulicy) i w miejscach publicznych (np. urzędy). Nawet jak odbierzesz telefon na ulicy, to na niewiele Ci się to zda, bo ani Ty, ani Twój rozmówca nie będziecie się dobrze słyszeli. A to może tylko dodatkowo jedną i drugą stronę zdenerwować.