Torbiel jajnika i zaburzenia cyklu

Przez około 4 lata brałam tabletki antykoncepcyjne, po ich odstawieniu zanikła mi miesiączka. Okazało się, że mam torbiel na jajniku. Miesiączka pojawiła się z miesięcznym opóźnieniem. W związku z tym lekarz zalecił mi przyjmowanie luteiny podjęzykowo od 16 do 25 dnia cyklu.
/ 13.03.2008 11:10

Torbiel jajnika i zaburzenia cyklu

Przez około 4 lata brałam tabletki antykoncepcyjne, po ich odstawieniu zanikła mi miesiączka. Okazało się, że mam torbiel na jajniku. Miesiączka pojawiła się z miesięcznym opóźnieniem. W związku z tym lekarz zalecił mi przyjmowanie luteiny podjęzykowo od 16 do 25 dnia cyklu. Luteinę zażywam już od 3 cykli. Odkąd ją zażywam cykle trwają po 21 dni - czy to normalne, że są tak krótkie? Dodam, że miesiączka nie jest obfita i trwa 2-3 dni, kolejne 2 dni pojawia się ciemna skąpa wydzielina. Wykonywałam niedawno test ciążowy, wynik okazał się negatywny. Czy w związku z tym mogę mieć pewność, że nie jestem w ciąży? Z uwagi na tak krótkie cykle i skąpe miesiączki zaczęłam zastanawiać się czy być może nie jestem w ciąży. Proszę o odpowiedź, czy w przypadku kiedy byłabym w ciązy i zażywała luteinę to miesiączka nadal by sie pojawiała?

Madzialenka

Krótkie cykle I skąpe miesiączki to zaburzenia miesiączkowania mogą być spowodowane obecnością torbieli jajnika. Test dał wynik negatywny. W przypadku ciąży luteina działa ochronnie na ciążę. Progesteron jest strażnikiem ciąży. Miesiączka nie występuje w ciązy- jedynie plamienia mogą wystąpić. Po przyjęciu luteiny przez kobietę nieciężarną następuje wywołanie miesiączki. Jeśli obawy panią nie opuszczają może pani wykonać badanie poziomu Hcg we krwi.

Pozdrawiam serdecznie

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (0)